Fordulatosan - Ford Puma Vivid Ruby Edition
A Ford az elmúlt pár évben alaposan újra gondolta a modellpalettát. A klasszikus Puma nevet formai szempontból kicsit ugyan megcsúfolta azzal, hogy crossoverré alakította, de aki ezen túlteszi magát az egyáltalán nem fog csalódni. A magasított Puma ugyanis egy kiválóan vezethető, remek városi autó lett. 4-5 éves piaci jelenlét után, közvetlenül a modellfrissítés előtti utolsó, limitált szériás modellt próbáltuk ki.
Kiskategóriás crossoverből tele van a padlás. Gyakorlatilag minden autógyártó egymás után hozza ki ebben a szegmensben az újabbnál újabb modelleket. Csak a felsorolás, hogy kik a versenytársai a Pumának egy teljes cikket eredményezne. Ez mind azt bizonyítja, hogy nem elégséges, hogy csak jót gyártson valaki, a legjobbat kell, különben azonnal a sereghajtó szerepében találja magát. A Ford pedig biztosan nem akar az lenni a Pumával, hiszen az elmúlt évek arról szóltak, hogy mindent egy lapra feltéve, egymás után adta hírül a hagyományos formájú modelljeiről az információt, hogy megszünteti.
Volt már időm megszokni, hogy a Puma nem egy sportautó és azzal, hogy háromhengeres, egyliteres motorral szereli fel a Ford, kételyt sem hagyott, hogy ilyesfajta illúzióim maradjanak. Ennek ellenére óriási meglepetés, hogy a 155 lóerejével, amely mostanában nem számít kifejezetten soknak meglepően dinamikus, sportos vezetési élményt ad. Köszönhető ez a 190Nm-es nyomatéknak és annak, hogy relatív könnyű autóról van szó, hiszen csak 1334 kilogramm.
A Fiesta helyét is átvevő Puma közel 15cm-rel hosszabb, 7cm-rel szélesebb és 5cm-rel magasabb annál. Arányai kifejezetten jók, hosszúságra teljesen a kategóriába illeszkedik, de a szélessége miatt kifejezetten nagyautós és ezáltal roppant tágas.
A Puma hossza két ponton élvezhető, és teszi a kis SUV-t igazi családi autóvá. A hátsó utasok lábtere is elfogadható, illetve kifejezetten nagy csomagteret kapunk. Ez literben 456l-t jelent alaphelyzetben, amely tartalmaz egy mély, műanyaggal borított 80l -es rekeszt a csomagtérszint alatt. A mélysége és a csomagtér magassága miatt ez azt eredményezi, hogy akár 150cm magas tárgyakat is tudunk az autóban szállítani állítva. Külön okos megoldás, hogy a rekesz aljára egy dugó van elhelyezve, így akár a rekesz slaggal is kimosható.
Ha pedig a formánál tartunk, akkor a lámpákon kívül nem mehetünk el sok-sok más külső elem mellett sem szó nélkül, bár szerintem nem csak részeiben, hanem egészében is nagyon mutatós a most kifutónak számító Puma. Ránézel és „vágysz rá” formája van. A vonalai szépek és sportosak is egyben. A hatalmas ovális lámpabúrák alatt játékos ívben futó nappali LED fények, a hatalmasra duzzadt egyedi formájú hűtőrács és a ködfényszóró körül kialakított formai játékok tényleg zseniálisak. Egyedi és közben hozza a Fordos arculatot. A lendület az autó hátsó felénél sem fogyott el, szépek a szintén LED-es hátsó lámpatestek, ügyesen oldották meg, hogy az emelt magasságot erősítik a formai elemekkel, miközben egyáltalán nem esetlenek az arányok.
A most tesztelt limitált kiadású Vivid Ruby a potenciális vásárlók közül egyértelműen a hölgyeket célozza meg. A különleges fényezés nagyon jól áll az autónak. A rubintvörös szín csajos, de azáltal, hogy a tető feketére lett fényezve, illetve az egyes karosszériaelemek, mint a kerék körüli ívek, a küszöb, a hűtőmaszk és a tükrök fényes fekete fényt kaptak kellőképpen sportos is maradt.
Mutatósak a nagy 18”-es kerekek és az egyedi alufelni design is.
A különleges széria egyedi extrái közé tartozik még a projektoros LED fényszóró, LED-es menetfénnyel, az imént említett fekete visszapillantó tükrök, amely természetesen fűthetőek és az autó becsukására behajlanak automatikusan, továbbá a statikus kanyarfénnyel ellátott ködlámpák.
Az autó belső terében ugyan látható, hogy pár évvel korábbi a design, de szerintem ez semmit nem von le abból, hogy jól és funkcionálisan elrendezett utastérről van szó. Ahogy beül az ember azonnal érzi, hogy mi hol található. A központi infotainment ugyan nem a legszebb grafikai megoldással rendelkezik, de a logikus elrendezése a menü rendszernek és a gyors működés kellőképpen kompenzál. Az ülések kényelmesek, jó a tartásuk. Mivel a futómű remek, kifejezetten jó a vezetési élmény. A sportos érzés annyiban megmaradt, hogy hagyományos kézifékkart hagytak benne. Ez a megoldás manapság teljesen ritka, így én, mint üdítő érzés éltem meg a használatát.
Elegendő és jó méretű tárolórekeszek, USB kimenetek vannak a kocsiban, így ebből a szempontból sem ér minket deficit.
A Puma fogyasztása kifejezetten jó. Sportos vezetési stílus mellett sem fogyasztott többet 6,5 liternél, de biztos vagyok benne, hogy aki odafigyel erre, könnyedén 6 alá tudja csökkenteni az átlagot.
A Vivid Ruby kivitel alap listaára 13,4 millió forint, amely talán kicsit soknak tűnik, de fontos kiemelni, hogy minimális az extrák száma, amely kimarad ebből a felszereltségből, így természetesen az egyedi színért, felniért sem kérnek el külön pénzt. Szintén a kifutó modellek előnyének tekinthető, hogy jelentős kedvezményt ad a gyártó a listaárból. Így aki jobban utánanéz láthatja, hogy közel 2,5 milliós árelőnnyel vihető el ez a Puma széria. Ezt figyelembe véve pedig már nem is hangzik olyan rosszul az ajánlat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez