A legjobb Catherine Zeta-Jones mozik
Catherine Zeta-Jones, ha hiszed, ha nem, ma ünnepli 45. születésnapját, ráadásul a férjével egy napon született. Kirobbanó formában van, noha tavaly felröppentek a hírek, hogy elválnak Michael Douglas-szel, akivel 2000-ben kötötték össze az életüket. A szépséges wales-i színésznő Oscar- és BAFTA-díjas, a hangzatos Zeta vezetéknevet pedig nagymamájától kölcsönözte. Születésnapja alkalmából összegyűjtöttük a legjobb filmjeit.
A televízióban Seherezádé szerepében debütált 1990-benaz áttörés azonban csak 1998-ban jött el, amikor Antonio Banderas partnere volt a Zorro álarcában a nagyközönség előtt ekkor vált ismertté. A következő évben is két olyan hollywoodi produkcióban szerepelt, mellyel még jobban berobbant az ügyeletes női szupersztárok soraiba: a Brilliáns csapda című akciókrimiben Sean Connery fejét csavarta el, és Liam Neeson mellett is szerepelt Az átokban. Első jelentős szakmai elismerését 2000-ben aratta, a férjével, Michael Douglasszel forgatott Trafficért Golden Globe-díjra jelölték. Ezután az Amerika kedvenceiben John Cusack, Julia Roberts és Billy Crystal partnere volt. 2002-ben pedig megkapta a legjobb női mellékszereplőnek járó Oscar-díjat is a Chicagóban nyújtott alakításáért. Ezután George Clooney köré szőtte ki hálóit a Kegyetlen bánásmód című romantikus vígjátékban, majd a Steven Spielberg rendezte, Tom Hanks főszereplésével készült Terminálban is feltűnt, ezután újra Clooneyval dolgozott együtt az Ocean’s Twelve-ben. 2005-ben folytatta Zorro történetét Banderasszal a Zorro legendájában. 2007-ben pedig Aaron Eckhart partnere volt az Ízlések és pofonok című vígjátékban.
1. Zorro álarca: Don Diego de la Vega, a titokzatos Zorro álarca mögé rejtőzve sikerrel vívta egyszemélyes harcát a vaskezű kormányzó, Don Rafael Montero és a spanyol uralom ellen. Egy suhintás az acélpengével, egy nagy Z betű, s már mindenki tudja, Zorro járt itt, hogy oltalmazza a gyengéket és kiszolgáltatottakat, s bosszút álljon az elszenvedett igazságtalanságokért. Ám e legyőzhetetlen, sebezhetetlen hős jelmeze hús-vér embert takar, akit a kormányzó végül mégis sarokba szorít és megfoszt mindattól, amiért él: a családjától és a szabadságtól. Megöli feleségét, magához veszi kislányát, őt magát börtönbe záratja. Mire húsz év multán sikerül megszöknie, már túl öreg ahhoz, hogy a legendás Zorro-álarcot újra felöltse. Pedig az elnyomás kegyetlenebb, mint valaha, s a kormányzó minden eddiginél sötétebb terveket forgat a fejében. A véletlen azonban útjába sodor egy útonállót, Alejandro Murrietát, akiben meglátja a lehetőséget, hogy sok tanulás és hosszas gyakorlás után örökébe léphessen.
2. Briliáns csapda: Robert "Mac" MacDougal hosszú évek lelkiismeretes munkájával elérte, hogy mára a világ legkiválóbb műkincs-tolvajaként tartják számon. Nincs tehát azon semmi csodálkoznivaló, hogy amikor New Yorkban eltűnik egy felbecsülhetetlen értékű Rembrandt-kép, mindenki Macet gyanúsítja. Leginkább Virginia "Gin" Baker biztosítási nyomozó, aki meggyőzi főnökét, hogy ha a cég nem akar 24 millió dollárt veszteni a kép eltűnése miatt, el kell kapniuk a mestertolvajt.
3. Az átok: A Hill House fenyegetően és sötéten magasodik a táj fölé. Egy textilbáró 130 éve építtette feleségének és gyermekeinek - akik sosem születtek meg. Helyettük tragikus történetek népesítették be a kastélyt, és tették idővel lakatlanná...vagy legalább is úgy tűnt. Egy századdal később Dr. David Marrow, akit érdekelt a ház legendás múltja, három embert visz a Hill House-ba, állítólag az alvászavarukat tanulmányozandó: Theót, a nagyvilági nőt, akinek kifelé mutatott harciassága nem teljesen az, aminek látszik; Luke-ot, a csoport cinikusát, aki elsőnek kezdi gyanítani, hogy Dr. Marrow tanulmányainak semmi köze az alváshoz; és a legérzékenyebb kísérleti alanyt, Nellt, aki érkezésének pillanatától furcsa vonzalmat érez a ház iránt... és ez a vonzalom hátborzongatóan kölcsönös. Kisvártatva a múlt szellemei rémisztő látogatások formájában kelnek életre, ami magyarázatot adhat arra, miért figyelmeztették a csoportot, hogy senki nem marad a házban éjszaka... a sötétben.
4. Traffic: Javier Rodriguez és Manolo Sanchez mexikói rendőrök és jó barátok, akik nap, mint nap szembesülnek a hatalom és a pénz kísértésével, és bár ellenállnak, a korrupció mégis olyannyira behálózza őket, hogy végül kilátástalan helyzetbe kerülnek. Az Egyesült Államokban, Ohio Állam Legfelsőbb Bíróságának bírája, Robert Wakefield az Elnöktől fontos megbízatást kap: őt nevezi ki a drog elleni harc új főnökévé. A megalkuvásra képtelen, konzervatív Wakefield a kábítószer elleni küzdelem egész szervezetének felülvizsgálatára készül és a mexikói rendőrséggel való együttműködést tervezi. De otthon, ő is csak szülő - feleségével, Barbarával tinédzser lányuk, Caroline egyre jobban elhatalmasodó kábítószer-függőségével kell szembesülniük. San Diegóban Montel Gordon és Ray Castro DEA-ügynökök a hírhedt Obregon drogmaffia leleplezésén fáradoznak. Foglyuk, a középszintű kábítószer-kereskedő, Eduardo Ruiz hajlandó tanúskodni a gazdag drogbáró, Carlos Ayala ellen. Carlos letartóztatása döbbenetes hír mit sem sejtő feleségének, Helenának, aki gyermeket vár. Pillanatok alatt szörnyű kelepcébe kerül: az egyik oldalon férje cinkosai fenyegetik, míg a másikon a DEA-ügynökök tartják megfigyelés alatt.
5. Chicago: Chicago, 1929. Gyilkosság. Szenvedély. Hírnév. Szex. És jazz, mindhalálig. A Szeles Város megannyi kalanddal és lehetőséggel kecsegtet. Ez a csábítás elkápráztatja Roxie Hartot, a látszólag ártatlan színésznőt, aki arról álmodozik, hogy az ének és a tánc kimenti őt élete egyhangúságából. Roxie egyetlen vágya, hogy Velma Kelly varietéművésznő dicső nyomdokaiba léphessen. Vágya kicsit másképp teljesül, amikor néhány nagyon elhibázott lépés folytán a sztár és a sztárjelölt is börtönbe kerül gyilkosság vádjával. A Matron Morton börtön felügyelete alatt Roxie találkozik Billy Flynn-nel, a legendás ügyvéddel, aki elvállalja Roxie ügyét, egy nem szerény összegért. Roxie berobban a csúcsra, mentorának nagy bosszúságára. Ám az agyafúrt Miss Kelly is tartogat néhány meglepetést a második felvonásra.
6. Terminál: Viktor Navorski éppen New Yorkba repül Kelet-Európából, amikor hazájában heves harcokkal kísért államcsíny bontakozik ki. A gyanútlan utazó egyszerre ott találja magát a John F. Kennedy repülőtéren, Amerika kapujában, ám útlevele egy éppen nem létező országból való, ezért nem teheti be a lábát az Ígéret Földjére. A reptéren rekedt Navorskinak így fel kell találnia magát, be kell rendezkednie a várakozásra, amíg az otthoni háború véget nem ér. Ahogy telnek-múlnak a hetek, hónapok, Viktor felfedezi, hogy a terminál kicsinyített univerzuma gazdagon összetett világ, ahol fontos szerephez jut az abszurditás, a kicsinyesség, a nagylelkűség, az ambíció, néhány véletlen egybeesés, sőt, még a romantika is egy gyönyörű légikísérő, Amelia képében. De Viktor már régen visszaélt a reptér biztonsági főnökének vendégszeretetével, aki csak egy porszemnek tekinti őt a bürokrácia gépezetében, egy olyan problémának, amit nem megoldani akar, hanem mindenáron kitörölni.
7. Mellékhatások: Emily és Martin fényűző életet éltek, mindenük megvolt, amire csak vágytak, egészen addig, míg Martin belső kereskedés miatt börtönbe nem került. Négy év után a fiatal feleséget épp úgy letaglózza férje szabadulása, mint mikor lecsukták: képtelen örülni az együtt töltött időnek, mély depressziója öngyilkossági kísérletbe kergeti. Emily felkeresi Jonathan Banks pszichológust, abban reménykedve, hogy a terápiák, és az antidepresszánsok kirántják elkeseredettségéből, és újra élvezni tudja az életet. De Emily tünetei nem változnak, egyre sötétebb gondolatai már-már az őrületbe kergetik őt. Ekkor dönt úgy Banks, hogy egy új gyógyszert ír fel a fiatal nőnek, azonban a nem várt mellékhatásokkal senki nem számol.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez