Interjú Gender Tamással, a Gender Racing Team alapítójával
Szerelem, igaz szenvedély, szakmai alázat, elhivatottság, kemény munka, innováció. Ezek a fő értékek a Gender Racing Team-nél. Gender Tamással beszélgettünk, a Gender Racing Team fő motorjával, akiről kiderült, több mint egy évtizede űzi ezt az „ipart”. A történet messzire nyúlik vissza, hiszen Tamás már jó ideje szerves része a honi autósport világának.
A további fotókért kattints a képre!
Milyen indíttatásból alapítottad a Gender Racing Team-et?
Gyermekkorom óta autósport rajongó vagyok! Folyamatosan követtem, követem a világon történő autósport eseményeket! Természetesen a Forma 1 a kedvencem, hiszen a Gender Racing Team is Formula autózással foglalkozik.
Mi volt a fő motiváció?
Kijártam a hazai gyorsasági futamokra és megismerkedtem egy ex-Formula autó versenyzővel, Szigetvári Mátyással, aki az elején a mentorom, később pedig a barátom lett. Láttuk, hogy mi az, ami Európában a Forma 1 előszobája, Magyarországon pedig nincsen. Dolgoztam az ügyön, hogy minél előbb legyen ez a kategória, és behoztuk az ország első Formula Renault 2000-es versenyautóját, több mint tíz évvel ezelőtt. Így hát elkezdtük a versenyzést, versenyeztetést, az akkori Formula autós mezőnyben, egyre jobb eredményekkel. Azóta elég sok idő eltelt, és bővítettük az itthoni Formula Renault 2000-es versenyautók számát, ami azóta egy gyönyörű szép kupasorozattá nőtte ki magát! Aminek én vagyok a tulajdonosa. Nagyon szerencsés embernek mondhatom magam, hiszen a munkám a hivatásom és a hobbim is egyben!
Milyen típusú gépekkel versenyeztek?
Formula Renault 2000-es versenygépekkel, ami egy kiváló konstrukció, hiszen több Forma 1-es pilóta is ebből az autóból ült át a Forma 1-be. A legismertebb sorozat neve ezzel az autóval: World Series by Renault. Az autó 480 kg, 200 lóerős 6 sebességes szekvenciális váltóval van szerelve, gyorsulásuk 0-200-ra 6,8 másodperc. Felfüggesztése nyomórudas, elöl egy, hátul pedig két rugóstaggal. Biztonsági felszerelése közé tartozik: a 6 pontos biztonsági öv, beépített tűzoltó rendszer, gumi üzemanyagtank, bukócső, kivehető kormánykerék, LED-es esőlámpa. A biztonságos megállásról 4 dugattyús féknyergek, hűtött tárcsákkal gondoskodnak.
Hogyan zajlik a felkészülés egy versenyre?
Minden verseny előtt szétszedjük apró darabokra a versenyautót. Kijavítjuk a műszaki és az esztétikai hibákat egyaránt. Beállítjuk a futóművet és a leszorító erőt a következő versenypályára. Az apróbb, finom beállításokat a pályán az első edzést követően tudjuk belőni, az aszfaltcsík minősége, hőmérséklete, az időjárás és a pilóta vezetéstechnikáját figyelembe véve.
Sosem vágytál arra, hogy te is pilótaként versenyezz?
De igen! Nagyon nagy önkontroll kellett, hogy megálljam, hogy ne versenyezzem. De etikailag nem fér össze számomra, hogy a saját versenyzőim ellen versenyezzem! Döntenem kellett, és én inkább a csapatvezetést választottam. Ami elég nagy kihívás és munka számomra a mai napig! Szerintem jól döntöttem, hiszen sok jó pilótát neveltünk már ki az autósport világa számára.
Szívügyed a fiatal tehetségek felkutatása. Mesélnél erről egy kicsit?
Igen, szívesen! Hiszen nem titkolt célunk a fiatal tehetségek felkutatása és minél magasabb szintre való eljuttatása! A fiatalokban mindig nagyobb a perspektíva! Hiszen nincs szinte semmi félelemérzetük! Jobbak a reflexeik, több idejük van edzeni! Az idősebb, tapasztaltabb pilótákkal is szívesen dolgozunk. Remélem hamarosan lesz a Forma 1-ben magyar pilóta, aki a Formula autózást a Gender Racing Team színeiben kezdte!
Mit gondolsz, mi a sikereitek titka?
Egy mindenkiért, mindenki egyért alapon működünk! Mindenkinek alaposnak, és precíznek kell lennie. A legkisebb hiba is beláthatatlan következményekkel járhat. Hiszen ez nem egy veszélytelen sport.
Fotók : Rónai György
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez