Az igazság egy Instagramsztár kirakatélete mögött
A 19 éves Essena O’Neillt több, mint 570 ezren követték Instagramon, 250 ezren Tumblr-en, 250 ezren iratkoztak fel Youtube csatornájára és átlagosan 60 ezren nézték meg képeit Snapchaten. Közösségi médiasztár volt. Látszólag azt az életet élte, amit az új generáció minden tagja akar.
Bő egy hete azonban betelt a pohár. Essena letörölte magát a közösségi média oldalairól, egyedül Instagram profilját hagyta meg néhány napra, új nevet adott neki („Social media is not real life”-„A közösségi média nem valódi”), majd miután letörölt 2000 fotót, a meghagyott képek alatt felfedte a képek készítésének valódi körülményeit és célját.
A képgalériáért kattints a fotóra!
"400 dollárt fizettek, hogy viseljem ezt a ruhát. Ekkor nagyjából 150 ezer követőm volt, mikor már elérte a fél milliót, tudtam, hogy számos online cég (nagy költségvetéssel) 2000 dollárt fizet posztonként. Nincs semmi gond azzal, ha elfogadod egy-egy márka felkérését. Csak gondoltam nem árt tudnotok. Ennek a fényképnek nincs tartalma, nem etikus (naiv voltam akkoriban.) A KÖZÖSSÉGI MÉDIA NEM A VALÓSÁG, ez a lényeg. Mikor azt látod, hogy valaki promotál valamit, kérdezd meg magadtól, vajon milyen hátsó szándék húzódik a kép mögött?"
Új weboldalának (Let’s Be Game Changers) első videóiban és bejegyzéseiben elárulja, hogyan keresett pénzt termékek reklámozásával, hogyan vált a közösségi média áldozatává, illetve mennyire boldogtalan és magányos volt félmillió követővel, akik mind felnéztek rá.
Az ausztrál lány célja, hogy felnyissa a fiatalok szemét, hogy lerántsa a leplet a közösségi média átveréseiről, és hogy mindenkit arra buzdítson, távolodjon el ettől a hamis világtól, ami az életet követőkben és nézettségben méri.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez