Egy botrány utóérzete - A Balmain for H&M ügy
A múlt héten a Balmain for H&M botránytól volt hangos a világsajtó. Karba tett kézzel szemlélve az eseményeket azon gondolkodtam, hogy mennyire zseniális húzás volt ez az egyik legnagyobb fast fashion termékeket gyártó cégtől. És egyúttal a Balmaintól is, hiszen, most tényleg mindenhol megismerték a nevét. Az emberek viselkedésére egyértelműek a válaszok, és hogy ciki lesz-e viselni a limitált kiadású kollekció darabjait? Az is kiderül.
„Mi ez a fos márka, én még sosem hallottam róla.”
„Mi a szar az a Balmain?”
„Mekkora barmok vagytok emberek, hogy így viselkedtek.”
„Engem tökre nem érdekel ez az egész ügy, de gondolkozzatok már el egy kicsit, hogy mit műveltek, de tényleg nem érdekel, komolyan mondom.”
„Ezt a sok szar ócskaságot két hónap múlva fillérekért árulják majd nektek idióták a Hádában.”
Ilyen és ehhez hasonló kommenteket, és Facebook bejegyzéseket még a végtelenségig tudnék sorolni, de dióhéjban ennyi volt a lényege az eseményekre tett reakcióknak. És valamilyen szemszögből bizony igazuk van. Tényleg botrány volt, amit az emberek műveltek november 5-én az üzletekben világszerte, de senki ne gondolja, hogy kizárólag a divatőrültek megkergült hada hordta szét a kollekciót. Az interneten még aznap megjelentek a darabok sokszoros árért meghirdetve, a nyerészkedő hiénák lesben álltak és lecsaptak. Képesek voltak a szatyrot is kitenni 3500-ért, amelyben a megvásárolt árut csomagolták. És hogy mi ennek az oka?
Gyakorlatilag a kollekció minden egyes darabja brutál jóra sikeredett. Évek óta az egyik kedvenc divatházam a Balmain, hiánypótló és különleges vonalvezetéssel dolgozik, amit Olivier Rousteing, a ház kreatív igazgatója művel a márkával, az egész egyszerűen zseniális. Nem aprózta el a kollaboráció esetében sem a tehetségét, hanem maximálisan teljesítette a feladatot. Jó anyagokból, szép munkával, nem túlárazva dobták piacra az árut, és persze hogy mindenki megőrült. Hiszen az emberek jó nagy hányada nem jut hozzá ilyen csodaszép termékekhez, persze vannak ízlések és vannak pofonok, nyilván nem tetszik mindenkinek, de összességében egy sikeres produktumról beszélünk.
Akik ezen akartak pénzt keresni, és feltehetően kerestek is, azok rázzanak kezet magukkal. Aki nagy nehezen hozzájutott egy darabhoz normál áron, pedig viselje egészséggel, mert tényleg gyönyörű. Nem ciki viselni, még akkor sem, ha sokak szerint ez a márka nem is jelent semmit, és a H&M csak H&M marad. Nyilván nem lesz belőle sosem több ezer eurót érő ruhadarab, de ténylegesen több ez, mint a könnyebben megszerezhető fast fashion termék.
Nézzétek meg a Balmain 2015-ös őszi/téli kollekciójának bemutatóját:
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez