Így előzd meg a feszült helyzeteket a munkahelyeden
A munkahely az a közeg, ahol kötelező jelleggel el kell tölteni a napod harmadát. Ez túl sok időt jelent ahhoz, hogy rosszul érezd magad ott. Sok tényező alapozza meg a hangulatot, de ami rajtad múlik, azt ne legyél rest megtenni. Ehhez hoztunk neked néhány ötletet.
Add meg a tiszteletet
Az idősebb munkatársaknak ugyanúgy, mint a fiataloknak, pozíciótól függetlenül. Ne szakíts félbe senkit miközben beszél, hiszen ez nagyfokú tiszteletlenség, hasonlóképpen a köszönés elmulasztásához.
Fogadd el a közösség szabályait
Ha a munkahelyeden az a szabály alakult ki, hogy a poharakat az asztalon tartják, akkor tartsd te is az asztalon. Nem olyan nehéz úgy működni, mint a többiek kis dolgokban, de rengeteg surlódástól kímél meg téged.
Kezeld helyén az érzelmeidet
Szélsőségeket soha nem viszünk be a munkahelyre, nagyon egyedi esetekben maximum. A munkatársad és közötted feszülő ellentétet sem kell feltétlenül lereagálni. Kiabálni pedig egyáltalán ne kiabálj, az nem a munkahelyedre való viselkedés. Próbáld meg félbeszakítani a beszélgetést még mielőtt úgy érzed, nem bírod tovább visszafogni magad. Miután lenyugodtál folytassátok és igyekezz a megoldásra törekedni.
Ne becsméreld más munkáját
Természetesen, ha beosztásodból fakadóan kötelességed a munkát osztályozni, azt meg kell tenni, de azt is lehet humánus módon. Lehet szavakkal és tettekkel is kifejezni, hogy a másik munkája nem ér annyit. Sok nézeteltéréstől kímélheted meg magad, ha inkább megtartod magadnak a véleményed.
Ne válj mártírrá
Amennyiben túlterheltnek érzed magad, azt a feletteseddel beszéld meg. Ne te legyél a munkahely ügyeletes mártír beosztottja, aki mindig a legtöbbet panaszkodik és nem telik el úgy óra, hogy ne legyen valami újabb problémája. Hidd el, nagyon sokan nem viselik jól az állandó panaszáradatot, főleg ha ugyanannyit dolgozik.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez