Akár a mi autónk is lehetne -Suzuki SCross GL+
Majdnem minden terepre tökéletes választás a Suzuki SX4 S-Cross!
A magyar utakon mindig is sok Suzukit lát az ember, melynek természetesen több oka is lehet: az esztergomi gyártás, a kedvező árak, a megbízhatóság és még sorolhatnánk a további érveket, hogy megértsük ennek az okát. Pedig talán egyetlen szóval is alátámaszthatnánk, miért ilyen népszerű a Suzuki: mert jó! Persze nem mindig és mindenhová, de egyre szélesebb kör számára szuper választás lehet az SX4 S-Cross. Ugyanúgy tudnám ajánlani a szőlőbe járó rokonomnak, mint a kisvárosok között autózó édesanyámnak.
Az első élmény, ami S-Cross tesztelése alatt ért, az a rengeteg hely megtapasztalása volt, amit az első beszállás (először csak a jobb1-be) után érzékeltem körülöttem. A meglepően kényelmes üléspozíció is pozitívan hatott ugyan, de sokkal inkább meglepett, hogy ennyi helyem van egy autóban. Gyorsan hátra is fordultam, azt gondolván talán túlságosan előretolt állapotban van az ülésem, de simán elfért volna mögöttem is egy utastársam. Bár a belső térben nem kiemelkedő az anyaghasználat, de praktikum és helykihasználás szempontjából maximálisan elégedett voltam a kialakításával. Az elcsúsztatható középső kartámasz alatt is méretes konzoldoboz várt (beépített USB csatlakozóval). Összességében kényelmes és praktikus belső elrendezése valóban élvezhetőbbé tette az SX4-el való utazást.
A csalogató Allgrip verzió miatt nem csak közúton, hanem erdei és földutakon is megfelelő társ lehet az S-Cross. Akár egy traktornyomban vagy mezőn kell vele közlekedni, a legkisebb gond nélkül is jól teljesít, egyik felület sem okozott különösebb problémát. Eleinte még óvatosan mentem rá ezekre az utakra, de nem kellett hozzá sok idő, hogy elhiggyem, tényleg tudja az autó és remekül lehet vele terepen is haladni.
Pár száz kilométer megtétele után őszintén szólva nem sok előnyét élveztem annak a hibrid rendszernek, mely nélkül már meg sem vásárolható az új SX4 S-Cross. Persze el kell fogadni, hogy a kvóták és célkitűzések miatt megkerülhetetlen ez az „újítás”, de nem tudom megéri-e ez a rendszer azt a plusz fél millió forintot, amennyivel megközelítőleg többe kerülhet miatta az autó. Az egyetlen terület, ahol némileg kárpótolt, az a motor indításánál érződött. Szinte hang nélkül indul az autó, legyen az első vagy start-stop rendszer alatti újraindulás.
Az autó fogyasztásával a hibrid rendszer ellenére sem voltam igazán elégedett, az egyetlen terep, ahová nem ajánlanám az az autópálya. Ezt leszámítva azért szerintem minden más felületen vállalható számokat produkált.
Óriási pirospont a remekül működő LED fényszórókért. Ha sötétedés után nem vezetem a Suzukit, talán fel sem tűnt volna mennyire jól megvilágítja az utat. Segítségével sokkal hamarabb szúrtam ki az út szélén álló vadakat (jó pár őzet) és a magyar utakra jellemző kátyúkat, úthibákat is könnyebben észlelhettem.
Összességében a pár napos használat során igazi "magyar népautónak" éreztem az SX4 S-Crosst. Szinte bármilyen korosztály számára megfelelő utitárs lehet, garantáltan nem okoz csalódást.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez