Dalok és áriák kontratenortól-baritonig, BMC-től Müpáig
A közönség ismert operarészleteken és angolszász énekeken keresztül betekintést nyerhet az áriák és dalok világába
Simon Keenlyside áriaestje
Művészetek Palotája, Március 23. 19.30
Andreas Scholl és Edin Karamazov koncertje
Budapest Music Center, Április 5. 19.30
Wayfaring Stranger – Angolszász népdalok
A Budapesti Tavaszi Fesztivál több estét is szentel a klasszikus vokális műfaj legkiválóbb képviselőinek, különböző helyszíneken. A közönség ismert operarészleteken és angolszász énekeken keresztül betekintést nyerhet az áriák és dalok világába.
„Sosem éreztem kényelmesnek sem a tenort, sem a baritont, és azt gondolom, csak előnyömre vált, hogy nem is próbálkoztam.”- vallja Andreas Scholl, aki elsősorban a barokk énekes zene és Schubert világhírű tolmácsolójaként ismert. A negyvenes éveiben járó, elismert énekes 2001-ben Wayfaring Stranger címmel egy különleges albummal jelentkezett. Craig Leon hangszerelésében, Edin Karamazov bosnyák lantművész és az Orpheus Kamarazenekar kíséretében a legismertebb angolszász népdalokat énekelte lemezre. A BMC-ben megrendezendő koncert programján szereplő népdalok klasszikus zenei feldolgozásai egészen különleges zenei élményt ígérnek, biztosíték erre Scholl varázsos hangján kívül Edin Karamazov lantjátéka is. A bosnyák lantművészt egyébiránt onnan is ismerhetjük, hogy Sting 2008-as Songs from the Labyrinth című Dowland-lemezén működött tevékenyen közre. A különleges hangulatú esten a Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok működnek közre, amely újabb kiemelkedő eseményének ígérkezik a 2014-es Budapesti Tavaszi Fesztiválon.
Az egyik leghíresebb brit bariton, Simon Keenlyside áriaestje igazi romantikus estének ígérkezik a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben március 23-án. Keenlyside 1959-ben zenészcsaládban született, s nyolcévesen került a cambridge-i St John’s College híres gyermekkarába. Operaénekesként 1987-ben debütált, teljesítményét azonnal megdöbbentően érettnek ítélték a szaklapok. Az 1986-ban elnyert Richard Tauber-ösztöndíj segítségével Salzburgban képezte magát tovább, ahol Rudolf Knoll volt a mestere. 1988-ban lépett fel először a Hamburgi Operában, 1994-ig a Skót Opera tagja volt, de már 1989-ben debütált a Covent Gardenben, majd Britannia-szerte és San Franciscóban is. A New York-i Metropolitan Opera közönsége 1996-ban ismerhette meg. Az elmúlt évtizedekben a világ szinte valamennyi jelentős operaházában fellépett. Repertoárja Purcelltől Thomas Adèsig és más kortárs szerzőkig terjed. Teljesítményét számos díjjal ismerték el. Az áriaesten a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara működik közre, vezényel Julian Kovatchev.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez