Hűtő póló és kétéltű cipő
A technológia tényleg nem ismer lehetetlent. Immár nem kell izzadnunk a 35 fokban, mert a legújabb innovációnak köszönhetően kifejlesztett ruhadarabok hűtenek minket. Akit pedig eddig az zavart, hogy vízbe lépve vizes lett a cipője, most megkönnyebbülhet. A kétéltű cipő és a hűtő ruhadarabok a 2013 nyár slágerei lesznek.
A legújabb innovációk egyre inkább olyan funkciókat kínálnak, amelyek korábban „science fictionnek” tűntek. A technikai kütyük mellett a ruhadarabokat is elérték az ilyen jellegű fejlesztések. Ráadásul nem is űrruhának néznek ki, hanem a legújabb színeknek, trendeknek megfelelően.
Az Omni-Freeze ZERO a hűtőtechnológia legújabb generációja. Képzeljünk el egy poliészter anyagú pólót, aminek a belső felületére több ezer 4 mm-es, ún. hidrofil polimergyűrűt helyeznek. Amikor a tömött buszon állva a 35 fokban elkezdünk izzadni, az anyag és ezek a kis gyűrűk elszívják a bőr felületén keletkező nedvességet, eközben a gyűrűk háromdimenziós körökké duzzadnak, akár a libabőr. Ez a folyamat hőenergiát von el, így csökken az anyag- és annak környezetének hőmérséklete, és kellemes, hűsítő érzés kap a test. A mechanizmus azonnal beindul, amikor nedvesség éri az anyagot, és így megkíméli viselőjét az átizzadt daraboktól és a rossz közérzettől. Ráadásul nem zavaróak a kis duzzanatok, nem okoznak kényelmetlen érzést, még ha éppen ingben, pólóban, sapkában, vagy akár cipőben is helyezkednek el. Így míg utazószomszédunk hónalján láthatóak a nagy foltok, mi kellemes hűsben utazunk a legnagyobb melegben is.
Ha pedig már nyár és vízpart, akkor a Columbia fejlesztői előrukkoltak egy olyan cipővel is, amivel nyugodtan lehet jópár centis vízben sétálni, horgászni, vitorlából ki-be ugrálni. A Drainmaker névre hallgató innováció vízelvezető képessége áttervezett talpkialakításon alapul, melyben speciális elvezető nyílások és nagyobb alagutak találhatók a víz számára. A cipő ráadásul kétéltű, mert megfelelő tapadást és megtámasztást biztosít a túrákon is, tehát szárazon-vízen is alkalmazható.
Ha körülnézünk a világban, látható, hogy a ruházkodás terén is új dimenziók nyílnak, és korábban csak filmekben látott darabok kerülnek az üzletek polcaira. Olyan formát öltve, ami igazodik az éppen aktuális trendekhez.
„Innováció és trend – ez a kombináció az, ami a ruházatban is már alapkövetelmény. Már nem elég, hogy csak jól néz ki valami, az innovációknak ember közelibbnek is kell lenniük, ezért is kell olyan darabokat kialakítani, amik mindkét funkciónak eleget tesznek. És persze legyen trendiek, bármerre is nézünk, idén a tiszta kékek, a forró vöröses narancssárgák és az akvazöldek hódítanak” - mondja Szabó János, a Columbia termékmenedzsere.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez