Elegancia a gulyáskommunizmusból, vacsorával egybekötve
Vajon milyen volt a ’80-as években a kelet-európai szürkeségből a párizsi csillogásba csöppenni? Mi van akkor, ha egy kellemes vacsora után, artisták lógnak a fejünk fölött, és megszólalnak a nyolcvanas évek slágerei?
A Budapesti Operettszínház Párizsi randevú - Volt egyszer egy Moulin Rouge című dinner show-jában választ kapunk a kérdésekre, és belekóstolhatunk egy különleges műfajba is, amelyben keverednek a látványos showelemek, az artistaprodukciók, a régi popdalok, miközben egy kiváló vacsora elfogyasztására invitálják a nézőket.
Az előadás rendezője Richter József, Kossuth- és Jászai Mari-díjas artistaművész, aki 30 évvel ezelőtt Münchenben találkozott először ezzel a műfajjal és azonnal felkeltette az érdeklődését. Most a Kálmán Imre Teátrum színpadán is megmutatja, milyen az, amikor a többfogásos vacsora mellett, az asztalok között megugorják az artisták a duplaszaltót. Munkáját Bori Tamás produkciós designer segíti. – A gulyáskommunizmus annakidején az elegancia lehetőségét is elvette szüleinktől – mesélte, amikor arról kérdeztük, miért éppen a ’80-as évek Magyarországába helyezték el a történetet. –Akkoriban mindenki Gorenje hűtőért és képmagnóért utazott Bécsbe. Hőseink - a ma már középkorú házaspár - azonban gondoltak egy merészet, és összegyűjtött pénzükkel Párizs felé vették az irányt. Annak a kalandnak az emlékét elevenítik fel egy különleges időutazás során ma, harminc esztendővel később, a házassági évfordulójukon. Innen indul el az időutazás, személyes élményeiken keresztül, hol csipkelődve, hol pedig édes-bús emlékekkel repítenek vissza erre az időszakra.
A házaspár bőrébe Vásári Mónika és Buch Tibor bújik. Régi játszótársak ők, szinte szavak nélkül is megértik egymást. - Az előadás történetéhez hasonló élményekkel én is szembesültem pályakezdőként a ’80- as években. Kihívás és kaland számomra az is, hogy azokat a slágereket énekelhetem, amelyekre egykor buliztam – mondta nevetve Vásári Mónika. – Annyit elárulhatunk, hogy meglepő hangszerelésben szólal meg például egy ikonikus Madonna sláger, a Material Girl – vette át a szót Buch Tibor. - Madonna nekem egyébként még ma is a jócsaj és a lázadás örök, ikonikus jelképe. Amikor először hallottam, akkor úgy éreztem, hogy végre, a mocskos nyugaton valaki meg mert csinálni olyan dolgokat, amelyekről itthon csak a legtitkosabb álmainkban gondoltunk.
Természetesen a főszereplők mellett fontos a kulináris élmény is: a menüsor a neves séf, Harmath Csaba ajánlásával készült, a Párizsi randevú bemutatója pedig november elején lesz a Kálmán Imre Teátrumban.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez