Hihetetlen funkciók – Dacia Jogger Extreme TCe110
Második alkalom, hogy a Dacia Jogger nálunk vendégeskedett. A Renault csoport budget autója ezúttal olyan oldalát mutatta meg, amire ritkán lehet számítani. Sokszor felmerül a kérdés egy típus esetében, hogy kik a versenytársak. Ezúttal a Jogger új funkciójával gyakorlatilag versenytárs nélkül maradt, vagy ha nagyon tágítjuk a kört, akkor kétszer, háromszor drágábban találunk ellenfelet. A Jogger tehát nem csak felszereltségében, hanem képességeiben is extrémet mutat.
Minimális változások történtek a Jogger külső megjelenésében és belterében az előző, egy évvel ezelőtti találkozónk óta. Az erről készült cikk itt olvasható. A modell immáron a megújult logót tolja az orrán, belül pedig a kormányon, továbbá több más ponton is, feltűnik ez a különbség. Csak ettől biztos nem rohan senki, hogy lecserélje a „régi” Joggert újra, de nem is ez teremtette meg az apropóját az újabb tesztnek. A most nálunk járt változat ugyanis különleges gyári kiegészítőket kapott.
De mielőtt erre rátérnék, pár fontos információt mindenképpen érdemes leírni a Joggerről, amely a Logan utódjának tekinthető a modellpalettán, de ugyanúgy mondhatjuk a Lodgyt felváltó típusnak is. A Dacia egyértelműen egy csodálatos karriert ír le az ismertség és elfogadottság pályáján. Biztos vagyok benne, hogy 10 év múlva már szinte senki nem lesz, akinek a régi szoci Dacia fog eszébe jutni a név hallatán (hasonlóan, mint immáron a Skoda esetében). Sokkal inkább lesz fontos, hogy elérhető, jó ár/érték aránnyal rendelkező típusokat kínálnak átlagos emberek számára, akiknek egy megbízható, funkcionális autó vásárlása a legfontosabb szempont. Ha őszinték akarunk lenni, akkor ez a réteg a legszélesebb. A pozitív pedig az, hogy a Dacia a jó árért cserébe nem spórol le kényelmi funkciókat sem a felszereltségből. Tehát nem arról van szó, hogy ezek az autók kevesebb extrával rendelhetőek, mint például egy azonos méretű Renault. A most tesztelt Extreme felszereltségű Jogger része, vagy rendelhető extrák közé tartozik a kitükrözhető mobiltelefon, a LED-es lámpák, az első és hátsó tolatókamera vagy éppen a kulcs nélküli nyitás-zárás stb. Igaz a műszerfal nem tejesen digitális, analóg mérőműszerekkel van felszerelve és kárpitozás szempontjából sincsen komoly választási lehetőség, de azért lássuk be, ezek a pontok nem élet-halál kérdései.
A Jogger motorkínálatára nem mondható, hogy bőséges. Egy háromhengeres 1000 köbcentis motor biztosítja a meghajtást, amely kétféle üzemeltetéssel is kapható. Egy hagyományos benzines kivitel – ez volt nálunk – és egy benzin, gáz üzemeltetésű. Előbbi 110, utóbbi 90 lóerő teljesítménnyel rendelkezik. A tesztelt TCe110-es benzines változat nyomatéka 200Nm. Mivel az autó viszonylag könnyű, csupán 1,2 tonna körüli, ezért ez a teljesítmény egészen jól elbirkózik vele. Ezt bizonyítja, hogy 10,5-11 másodperces gyorsulásra képes, függően attól, hogy 5 vagy 7 személyes változatról van szó. Mert igen, a Jogger másik erénye, hogy 7 személyes kivitelben is kapható. Persze ebben az esetben a csomagtér szimbolikus, de ez általában minden ilyen járműre igaz. De még mindig nem ez az oka, hogy a Joggert újra elkértük.
A mostani változat egy különleges extrával van kiegészítve, amely a gyári tartozékok részének tekinthető. Ebben a változatban csupán 5 személyes a Jogger, viszont a hátsó üléssor lehajtásával a csomagtér alsó feléről kihajtható egy komplett franciaágy. A művelet meglepő módon nem túlságosan bonyolult. Az ágy kialakításához egy fa keretet kell csupán kihajtani a tárolójából, amelynek formája úgy van kialakítva, hogy felvegye az egyébként nem síkba hajtható hátsó üléssor dőlésszögét. Ennek révén máris sík lesz a felület, amelyre a nagyjából 190 centiméter hosszú és 130 centi széles matracot ki tudjuk fektetni. További kiegészítő szivacsok segítségével az ajtó és a matrac közötti rés is kitölthető, továbbá a garantált jó alvás és a diszkréció végett az ablakokat is le tudjuk sötétíteni, hogy se fény, se tekintet ne tudjon áthatolni. A matrac és az autótető között nagyjából 60 centiméternyi tér marad, amely elegendő ahhoz, hogy kényelmesen tudjunk aludni.
A Dacia Extreme ezen funkciója segítségével egy kemping autót varázsolhatunk a járműből. Felmerülhet a kérdés, hogy mi lesz a többi utassal, hiszen ezen az ágyon jó esetben is csak ketten fognak elférni? A Dacia mérnökei természetesen erre is gondoltak. A csomagtér ajtó felhajtásával egy sátor is hozzákapcsolható a járműhöz, amely így egyben már megfelelő teret biztosít több ember számára. Hosszabb utak, kempingezés? A Volkswagen után a Dacia is beszállt ebbe a versenybe, hogy immáron az árérzékeny vevők számára is legyen alternatíva.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez