Hírességek a divathét kifutóin
Úgy tűnik a social media nem csak a hétköznapokban szedi az áldozatait, de a divathetek koncepcióját is átalakította.
Hatalmas stressz a tervezők számára a tömény, egy hónapos periódus, amikor a két szezonnal későbbre álmodott alkotásokról lehull a lepel, hiszen annyi információt kap a szakma, és az ember lánya, hogy ha valaki csak 'remek' kollekcióval áll elő, akkor arra két nap múlva már senki nem emlékszik rá. A dilemma a következő: megtartani a tradicionális koncepciót, és igyekezni eladható kulcsdarabokkal hosszú távra tervezni, vagy eladni magukat, és bedobni valami közel sem olcsó trükköt, hogy tele legyen az internet minden szeglete a bemutatóval. Sajnos egyre többen választják a második utat, ezzel higítva, és elkomolytalanítva a művészi üzenetet, és a szakmaiságot, de úgy tűnik celebek és social media jelenlét nélkül manapság már nem lehet évszázados divatházak termékeit sem eladni.
Marc by Marc Jacobs 2014 ősz/tél
Giles 2014 ősz/tél
Kendall Jenner, akit a valóságshow-kban utazó Kardashian-klán második legfiatalabbjaként tartanak számon, sikeres modellkarrierje bizonyítékaként a The Society nevű top New York-i ügynökség gondozásában áll, de friss felbukkanása a nagy divatheteken kizárólag a hatásvadász megabrandek érdeme. A Marc by Marc Jacobs bemutatón bizonyosan teljesen véletlenül a világ leghíresebb, és legfotózottabb családjának éppen hogy 18 évet betöltött sarjára osztódott a teljesen átlátszó felső. Katie Grand, a LOVE magazin legendás stylistja, és a divatvilág szürke eminenciása tolta be állítólag Kendallt a pozíciókra, legalább a Giles bemutató után nem teszünk fel kérdéseket.
Katy Perry
Rita Ora
Jeremy Scott ezzel a 2014 ősz/téli szezonnal vette át a Moschino ház kreatív vezetését Rossella Jardinitől, és úgy döntött szimplán meghívja híres barátait egy körre a kifutón, ahelyett hogy komolyan venné a rá nehezedő szakmai nyomást, hogy egy tradicionálissá vált márkát kell újragondolnia, anyagi veszteségek nélkül.
Cara Delevigne for Mulberry
Cara Delevingne az elmúlt egy év legjobban értékesíthető arca volt, így még biztosan sok márka fogja megpróbálni kipréselni belőle a legtöbbet. A Mulberry brit divatház egy táskakollaborációt dobott piacra Cara nevével fémjelezve, és a tetoválásaival díszítve, rejtett helyeken. Állításuk szerint 'Cara egyesíti magában a márkájuk magját, az angol hagyományok, és a London cool kombinációját' és egyébként is imádják. Egyelőre várólista van a táskákra, így biztosan én is imádnám.
Giles 2014 ősz/tél
A Giles duplázott ezzel a bemutatójával, hiszen Kendall Jenner mellett felvonultatták Carát, aki elkészítette a történelem első kifutón forgatott Instagram videóját, amit eddig a pontig 220 ezren like-oltak.
Burberry Prorsum 2014 ősz/tél
Delevingne kisasszony szokásos felvonulója a Burberry bemutatóknak, de a héten tartott bemutatón személyre szabott, monogrammal ellátott sálba csavarta Christopher Bailey, nehogy valaki eltévessze, hogy ki vonul.
Fendi 2014 ősz/tél
Karl Lagerfeld nem bízta a véletlenre a Fendi bemutató sikerét, a milánói divathétre exkluzív szerződéssel kizárólagosságot szerzett Carára, akit elsőként küldött ki a kifutóra egy szőrme Karl babával, akinek egyébként egy apró kamerát rejtettek el a fejében.
Molnár Dorka // thesense.co
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez