A leggyorsabb 208 - Peugeot e208
Az idei év a 208 benzines verziójával indult és igazán szerettük, egyáltalán nem csodálkoztunk rajta, hogy az idei év autója díjat is elnyerte. Így az elektromos változat tesztjére mi is nagy izgalommal készültünk.
Vannak dolgok, amelyek sosem változnak és a Peugeot 208 esetében ez többszörösen igaz. A meghajtás gyakorlatilag azonos a DS3 és az Opel Corsa elektromos változatainak meghajtásával. Így sem csalódást, sem pedig meglepetést nem okozott a 136Le -s teljesítmény, amelyet természetesen, ahogy azt jó elektromotorhoz illik, egyenletesen és folyamatosan ad le az autó 260Nm nyomatékkal. Gyorsulása 8,1mp gyári adat szerint, de találtam videót a neten, ahol 8 másodperc alatt is teljesített az autó. Ezzel a gyorsulással pedig a jelenlegi Peugeot 208 széria leggyorsabb autóját tisztelhetjük az elektromos kismacskában.
A formavilág, minőség és kialakítás szintén ismert, hiszen a Peugeot üzleti filozófiája alapján nem kívánnak jelentős különbséget tenni a különböző meghajtások formavilágában.
Van azért pár ismertetőjel, amely a külvilág számára is számot ad arról, hogy az autó gazdája számára fontos a környezetvédelem. A front részen, ahol továbbra is a legszembetűnőbb jegy az oroszlánkarmokat szimbolizáló LED lámpatest, csupán egészen apró különbséget vélhetünk felfedezni a hagyományos meghajtású modellhez képest. Ez a módosítás a logó oroszlánjának színében keresendő, amely részben világoskék árnyalatot kapott.
Az autó oldalnézetből több különbséget rejt. Az elektromos változatok sajátja a kerekek fölötti ív fényes fekete fényezése, amely a kék karosszériától feltűnően elválik. Oldalt is megtalálható a „kék jegy”, hiszen a C oszlopon egy „e” betű jelzi, hogy bizony ezt a modellt elektromotor hajtja.
A hátsó traktusban szintén találunk egy kék „e” betűt a típusjel mellett, továbbá az autó számomra leghumorosabb részét egy fényes fekete diffúzort láthatunk, amely egy elektromos autó esetében mondjuk azt, hogy aranyos. Egyébként egyáltalán nem néz ki rosszul, ha sok funkciót nem is látok benne.
Az e208 természetesen egyedi, légellenállást a legkevésbé növelő kerekeket kapott és az autó teljes alváza is borítva van, ugyanilyen okból.
Nagyon kicsi különbségek, de mégis van benne némi egyediség. Mutatós, szép autó ebben a változatban is a 208.
A belső térben még kevesebb egyedi e-ismertetőjelet találunk, főleg addig, ameddig a gyújtást nem kapcsoljuk be. Azért, aki keres az talál, így észrevehető, hogy az ülések két soros varrása közül az egyik kék színű cérnával készült. Apróság ugyan, de hiszem azt, hogy az apró finom részletek teszik különlegessé a dolgokat.
Amikor a villanymotor életre kel és a belső műszeregységek láthatóvá válnak, akkor természetesen már szembetűnik az elektromos hajtásból fakadó különbség a kijelzőkön. A különleges 3d műszerfalon vagy éppen a hatalmas, vezető felé döntött kijelzőn is láthatjuk az animációt, ahogyan az akkumulátorból az áram a villanymotor felé áramlik. Persze kicsit „macska mozi” az ilyen, de egyfelől kifejezetten jól néz ki, menő, másfelől pedig egy oroszlános autóban a macska jelenléte kifejezetten elvárás.
A viccet félretéve én továbbra is odavagyok a Peugeot belső designjától. Bár van egy két olyan felület, például a könyöklő előtti zongoralakk, amit én kihagynék, de összeségében modern, minőségi, sportos hangulat van az autóban. A kisméretű, alul-felül lapított kormány, amely fölött tökéletesen, lefelé pillantás nélkül látható a műszerfal, egy teljesen egyedi, szinte gokart szerű vezetési élmény ad. A kevlár mintás betétek és a kis apró kapcsolók a középkonzolon szintén sportos érzést adnak.
Az elektromos Peugeot 208 hasonlóan, mint általában a villanyautók, a városban érzi jól magát. A gyári adat szerinti 340 km-es hatótáv teljesíthető ugyan, de autópályás használatnál, ahogy lenni szokott, nem tanácsos 130-140-es tempót tartani. Ha mégis így teszünk, akkor 220-250 km-re redukáljuk a hatótávolságot.
Az e208 töltése gyorstöltő segítségével valóban rendkívüli. 30 perc alatt lehet 80%-ra tölteni az akkumulátort abban az esetben, ha nullára merült. Otthoni wallbox segítségével pedig 5 óra kell hozzá. Hagyományos, otthoni hálózat segítségével is neki lehet futni, de akkor 22 órát kell rászánni erre a feladatra.
A vezetési élmény nagyszerű az autóval. Ez nagyban a dinamikus motornak és a rendkívül jó futóműnek köszönhető.
A Peugeot e208 úgy lett egyedi és remek autó, hogy a konszernen belül két azonos társával is találkozhatunk, de ez a rokonság kizárólag a színfalak mögött maradt. Árával pedig valós alternatívát nyújt azok számára, akik elektromos autózáson gondolkodnak.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez