Jó koncepció lehetne – Ford Tourneo Courier Active
A kisáruszállító alapjára épített családi autók piaca nem új. Számos példa van ilyen modellre, különböző márkáknál. A Ford esetében ez különösen igaz, hiszen a Volkswagen Caddyre épülő Connect is járt már nálunk. A most tesztelt Courier az egy mérettel kisebb méretosztályban indul, így ebben az esetben a szállítható személyek száma 5 fő.
Nemcsak méretében, hanem gyakorlatilag mindenben már a Courier a Connecthez képest. A VW-nel sok ponton közös Ford értékesítési stratégia számos ponton jelenleg kiválóan működik. Mindenki azt teszi bele, amiben jobb. Így került fel például az új Connect a Ford modellpalettára, illetve hasonló módon az Amarok a Volkswagenére. Hiszen utóbbi a Ford Ranger alapjaira készül.
Ezzel szemben a Courier egy teljesen új, saját fejlesztésű modell, amely nem használ külső, idegen technikát, kizárólag a Fordos építőelemekből áll össze. Persze márkán belül vannak rokonai, de formában, funkcióban ez olyan távol áll tőle, hogy nem is gondolnánk összefüggést. A Courier ugyanis a Ford romániai, craiovai gyárában készül és azonos alapokon nyugszik, mint a szintén ott készülő Puma. Egyértelműen a színfalak mögött, a padlólemezen kívül vannak egyéb azonosságok, de erre senki nem jön rá, annyira más a két típus.
A Courier úgy lett tervezve, hogy 5 személy szállítására legyen alkalmas és ezen felül, szinte végtelen mennyiségű csomag beleférjen. A külső megjelenésen és a vagány életérzés átadásán úgy gondolom, hogy rendkívül nagyot dob a különleges Bursting Green, 177 ezer forintért elérhető fényezés, amely 150 ezer forint többletért fehér tetővel egészül ki. Természetesen manapság ez már nem olyan egyedi, rendkívül sok modell kapható kétszínű fényezéssel, de ennek a típusnak, valószínűleg a szögletes, doboz forma miatt, különösen jól áll.
Hosszában és magasságában nagyot nőtt az elődjéhez képest (433t mm hosszú, 1817 mm magas és 1791mm széles), így egészen közel került a nála egy mérettel nagyobb Connecthez. Ezt a Ford több dologgal egyensúlyozza. Egyrészt a Courier olcsóbb, hiszen 9,9 millió forintos induló ára majd 30%-kal kevesebb, illetve stílusával és a nemsokára megjelenő és a Connect által nem kínált elektromos hajtáslánc lehetőségével teszik vonzóvá.
A Ford Trend, Titanium és Active felszereltségi szintet kínál a Courierből. A belépő Trend digitális műszercsoporttal, SYNC 4 infotainement rendszerrel, az alapkivitelben is elérhető, vezeték nélküli Apple CarPlay-jel és Android Auto-val, a legújabb biztonsági elvárásoknak megfelelő csomaggal, beleértve a sebességtartó automatikát és a közlekedési tábla felismerő rendszert, valamint a keréktárcsákkal ellátott acél kerekeket ad. A Titanium néhány egyedi dizájnrészletet, automata klímaszabályozást és kulcsnélküli indítást tartalmaz többek között. A most tesztelt Active ugyanakkor a lifestyle közönség számára készült, egyedi kiegészítőket, belső színkombinációt, vaskos karosszériaburkolatokat, egyedi belső kárpitozással, valamint parkolókamerával és adaptív tempomatot kapott.
A motorkínálat egészen egyszerű, az egyetlen elérhető motor a Ford 1,0 literes, turbófeltöltős háromhengeres EcoBoost motorja, amely 125 lóerős teljesítményt nyújt. Elérhető hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval. A tesztelt Active változat, az összes elérhető extrával 12,5 millióba kerül.
Ha a Puma rokonságot mégis meg szeretnénk találni, akkor elsősorban a kezelhetőségét, vezethetőségét érdemes vizsgálni. A Courier, csakúgy, mint a Puma, ilyen szempontból nagyon jó tapasztalat. A 125 lóerős motor kellemesen viszi a téglatest formájú járművet. A futóműve határozottan jónak volt mondható. Persze nem teljesen azonos a technikai megoldás, mint a Pumában, hiszen a nagyobb potenciális súlyhordozás miatt – csomagtere 1188 literes alaphelyzetben, amely 2 köbméter fölé bővíthető - keményebb hátsó felfüggesztést kapott, de így is kifejezetten kellemes volt.
A gázreakciója megfelelő, gyorsulása 0-ról 100-ra 13 másodperc. Annak ellenére, hogy az ilyen formájú autók légellenállása miatt a szélzaj jellemzően nagyon nagy szokott lenni, nem tapasztaltunk ezzel jelentős problémát a Courier esetében. Ahol kritikát tudok megfogalmazni az automata váltó. Hirtelen gázadás esetében, mint például előzés, vagy bármilyen gyors megindulás, nehézkesnek érezzük a megindulást a visszaváltás lassúsága miatt.
Az üléshelyzet, a kilátás megfelelő az autóból. A teljesen digitális műszerfal, középkonzol teljesen modern. Az viszont tény, hogy elsősorban kemény műanyagokból építették fel a teljes belteret, tehát hiába a digitalizált műszeregység, a komfortérzetünk nem maximális. Az infotainement kezelhetősége viszont jó és egyáltalán nem lassú.
A hátsó üléssoron kényelmesen elfér három felnőtt is akár, a lábtér is elegendő. Ami viszont problémás lehet, hiszen ilyen autóknál ez elvárás szokott lenni, hogy három Isofix gyerekülés nem fér el benne és nincs is csak a jobb és a bal oldalon kialakítási pont.
Az autó nem gondolom, hogy minden szempontból zseniális. Megjelenése egyedi. Térkínálata is megfelelő. Az árazása jelentheti a sikerében a problémát. A Stellantisnál (Peugeot, Citroen) kínált árakkal nagyjából azonos a Courier ára is, de azok méretei nagyobbak. Mégis azt gondolom, hogy a kevéssé presztízsre hajtó, de az ár/érték arányt jobban figyelembe vevő nagycsaládok számára a sok millióval olcsóbb Dacia Jogger lehet a fő vetélytárs. Akárhogyan is lesz, üde színfolt a Ford Tourneo Courier az utakon.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez