Dolgozói élményfokozás a vezetőfülkében –Az új Iveco Daily
Többször írtunk már az elmúlt hetekben az Iveco Dailyről, de még valószínűleg nem eleget, hiszen az új Daily rávilágít számos olyan fontos változásra, ami a haszongépjármű kereskedelemben lezajlik napjainkban.
Annak már nagyon régen vége van, hogy egy haszongépjármű hátra lenne sorolva az autóipari fejlesztések során. A Daily viszont mondhatjuk azt is, hogy új sztenderded kezd ebben a szegmensben. Bár 2016-ban jelent meg az előző modell, a 2020-as modellévre frissített új típussal jelenik meg a Daily. És hogy miért teszi mindezt, miért van erre szükség?
A válasz nagyon egyszerű, annyi új technológia jelent meg az elmúlt években a vezetés támogatása kapcsán, valamint a motorok károsanyag-kibocsájtási értékeinek javítása miatt, hogy az új Daily érkezése nem maradhatott el.
Az új Daily új motorjai elsőnek teljesítik ebben a szegmensben az EUR 6D/Temp károsanyag-kibocsájtási szabvány előírásait. Ami azt jelenti, hogy magasabb teljesítményszint mellett kínál nagyobb üzemanyag megtakarítást. Ez akár 10 százalék üzemanyag-megtakarítás jelent városi használatban és akár 10 százalékkal alacsonyabb karbantartási költségszintet.
De a fenti fejlesztés nem jelentene változást az értékesítési stratégiában. Még akár 5-8 évvel ezelőtt is az volt az egyetlen szempont egy haszonjármű beruházási döntésénél, hogy milyen gazdaságos az üzemeltetés. A TCO azaz a Total Cost of Ownership számítás (tehát a tulajdonlás alatti teljes költség) volt az egyetlen szempont, amikor valaki döntött egyik vagy másik márka mellett. Ez a számítás természetesen most is ugyanolyan fontos és lényeges szempont, de kiegészült egy másik, hasonlóan fontos elemmel. Ugyanúgy, mint az irodai környezetben, ahol a dolgozók kényelmes munkavégzése egyre fontosabb, úgy igaz ez a sofőrfülkében is. A munkaerőhiány nagyon sok korábbi attitűdöt változtatott meg. Az emloyer branding, a munkakörnyezet modern és kényelmes kialakítása minden munkavállaló számára elérhető kell, hogy legyen!
Ezt a gondolatiságot formálta bele az új modelljébe az Iveco. Olyan vezetéstámogató eszközöket találunk a Dailyben, amit a legmodernebb közép vagy felsőkategóriás személyautókban, így lett a vezetési élmény személyautós. Az önvezetési funkciók, mint a sávtartás és adaptív tempomat ki lett egészítve olyan technológiákkal, amelyek a teherautóval dolgozók hétköznapjait nagymértékben könnyítik vagy gyorsítják meg. Ilyen például az elektromos rögzítőfék, ami csökkenti a sofőr elfáradását, ezáltal a növelve a hatékonyságot. Ki kell még emelni olyan különlegességeket, mint az oldalszél asszisztenst, ami a hirtelen érkező, nagy autófelületre érkező széllökést tudja kompenzálni, és a torlódás asszisztenst, ami a nagy városi dugóban végzi el a sofőr helyett a megállás és újraindulás feladatát.
Miért fontos mindez? Mert a TCO önmagában semmit nem jelent, ha kevéssé motivált sofőrök dolgoznak az autókon. A TCO költségek közé nem lehet egyszerűen belekalkulálnia a fluktuáció miatti költségeket. Mindezt az Iveco kiválóan ismerte fel és alkotott egy olyan haszonjárművet, amiben kényelmesebb és jobb a napi munka és mindezek mellett pedig azt hatékonyabban lehet végezni. Ez pedig a tulajdonosnak is direkt hasznot teremt.
Találunk persze a kocsiban még LED-es világítást, lejtmenet vezérlőt és a városi üzemeltetés könnyítésére például a Fiat személyautókban már régóta megismert City szervót, ami 70%-kal könnyíti meg a kormányzást.
Összegségében tehát egy szép, rendkívül megbízható és modern haszongépjárművet köszönthetünk az új Iveco Daily személyében.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez