Fizetni, vagy nem fizetni? Az itt a kérdés
A választ erre kérdésre mindenki tudja, ugyanakkor alábbi tanácsaink követésével elkerülheted, hogy túl sokat költs kedvenc termékedre, ha épp nincs leárazási szezon. A profi akció-figyelők jól tudják, mely időszakban éri meg lecsapni kiszemelt termékükre. A legismertebb vásárlási láz időszaka novemberben, az úgynevezett Black Friday-vel (Fekete Péntekkel) kezdődik, és a Kínai Új Évvel (január- február) ér véget, természetesen magába foglalva a karácsonyi dömpinget. A következő leárazási szezon azonban csak őszre várható, így szeretnénk mutatni pár tippet, hogy hogyan “ne fizess rá” a holtidőszakra, és ne fordíts többet egy-egy cikkre a kelleténél.
Ezen időszak nagyobb költekezéseinek többnyire az impulzív vásárlás az oka (“meglátni és megszeretni”, gondolkodás nélküli, érzelmi alapú vásárlás), a hétvégi vásárlás pedig inkább az offline, hagyományos bolti forgalomra fókuszál.
Érthető hát, hogy az online boltok forgalma is visszaesik a nagy vásárlási láz után, nem kis fejtörést okozva a webshop tulajdonosoknak és marketingeseknek. Hogy ezt a kényelmetlen helyzetet feloldják, kifejezetten hétvégi akciókra koncentrálnak: a Bonprix például a hét második felére helyezi a hangsúlyt, ha leárazásról van szó. Érdemes tehát résen lenni, mert egy szempillantás alatt lemaradhatunk az akár 30% kedvezményt nyújtó ajánlatokról.
Kínai boltok
Az alacsony árakat és a széles választékot preferálod? Ne aggódj, nem vagy egyedül ezzel! Jó hír, hogy a kettő nem zárja ki egymást - a megoldás pedig hihetetlenül egyszerű. Kínai webshopok.
Ezeken a felületeken (vagy például gyűjtőoldalakon) szó szerint bármit megvehetsz - legyen szó akár ruhaneműről, elektronikai cikkről, konyhai felszerelésről, vagy ami csak eszedbe jut. Magyarországon a két talán legismertebb ilyen gyűjtőoldal az Ebay és az Aliexpress, és egyre többen élvezik a GearBest előnyeit is.
Ugyanakkor, kénytelenek vagyunk ezeknek az oldalaknak és webshopoknak a hátrányát is megemlíteni: hacsak nem expressz szállítás (és így felár) mellett döntesz, több hétig, extrém esetben akár 3 hónapig is várni kell egy-egy termékre, csomagra. Ráadásul, ha a sok várakozás után még elégedett sem vagy a küldeménnyel, óriási csalódás lehet úrrá rajtad.
Ha kicsit fel szeretnéd gyorsítani a szállítás (3-7 nap), 3-4 ezer forintos extra díjért megteheted.
A relatív hosszú várakozási idő ellenére meg kell jegyezni: még ha expressz kézbesítési felárat is fizetünk, az esetek többségében így is sokkal jobban járunk, mintha helyi üzletben vásároltunk volna. Hovatovább, az Aliexpressen feltüntetett eladók egy része további kuponokat, kedvezménykódokat is elfogad, ezzel akár 10%-kal tovább csökkentve az egyébként is igen vonzó áraikat.
Speciális kiárusítások
Ha a hosszú várakozási idő tántorít el a fentebb említett weboldalakon való rendeléstől, érdemes a legközelebbi boltokba ellátogatni. Sokszor ugyanis szezonon kívül eső, mégis speciális akciókkal várnak - melyekkel akár ugyanannyit nyerhetsz, mint a vásárlási láz közepén. Az iskolakezdés például remek alkalom erre: minden évben augusztusban és szeptemberben megnyerő laptop akciókkal vár például az Emag vagy az Electronic Star. Tegyük őszintén a kezünket a szívünkre: ha nem is járunk már iskolába (vagy épp a családban sincs épp végzős diák, hogy meglepjük érettségire), mindenki jól jár ezekkel a promóciókkal. Látogass el az Emag és az Electronic Star oldalára, jelöld meg könyvjelzőként böngésződben, s ha feliratkozol e-mail listájukra (newsletter/hírlevél), biztosan nem maradsz le a legújabb ajánlatokról.
Hasonlóan népszerű, bár rövid akciózási időszak Valentin Nap idejére esik, de az Anyák Napja és a Nőnap is remek alkalom lehet a vásárlásra.
Készletkisöprési akciók
Ezen típusú kiárusítások jellemzőek például a kozmetikai cikkeket árusító webshopokra, mint a Notino vagy a The Body shop, de az elektronikai cikkeket (televíziók, rádiók) forgalmazók is kedvelik. A ruházati cikkek esetében kicsit nehezebb dolguk van a kereskedőknek, mivel a divat évenként változik, így a “divatjamúlt” daraboktól csak igen nagy, akár 99%-os leárazással tudnak csak “megszabadulni”. A laptopok és az új televíziók esetében a “divat” azonban nem jelent gondot, a leárazott elektronikai kütyüket úgy viszik a vásárlók, mint a cukrot. Akár idei, akár tavalyi a készlet. Készletkisöprő leárazás híve még az Ecipo és az Alza is.
Hűségprogramok
Mobilszolgáltató esetén ne is fáradj a hűségprogram ismertetőjének átlapozásával, nem éri meg. Vannak viszont területek - webshopok - ahol jó akciókat lehet megcsípni ennek keretén belül. Például a már Magyarországon is jelen lévő Answear - vásárlói fiók nyitása esetén - az elköltött összeg 10%-át “visszaforgatja”, amit később valódi, pénzbeli kedvezményre fordíthatsz. Következő rendelésed vásárlási árának akár felére is fordíthatod az így összegyűlt “összeget”. Mindehhez nem kell mást tenned, mint feliratkoznod hírlevélre és klubtagságot igényelni - minden vásárlásod után nagyobb kedvezményre jogosító összeget gyűjthetsz össze. Ugyanakkor ne feledd: sok helyen a kedvezmények nem összevonhatók, érdemes utánaszámolni, az éppen aktuális promócióval, vagy a hűségpontokkal nyersz-e többet.
Alkalmi vételbe az év folyamán bármikor bele lehet futni, de ha igazán nagyot akarsz kaszálni egy-egy üzlettel, érdemes megvárni a valódi, leárazási szezont. Mi számít nagy nyereségnek? Black Friday (Fekete Péntek) idején akár 90%-kal olcsóbban is hozzájuthatsz hőn áhított termékedhez, utána a Cyber Monday a következő nagy akciózási hullám. A Kínai Új Év (Hold Év) január-februárra tehető, ekkor érdemes a kínai webshopok kínálatát végigböngészni (Aliexpress,Banggood, Ebay és Wish)
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez