A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
Mallorcai napsütésben pompázott új színeiben a megújult Toyota Yaris Cross a nemzetközi menetpróbán. A Toyota kis crossoverét Jannis Maus kite szörf olimpikon társaságában vezettük a festői Cala Victoria tengerpartra.
Miről szól ez a facelift?
A Toyota tökéletesre csiszolt hybrid hajtásláncával és a vevői igények figyelembevételével módosított biztonsági- és szórakoztató felszereltségével updatelte a népszerű Yaris Cross modelljét.
Friss külső
Az autó külső frissítése ragyogó új színekben és csinos felniken köszön vissza: különösen jól passzol a városi környezethez a divatos urban khaki színárnyalat. Mi is ebben próbáltuk az új Yaris Cross csúcsfelszereltségű változatát a Premiere Edition-t.
Igényes belső
Jó minőségű szövet ülések, még több puha kárpit vesz minket körbe a beltérben, amely így otthonos miliőt biztosít az utazáshoz. A 12,3”-os központi kijelző éles képe még a Mallorcán tűző nap fényében is szépen olvasható. A Toyota új fedélzeti rendszere is képes hangutasítást végrehajtani: a „Toyota fázom” felkiáltásra azonnal megemeli a hőmérsékletet, bár ezt a hely adottságaira tekintettel most nem próbáltuk ki. A telefonos applikációnak köszönhetően pedig akár távolról is beállíthatjuk a kívánt hőmérsékletet indulás előtt. Igazán stílusos megoldás, hogy nem kell tűzforró autóba huppanva izzadással kezdeni egy utazást. Jól szól a csúcsváltozat JBL hifirendszere és ahogy a Toyotától megszoktuk minden funkció tökéletes kifinomultsággal működik. A tér az autó jellegéhez mérten szellős, a csomagtartó pedig akár egy kisebb család igényeit is kielégíti. Kompakt méretének és jó minőségű tolatókamera rendszerének köszönhetően még szűk helyen is könnyű vele parkolni és a városban manőverezni.
Dinamikus spórolás
A Toyota jól bevált hybrid hajtáslánca 132 lóerősre izmosodott, ami jót tett az autó dinamikájának. Sportos karaktert ne várjunk tőle, de széles tartományban agilis és rendkívül takarékos autót kapunk a pénzünkért. A közel 150 kilométeres tesztút során 4,9-et fogyasztott az autó úgy, hogy végig tapostuk a gázt a hegyi szerpentineken, autópályán és városban egyaránt dinamikusan közlekedtünk. A Toyota rendszere állítólag mesterséges intelligencia alapon „megtanulja” az útvonalainkat és tudja, hogy például hegymenetben az összes elektromos energiát elhasználhatja, mert utána az útvonalon egy lejtős szakasz alkalmával majd visszatölt. Az új Toyota Yaris Cross erősebb, mégis hatékony működése lehetővé teszi, hogy ténylegesen 4-4,5 literes fogyasztással autózzunk, ami már-már hihetetlen egy kis crossovertől.
Komfort és biztonság
A dinamikának jót tett a teljesítmény növekedés, de a meglepő inkább a komfortos futómű mellett tapasztalt kiváló úttartás volt. Az autó nem jön zavarba egy-két határozottabb kanyarvételtől sem, mégis inkább a nyugis vezetésre késztet. Meg is tett mindent a Toyota a nyugalmunk érdekében: a továbbfejlesztett zajcsillapítás csendesebbé tette az autót a „zen hangulat” elérése érdekében. Ha pedig egy kicsit túlságosan elpihennénk vezetés közben segít minket az elektronikus őrszemek új generációja: az autó magától kormányoz a kanyarokban, érzékeli a kamikaze hangulattal megáldott kisebb háziállatokat is a közelünkben és jelez illetve meg is állítja az autót mielőtt ütköznénk. Ha rosszullétet érzékel a Yaris Cross-unk, akkor magától félreáll és bekapcsolja a vészvillogót illetve kinyitja az ajtókat az esetleges mentés megkönnyítése céljából.
Kitozás és édes élet
Újraélesztésre nem, de jó strandtörölközőre szükségünk volt a tesztút végcélját jelentő Club del Sol partján: a Jannis Maus olimpikon kiteszörföző bajnok étrendjét követve elég energiát gyűjtöttünk, hogy kipróbáljuk a következő olimpiai sportágat a kiteszörfözést. Mindeközben Jannis szédületes sebességgel mutatta be tudása legjavát a világot jelentő deszkáján! A feeling leírhatatlan volt, beszéljenek helyettem a képek és a videók. Az autóról pedig hamarosan részletes teszttel köszönünk vissza.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez