„Az ember, azt viselje, amiben a legjobban érzi magát.” Beszélgetés Bíró Pannival, a Skizocat márka alapítójával
Bíró Panni korát meghazudtolóan tudatos a munkájában. Bátor volt, mert nagyot álmodni és megalkotta a márkát, amiben hitt, és hisz még most is töretlenül. Vele beszélgettünk most kicsit munkáról, divatról és az élet dolgairól.
Foglald össze 3 mondatban, hogy mivel foglalkozol?
A Skizocat nevű divatmárka alapítójaként dolgozom, saját vállalkozásunkban. A márkanév fedi tulajdonképpen a külföldi alkotó-tervezők kollekcióit. Ezeknek importálása, valamint értékesítése a kiemelt feladatom, többek között. Emellett minden kreatív részt én csinálok itthon, kisebb besegítéssel.
Mi volt az alapvető ötlet? Miből indult ki az egész?
Édesapám évek óta foglalkozik termékek hazai forgalmazásával. Tehát voltaképpen egy családi vállalkozásból fejlődött ki a Skizocat, mint márka. Ezt szeretnénk a lehető legjobb módon megismertetni az emberekkel.
Hogy jött az ötlet, hogy lengyel tervezőkkel dolgozz együtt?
A franciákat és az olaszokat követően, a lengyelek azok, akik hasonlóképp élen járnak a divatban, és az ehhez kapcsolódó kreatív ötletek megvalósításában. Így nem volt kérdés, hogy velük dolgozzunk együtt, hiszen nyitottak és megbízhatóak minden téren. Ez látszik egyébként a ruhák minőségében is, illetve abban is, hogy számos további tervező is folyamatosan csatlakozik az alkotóközösséghez. Éppen ezért mi is mindig új és új munkáikat tudjuk bemutatni a vásárlóknak.
Milyen lépések voltak, amik ahhoz kellettek, hogy létrejöjjön ez a vállalkozás?
Elsősorban egy nagy adag önbizalom, ami ahhoz kellett, hogy egyáltalán neki merjek kezdeni az egésznek. Mindemellett kutatómunka, ami ahhoz szükséges, hogy mindig naprakész legyek. Természetesen volt segítségem a bátyám személyében, aki a honlap tervezésében vette ki a részét. Elvégeztem egy online marketinges képzést, ami szintén hozzásegített ahhoz, hogy el tudjam képzelni, hogyan is kell megalkotni egy ilyen márkát, valamint weboldalt.
Mi motivált, amikor nekikezdtél az egész koncepció felépítésének?
Mindig is kreatív voltam, úgy gondolom. Örömömet lelem abban, ha valamit létrehozhatok, megalkothatok. Szeretnék teret adni a művészeknek ezzel is, hiszen így könnyebben emberközelivé tehetjük az egészet. Valami mást akartam. Valami nem megszokottat. Ennek egyébként egyik fő oka az, hogy hiányoltam a pluszt a hazai, elérhető árukínálatból.
Nagyon fiatal vagy. Mik a terveid az oldallal a jövőben?
22 évesen nem gondolom, hogy megváltom a világot, de mindenképpen szeretném népszerűvé tenni a márkát és az oldalt. Terveim között szerepel természetesen az is, hogy terjeszkedjünk, nyugat felé. Emellett szívesen látnám a ruháinkat itthoni üzletekben is. Illetve azt se felejtsük el, hogy ezek nem fast fashion ruhadarabok, így talán idővel elérhető lesz az is, hogy a kínálatunkból mindenkinek legyen egy úgynevezett kedvenc ruhadarabja.
Mik a további karrier terveid? Szeretnél tanulni? Esetleg saját darabokat tervezni?
Terveim között szerepel, hogy ősszel a KREA Kortárs Művészeti Iskolában folytatok majd grafikusi tanulmányokat. Tehát igen, mindenképpen szeretnék saját darabokat is tervezni.
A hétköznapokban mik vannak rád hatással? Mi az, ami inspirál?
A családom és a párom is egyaránt nagyon kreatív személyek, így nem kérdés, hogy ők jelentős hatással vannak rám. Emellett a hétköznapokban folyamatosan figyelem az embereket, miként viselkednek, léteznek, hiszen ez is kivált egyfajta hatást mindannyiunkból.
A divat mennyire játszik szerepet a mindennapjaidban? Megszállott divatfüggő vagy?
Megszállottnak nem mondanám magamat, de persze, szeretem nagyon a divatot. Ettől függetlenül igyekszem a hétköznapokban főleg lazán öltözködni. Úgy gondolom, hogy az ember, azt viselje, amiben a legjobban és legkényelmesebben érzi magát. Fontos azonban kiemelni, hogy kell, hogy a ruhadarab, amit viselek, tegyen hozzá valamit a napomhoz.
Ha jól tudom, a bátyáddal dolgozol együtt. Ő a háttérből mennyire szól bele a koncepcióba?
A bátyámmal remek a kapcsoltunk, így nem mondanám, hogy beleszól a dolgaimba, de együtt számos ötletet valósítunk meg. Ő egyébként főként a rendszer kezeléséhez ért, de neki is gyakran vannak olyan gondolatai, amiket könnyedén be tudok építeni a koncepciónkba.
Hol lesz Bíró Panni öt év múlva?
Mindenképpen itthon tervezem a jövőt, ennek oka a párom, a kutyám és természetesen a családom. Számos dolgot tanulhat az ember külföldön, így nem zárom ki annak az esélyét, hogy eltöltsek egy rövidebb időt, néhány hónapot egy európai nagyvárosban. Remélhetőleg öt év múlva már saját üzletem lesz, ami mellett dolgozhatok egyéb kreatív területen. Hiszen mindig van hová fejlődni.
Panni márkáját ITT érhetitek el.
Facebook: ITT
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez