Bemutatkozik Eszenyi László, a Gender Racing Team pilótája
A Gender Racing Team pilótái közül ezúttal Eszenyi Lászlóval beszélgettünk a tervekről és a csapatmunkáról. Elmesélte nekünk, hogyan került közel ehhez a cseppet sem veszélytelen sportághoz, és miként képzeli el a jövőt.
Mikor és hogyan kerültél közel ehhez a sportághoz?
Mint majdnem minden kisfiú én is már gyerekként nézegettem a versenyautókat karácsonyra otthoni F1-es villanyautós versenypályát könyörögtem ki magamnak. A jogsi megszerzése után nem túl szerencsés módon az utcán meg a Veszprém melletti hadiúton éltem meg a száguldozást. Aztán ahogy elkezdtem versenyekre járni, meg voltam győződve, hogy ezt én is tudnám csinálni. Aztán 2000-ben vettem egy formula eastert és belevágtam. Az első pályán töltött 5 percben háromszor landoltam a kavicságyban, és ez onnét kezdve szerelem lett. Nem hagyott nyugodni a dolog, hogy mi itt a titok?
További fotókért kattints a képre!
Mennyire tudod összeegyeztetni a sportot, és a munkád? Mennyi időt igényel a felkészülés, egy-egy versenyre?
Mivel ez már az életem része, relatív könnyű magamat rávenni a feladatokra. A versenyzésből merítek erőt a hétköznapi feladatok leküzdésre. A munkanapok terheit pedig a versenyhétvégéken vezetem le. A felkészülés már januárban megkezdődik a fizikai állóképesség alapozásával. Ezt követi a szimulátoros felkészülés, amivel kezd ráhangolódni az ember agya és reflexei a mozgásokra és a gyors reakciókra. Ez csúcsosodik ki a teszt vagy futam előtti napokban, amikor előveszek régebbi belsőkamerás felvételeket és elkezdem fejben lejátszani, hogy mit is fogok csinálni a pályán. Néha megcsinálom, hogy szobabiciklin ülve „végigtekerek egy futamot” J . Mindezt természetesen a hétköznapi munkáim mellett csinálom. Ilyenkor általában 5-kor kelek, és mire a család ébred 7-kor már túlvagyok az edzésen. A futamokra általában munkából előző nap érkezem. Ott még van egy kis keveredés a dolgaim között, de a futam napján már a versenyre koncentrál az ember. Szerencsére olyan az alkatom, hogy feladatok között gyorsan tudok váltani, ez jól jön annak aki ilyen sűrű életet él.
Milyen érzés a Gender Racing Team tagjának lenni?
Mint az F1-ben most a Mercedesnél versenyezni. A formaautózás legmeghatározóbb csapatában bizalmat kapni hosszútávon nagyon fontos elismerése a munkámnak.
Kinek mondanál köszönetet a karriered elindítását illetően?
Mester Pista bácsi a magyar formaautós sport egyik legkiválóbb mentora volt. Talán nincs olyan legendás régi nagy pilóta, akinek a munkáját ne segítette volna vagy a háttérből ne működött volna közre. Nagyon nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy az első perctől kezdve tárt karokkal fogadott és segített, bátorított.
Mik a jövőbeni terveid?
Szeretnék több időt a sportra fordítani és cél a bajnokság megnyerése. Mindezek mellett szeretnék minél több friss pilótát segíteni, és minél több tapasztalatot átadni a fiatal tehetségeknek. Remélem nemsokára lesz ismét F1-es pilóta aki a GRT-hez kötődik és büszkén mondhatja el, hogy nálunk indult a pályafutása. Az az egyik célom, hogy én is ott lehessek a névsorban aki segítette.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez