A fiatalok 69%-a aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt online - A LUSH márka 2 év után rövid időre visszatért az Instagramra
De vajon, ha a social media ellen harcolunk és anti social media kampányban veszünk részt, akkor a hitelességünket nem rontja el, ha hirtelen visszatérünk és erről írunk bejegyzést? Mi számít igazi és valós social media detoxnak, és hogyan kampányoljunk a közösségi média ellen, ha nem online?
A mai napon, november 24-én kezdődött el a Black Friday, avagy a Fekete Péntek világszerte. 2021-ben ugyan e jeles nap alkalmából, és a Facebook-akták nyilvánosságra kerülését követően a LUSH kijelentkezett az összes social média felületből - belefoglalva az Instagram, Facebook, a TikTok és a Snapchat édesnégyesét.
2021 november 26-a óta - kivétel, amikor 2022. Február 18-án frissitették a telefonszámukat -, egyetlen egy bejegyzés és aktivitás sem történt a Facebook oldalukon. Az anti social media kiállás nem csak a Black Friday miatt történt, jóval inkább az akkori Facebook-akták nyilvánosságra kerülése miatt: ezekből az aktákból kiderült, hogy a Meta pontosan tudott a platformjaik által okozott nagyon is valós károkról, viszont ez ellen semmit nem tettek. A Lush válassza erre az volt, hogy teljesen megszüntette az online jelenlétét, s ezt egészen addig gondolta tenni, amíg e négy közösségi platform nem tesz lépéseket azért, hogy biztonságosabb környezetet teremtsenek a használóik számára.
Vajon a fennálló probléma megoldódott, és a Lush ezért kezdett el újra posztolni a saját Instagram oldalukán? Dehogy is, nem.
A META sem vállalta a felelősséget, nem tett rendet a dolgok között, és ahogy a Lush a mostani Instagram bejegyzésében leírja, “a szándékosan függőséget okozó algoritmusok még mindig káros tartalmakkal és félretájékoztatással töltik meg az emberek hírfolyamát, hogy ezzel is növeljék az engagementet.”
Majd hozzátették, hogy a közösségi média platformok és alkalmazások megfigyelésre épülő, profitorientált üzleti modelljük minden mozdulatunkat nyomon követi, ráadásul eladja az adtainkat, amivel a cégek milliárdokat keresnek.
Ezek mind-mind azok a dolgok, amik ellen a LUSH 2021 óta kampányol: jogszabályi változásokat akar, amik elérhetővé teszik azt, hogy az emberek kezébe visszakerüljön a gyeplő, a kontroll és ne az online lét vezesse (meg) az embereket. A márka épp ezért összefogott a People vs Big Tech (magyarul: Emberek a Big Tech ellen) elnevezésű decentralizált mozgalommal, amely a Big Tech óriáscégek hatalmát és visszaéléseit kéri számon - írják az Instagram kilenc új bejegyzésük szövegében.
Olyan adatokat is nyilvánosságra hoztak így, miszerint:
-
A közösségi médiát használó gyerekek 70%-a jelentette hogy feszültek, szorongók és depressziósak tőle,
-
Az emberek 65%-a nem akarja, hogy a közösségi média márkák profitszerzése használják fel az adatait.
-
A fiatalok 69%-a aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt online,
-
10-ből 7 ember ember sürget egy olyan globális szabályozást, amely megvédi az internethasználókat.
A sok információ közepette azért biztos, ami biztos, egy kis reklám marketing is belefért: a The Cloud fürdőbombát mutatták be, amely eladási árának 100%-a (az adók levonása után) a People vs Big Tech-hez kerül, és olyan létfontosságú kampányokat támogat, amelyek célja, hogy ez az üzenet eljusson közvetlenül azokhoz, akiknek hatalmában áll megváltoztatni a rendszert.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez