Így lettem internetes kofa - Tippek, hogy könnyebben eladhasd a felesleges cuccaidat
Sosem tagadtam, hogy hogy szeretek vásárolni, egyrészt, mert rajongok a divatért és a ruhákért, ezért mindig igyekszem bővíteni, de legalább átszervezni a ruhatáramat. Azonban az volt az egyetlen fogadalmam az új évre, hogy csak akkor bővítem a gardróbomat új darabokkal, ha előtte legalább ugyanolyan mennyiségtől meg is szabadulok. Eddig ez meglepően jól működik, így összegyűjtöttem az elmúlt két és fél hónap tapasztalatait.
Az első lépés természetesen az volt, hogy átnéztem az összes ruhámat, ami nem volt ugyan kis feladat, viszont több előnnyel is járt. Egyrészt volt időm átgondolni, hogy melyek azok, amik nem voltak rajtam az elmúlt egy (vagy több) évben, és, hogy ennek mi lehet az oka, illetve pontosan ennek a rendezgetésnek köszönhetően találtam olyan darabokat, amiket kifejezetten szeretek, és eddig egyszerűen csak nem voltak szem előtt.
A válogatás során mindent felpróbáltam, így automatikusan az eladós kupacba kerültek azok, amik kicsik vagy éppen nagyok rám, illetve így lehetőségem volt egy-egy új szettet kitalálni, ezért néhány olyan darab megmenekült, amelyről úgy gondoltam, hogy egyébként nem szeretném megtartani.
A szelektálás után jön a fényképezés, amin az az igazság, hogy nagyon sok múlik. Gondoljunk csak arra, amikor egy webshopról válogatunk, egyáltalán nem mindegy, hogy a ruhadarabok hogyan mutatnak egy modellen, vagy milyen szögben vannak fotózva. Érdemes természetes fénynél készíteni a képeket, lehetőleg vállfára akasztva, viszont azt sem árt, ha készítünk egy-két olyan felvételt, amelyen mi magunk próbáljuk fel a ruhákat.
Ha megvagyunk a kiválasztott ruhákról készített képekkel, akkor mindenképpen ki kell találnunk, hogy mit milyen áron szeretnénk eladni. Kalkuláljuk bele, hogy lehet, hogy valaki alkudozni fog, illetve azt is, hogy valaki esetleg postai szállítással fogja kérni, így érdemes átgondolni, hogy vajon plusz szállítási költséggel is kelendő lesz-e a holmink az adott áron.
A képeket és az adatokat feltölthetjük szimplán Facebook Marketplace-re, esetleg különböző eladós csoportokba, de számos egyéb online oldal és applikáció is működik azzal a céllal, hogy egymástól vásárolhassunk. A leírásnál próbáljunk minél inkább konkrétan fogalmazni, mindenképpen tüntessük fel, ha valamilyen hibája van az adott darabnak, a társkereső oldalakhoz hasonlóan itt sem érdemes elferdíteni a valóságot, hiszen előbb-utóbb úgyis kiderül, ha valami nem úgy van, ahogyan azt leírtuk.
Készüljünk fel rá, hogy ez az eladási folyamat - különösen, ha több tucat dolgot szeretnénk eladni- folyamatos, és lehetőleg gyors kommunikációt igényel. Valószínűleg sok kérdést fogunk kapni, amit az eladás érdekében érdemes minél gyorsabban és pontosabban megválaszolni. Próbáljuk előre felmérni, hogy mi fér bele az időnkbe, mennyit vagyunk hajlandóak menni egy-egy találkozó miatt, és ennek tudatában javasoljuk a találkozók helyszínét.
Minden esetben kérjünk a potenciális vásárlótól -akivel már találkozót egyeztettünk- telefonszámot, ha esetleg üzenetben valamiért nem tudnánk elérni. Legyünk pontosak, hiszen valószínűleg mi magunk is ezt várjuk el a másik féltől.
Sajnos nem csak az ismerkedés, de bizony az eladások során is találkozhatunk a "ghosting" jelenséggel, amikor a vevő egyszerűen csak felszívódik, és nem válaszol többé az üzeneteinkre vagy hívásainkra, mi hiába várunk rá a találkozó helyszínén. Ez egy kellemetlen és idegesítő élmény, ám nem érdemes, hogy ez elvegye a kedvünket, én például az elmúlt hónapokban kb. 50 alkalomból csak kétszer jártam így.
Ruhákat eladni jó, hiszen így több hely jut az újaknak... de viccet félretéve, így tehetünk a fenntarthatóságért, ráadásul kifejezetten jó érzés látni, hogy valaminek, aminek mi egyáltalán nem vesszük már hasznát, egy másik ember nagyon örül.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez