Hatalmas összegű pert nyert a Burberry
Tény, hogy ami „high fashion” termék az igen drága, és a nagy múltú divatházak kollekcióit előszeretettel hamisítják.
A hamisítások által silányabb minőségű táskák cipők lepik el az utcákat fillérekért, használva a károsított brand összetéveszthetetlen logoját vagy mintáját. A Burberry cég közel 100 millió dolláros kártérítést kapott a napokban lezárult per hozadékaként.
A WWD jelentése szerint a beperelt társaság több internetes oldalt is működtetett, amiben a Burberry nevet használta (mint például a buyburberry.com vagy a yesburberryvision.com) jogtalanul. Ezeken az oldalakon kínálták a brit márka termékeinek másolatait. A Burberry januárban nyújtotta be a keresetet a Manhattani Szövetségi Bíróságon, több mint egy hónap türelmi időt adott a bíróság a vádlottaknak, hogy megjelenjenek a bíróságon és feleljenek a vádakra, ennek nem tettek eleget. A hamis árukat kínáló oldalakat és domain neveket az ítélet értelmében már a Burberry birtokolja.
Pár nappal ezelőtt a Hermés cég is hasonló összegű kártérítést kapott és több mint 34 hamis weboldalt sikerült leállítani.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez