Élmény bármikor – BMW 440i xDrive Coupé
Szinte hihetetlen, mintha most történt volna, hogy nálunk járt a négyes széria második generációja. Pedig nem most volt, ennek már kicsit több, mint három éve. Az akkor még rendkívül szokatlan, mostanra már szinte megszokottá vált. A feltűnő hűtőmaszk a hétköznapok része lett. Eljött az idő, hogy modellfrissítésen essen át a négyes coupé.
Az autótesztelőtől elvárják, hogy elfogultság nélkül hozzon ítéletet, mint egy focibíró. Ez sajnos a gyakorlatban mégsem ilyen egyszerű. Éltetnem kéne a megszokottat és a divatot. Ezek alapján pedig biztosan egy SUV-ről és az eladási darabszámok alapján valószínűleg egy Toyotáról kellene dicshimnuszt zengeni. A Corolla Cross tehát a mainsream, valószínű szürke vagy fehér színben, közepesen felszerelve, szigorúan hybrid hajtással. Hát a rossz hír az, hogy a BMW 440i Coupé egy nagyon más kávéház és én ezt az utóbbit imádom. Lehet, hogy a sötét pörkölésű Omnia az általános kedvenc, de én a világos pörkölésű speciality kávéért vagyok oda. És ez a BMW nagyon is special.
Ahogyan a bevezetőben említettem, 2020-ban jelent meg a négyes modellcsalád második generációja. Akkoriban a legnagyobb feltűnést a malacorrhoz hasonlított egyedi hűtőmaszk jelentette. Ha valaki nem rest és visszatekint a 2020 végén, 2021 elején megjelent autós cikkekre, akkor tapasztalhatja, hogy rendszerint ezzel a kérdéssel foglalkozott majd mindenki. Közöttük én is, így született meg az akkori 4-es coupéről készült írás, Orradalom címmel (itt olvasható). Boldog elégedettséggel nyugtázom most, 3,5 év elteltével, hogy nagyjából ráéreztem, hogy semmi más nem történt, csak az, hogy az akkor még szokatlan vizuális megoldáshoz meg kellett érni, hozzá kellett szokni.
Mi változott az előző szériához képest? Amennyiben a külső formai elemekből szeretnénk megállapítani a változást, alaposabban kell a szemünket tágra nyitni. Az első és hátsó lámpatesteknél fedezhetünk fel jelentősebb különbséget. A mostani divatnak megfelelően keskenyebbek lettek ezek a részletek, illetve a hátsó lámpák esetében még a vonalvezetés is megváltozott némiképpen. A tesztelt 440i esetében pedig a hűtőmaszk kerete fekete lett a korábbi krómozott szegélyhez képest. Ezek a változások apró pozitív különbségek, de lényegében nem jelentenek erőteljes módosítást. Azt mondanám, hogy szerencsére, hiszen ez az autó így gyönyörű, ahogyan van.
A belső térben sokkal szemmel láthatóbb a változás. A négyes széria, hasonlóan a hármashoz, illetve a többi újonnan megjelent márkatárshoz, megkapta az új műszerfal csoportot, amelynek ékköve az egy felület alatt található 12,3”-es digitális műszerfal és a 14,9”-es infotainement rendszer. Természetesen már az új iDrive8-as szoftvert kapta meg a modell az új csempés stílusban elhelyezett menü rendszerrel, vezeték nélkül használható telefon kitükrözés funkcióval.
A másik, ám kevésbé szerencsés változtatás, hogy teljes digitalizáción esett át a modell, így a klíma vezérlés is bekerült az érintőképernyős felület vezénylése alá. Szerintem ez sajnálatos és felesleges módosítás volt. A tekerő tárcsa viszont megmaradt, ellentétben a váltókarral, amely egy kicsi pöcökké zsugorodott össze. Ezáltal a tér sokkal tágasabb, letisztultabb hatást kelt.
Pakolás, csomagtér, üléskényelem szempontjából nem változott az új 4-es. A hátsó ülések kevésbé kényelmesek hosszú távon felnőttek számára, de rövidebb szakaszokon probléma nélkülinek mondható. És valljuk be, ennél több ennél a kategóriánál nem szükséges. A csomagtartó 440l-es, tehát nem változott semmit.
A 440i xDrive 3 literes, hathengeres benzinmotorja egy legendás darab. A sorosan elhelyezett hengerek, a teljesítmény és a hangzás egysége nem véletlenül tette ezt a motort a BMW ikonjává. 374 lóerős teljesítménye és 500Nm nyomatéka 4,5 másodperces 100-as sprinttel ajándékozza meg az autóban ülőket.
A fantasztikus hang és motorikus teljesítmény önmagában kevés lenne, ha nem kapcsolódna hozzá egy feszes, de napi használat során is használható futómű, továbbá remek fékek. Ezek mindegyike megtalálható a 440i xDriveban.
Az üléspozíció és kényelem szintén elsőrangú, csakúgy mint a felhasznált anyagok minősége és kiváló összeszerelési minősége.
Az alap 184 lóerős 420i 16,9 milliós alapárral indul. Az általunk tesztelt 440i xDrive listaára 24,3 millió. Ehhez lehet hozzáválogatni tömérdek és nem utolsó sorban értékes és drága extra kiegészítőt. Így kúszott fel a tesztautónk listaára 33 millió fölé. Ez pedig már egyáltalán nem kevés, de ha visszafogottabbak vagyunk azért ennél jóval kevesebb pénz is elég ahhoz, hogy a hétköznapjaink mindegyikét élménnyé varázsoljuk, amelyhez a BMW 440i coupé talán az egyik legtökéletesebb társ.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez