Jeep Gladiator 2020: a terepre született pick-up
Legendás 4x4-es képességek, autentikus formaterv, gazdag Jeep-örökség, a kategória legjobb vontatási és teherbírási értékei, átgondolt funkcionalitás és sokoldalúság. Modern és takarékos erőforrások, illetve számos biztonsági jellemző és intuitív technológia jellemzi az új Jeep Gladiator pick-up-ot. A 2020-ban piacra lépő Jeep Gladiator négyféle felszereltségi szinttel lesz rendelhető: Sport, Sport S, Overland és Rubicon.
Az eredeti Jeep formanyelv modern értelmezése
KÜLSŐ
A Jeep formatervezői megtartották az eredeti Wranglerre jellemző hetes tagolású hűtőmaszkot, ám a megnövelt vontatható tömeg miatt szükséges nagyobb teljesítmény megkövetelte, hogy a motor több levegőhöz jusson, így a hűtőmaszk nyílásai szélesebbek lettek. A hűtőmaszk emellett a szokásosnál jobban döntött, mert ez csökkenti a légellenállást.
A Gladiator Overland és Rubicon modellekhez rendelhető lesz a LED-es fényszóró és ködlámpa is. Hátulra szintén kérhetők LED-es lámpák, amelyek közrefogják a könnyű rakodást lehetővé tévő széles platóajtót. Az ajtó csillapított mozgású, és három helyzetben reteszelhető. A plató hossza meghaladja a másfél métert, a Gladiator terhelhetősége pedig jóval hét mázsa fölött van. A teljes értékű pótkerék a plató alatt, a hátsó tengely mögött kapott helyet.
Szintén a legendás elődökre emlékeztető megoldás az előredönthető szélvédő. A wranglerhez hasonlóan, a gyári bukókereten található a belső visszapillantó tükör, amely lehajtott szélvédő mellett is a helyén marad.
Egyedüliként a platós terepjárók szegmensében a Gladiator rendelhető prémium Sunrider vászontetővel is. A tető kialakítása egyaránt lehetővé teszi a részben vagy teljesen nyitott autózást.
A Gladiator Overland és Rubicon változataihoz rendelhető a karosszéria színére fényezett keménytető, míg valamennyi felszereltségi szinthez kérhető a háromrészes, fekete keménytető, mely gyorsan le- és felszerelhető, s része a kézzel elcsúsztatható hátsó ablak is.
Autentikus Jeep belső tér, prémium jellemzőkkel és technológiával
UTASTÉR
A szövet vagy bőrborítású első ülések oldalsó és deréktámasza egyaránt állítható, illetve nemcsak az első ülések fűthetők, hanem igény esetén a kormány is.
A teljesen áttervezett hátsó ülések előtt a kategória legtágasabb lábtere található, s rögzítő szerkezete révén a kabinban a hátsó üléstámla mögött kisebb csomagtér alakítható ki. A hátsó ülés ugyanakkor teljesen síkba is fektethető, így az utastérben is szállíthatók nagyméretű tárgyak. Ám az ülések variálhatósága itt nem ér véget: az ülőlapok a támlákkal párhuzamosan, függőleges helyzetbe is felhajthatók, s ilyenkor válik hozzáférhetővé az alattuk elhelyezett tárolórekesz.
Követve a Jeep egyik legnépszerűbb hagyományát, a Gladiatornak nemcsak a szélvédője dönthető előre, de az ajtajai is könnyedén, néhány mozdulattal fel- és leszerelhetők, így a lehető legnagyobb szabadságot kínálják autózás közben.
A Gladiator Sport modellek 12,7 centiméter (5 col) átlójú érintőképernyőt kapnak a műszerfalba, de választható 17,7 (7 col) vagy 21,4 centiméter (8,4 col) képátlójú változat is. Valamennyi kivitelben már a negyedik generációs Uconnect rendszer dolgozik, amelyet finomított felhasználói interfész, nagyobb rendszerteljesítmény, rövidebb betöltési idő, valamint nagyobb felbontás jellemez.
Kizárólag a Gladiator Rubicon modellekhez kapható az előrenéző terepkamera, amely a hűtőmaszkban kapott helyet, és kemény, nehezen belátható terepen könnyíti meg a vezető dolgát.
Modern és hatékony hajtásláncok
A vadonatúj Jeep Gladiator kétféle motorral lesz választható: a piaci bevezetéskor a 3.6 literes Pentastar V6-os benzinessel érkezik, míg a 3.0 literes EcoDiesel V6 2020-tól lesz rendelhető.
3.6 literes Pentastar V6
A jól bevált erőforrás teljesítménye 285 lóerő, nyomatéka pedig nem kevesebb, mint 353 Nm. A motor gazdaságosságát szériában adott Stop-Start rendszer (ESS) fokozza. Szintén alapáras felszereltség a hatfokozatú manuális váltó, de rendelhető nyolcfokozatú automatikus egység is. Mi sem bizonyítja jobban ennek a motornak az erényeit, mint az, hogy a vállalat a Pentastar V6 2010-es bevezetése óta 8,6 millió ilyen erőforrást szerelt be különböző modelljeibe.
3.0 literes EcoDiesel V6
A 3.0 literes EcoDiesel motor 2020-tól lesz rendelhető a Gladiatorhoz, teljesítménye 260 lóerő, míg nyomatéka 600 Nm lesz. A benzines változathoz hasonlóan a dízelmotor gazdaságosságát is fokozza a széria Stop-Start (ESS) rendszer. Ehhez a motorhoz csak a nyolcfokozatú automatikus váltómű választható, amelynek megerősített belső szerkezete képessé teszi a hatalmas nyomaték átvitelére.
A lehető legjobb terepképességek kompromisszumok nélkül
Az új, 2020-as Jeep Gladiator magától értetődő módon hozza a Jeep márkától elvárt kimagasló terepképességeket. A modellben kétféle 4x4-es rendszer dolgozhat: a Command-Trac 4x4 a Sport és Overland változatokba kerül, míg a Gladiator Rubicon modell a Rock-Trac 4x4-es rendszert kapja, amelyben nagyobb igénybevételre tervezett, harmadik generációs Dana 44 első és hátsó tengelyek kaptak helyet, illetve az alapmodellhez képest rövidebb a felezőfokozat áttétele is.
Szintén a Rubicon modellt jellemzik a hosszabb rugóutak, amelyet a szegmensben kizárólag a Gladiatoron alkalmazott, elektronikusan kiiktatható stabilizátorok tesznek lehetővé.
Masszív alvázas szerkezet garantálja a Jeepre jellemző legendás használati értéket és tartósságot
A 2020-as Jeep Gladiatorban számos olyan műszaki megoldást alkalmaztunk, amely egyfelől optimalizálja a rugózást, a kormányzást, másfelől mérsékli a tömeget és a fogyasztást, illetve nagyobb vontatható és szállítható tömeget tesz lehetővé.
A Gladiator alvázas szerkezete könnyű, erős és tartós, hiszen nagyszilárdságú acélból készül. A négyajtós Jeep Wranglerrel összehasonlítva a Gladiator tengelytávja 49,3, míg a teljes alváza 78,7 centiméterrel hosszabb. A nagyobb tengelytáv, illetve a plató elhelyezése jobb tömegeloszlást, valamint nehéz rakomány szállítása közben is kényelmesebb és stabilabb futást tesz lehetővé.
Annak érdekében, hogy kemény terepen se sérülhessenek a fő komponensek, mint például az üzemanyagtank, az osztómű és az automataváltó olajteknője, a Gladiatorban összesen négy védőburkolat kapott helyet.
Sok helyen – például az ajtókban, a géptetőben, a szélvédőkeretben, az ajtózsanérokban, a platóajtóban – alkalmaztunk kis tömegű alumíniumot, hogy csökkentsük a tömeget, a fogyasztást, valamint a környezeti terhelést.
A Gladiator terepen mutatott atletikusságát segítik elő a 43,6 fokos első és a 26 fokos hátsó terepszög, valamint a 20,3 fokos rámpaszög, míg a szabad hasmagasság 28,2 centiméter. Figyelemre méltó adat a 76 centis gázlómélység, illetve a 725 kilós terhelhetőség és a 3470 kilogrammos vontatható tömeg.
Több mint 80 modern biztonsági és vagyonvédelmi technológia a fedélzeten
A biztonság és a vagyonvédelem kiemelt fontosságot kapott a 2020-as Gladiator tervezésekor. A szériatartozékként adott vagy rendelhető technológiák között van a Holttér-figyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, az első terepkamera, illetve a szériatartozékként beépített, dinamikus segédvonalakat megjelenítő ParkView tolatókamera, az adaptív tempomat vagy az elektronikus borulásgátló rendszer is.
A negyedik generációs Uconnect rendszer a legmodernebb technológia
A 2020-as Jeep Gladiatorba összesen háromféle - 12,7, 17,8 és 21,3 centiméter képátlójú érintőképernyővel - negyedik generációs Uconnect rendszer közül lehet választani.
A legkisebb egységet kivéve a rendszer része az Apple CarPlay és Android Auto szolgáltatás is.
Gyártás
Az új Gladiator a Jeep Toledóban (Ohio) található üzemében készül, ahol a különböző Jeep modellek gyártása már 1941 óta zajlik.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez