A bajor metamorfózis – BMW X2 M35i xDrive
A BMW X2 második generációja járt nálunk. A 2017 óta piacon lévő, első generációs X2 forradalmi átalakuláson ment keresztül. Úgy gondolom, hogy egyértelmű áttörést fog jelenteni az újdonság, annak ellenére, hogy jelentős áremelkedéssel érhető el az új modell.
A legkisebb X6! Akár ezt a címet is adhattam volna a mostani tesztnek, hiszen az új X2 megjelenése, formája egyértelműen erre a modellre hajaz. Az első generációs X2-ről sok mindent el lehetett mondani, számos előnyös tulajdonsággal rendelkezett és ezt az eladási darabszámok vissza is igazolják. Járt nálunk 2019 végén az M35i elődje, amelyről a teszt itt olvasható. Azzal viszont, hogy igazán sportos, nagyon nehezen lehetett volna illetni. Persze, ha abból indulok ki, hogy az X1-hez képest hol tartott megjelenésben, akkor egyértelműen más a helyzet, de egy olyan márkánál, mint a BMW elengedhetetlen, hogy felfelé is tekintsünk. SUV kupé kategóriában pedig ott van az X4 és messze nem utolsó sorban a vagányság csúcsa, az X6. Ebből a szempontból pedig a kompakt crossover kategória királya lehet az új X2, amely mellett lehetetlen úgy elmenni, hogy ne érezzünk sóvárgást, hogy ilyet szeretnénk.
Teljes átalakuláson ment keresztül az elődjéhez képest, amelynek talán azt az egyetlen különlegességét sem vette sajnos át az újdonság, hogy a C oszlopon is megtaláljuk a BMW emblémát. Korábbi cikkemben fel is soroltam azokat az egyedi BMW modelleket, ahol ezzel a megoldással élt a bajor márka. Így tehát az X2 esetében ez a megoldás megmaradt az első szériánál. Az új X2 nemcsak formai átalakuláson, hanem jelentős méretnövekedésen is átesett. Nagy mértékben, majdnem 20 centivel lett hosszabb, továbbá 2 centivel szélesebb és valamivel több, mint 3 centiméterrel lett magasabb. A tengelytáv is növekedett, szintén nagyjából 2 centiméterrel. Alapjai viszont nem változtak, továbbra is a Mini Countrymannal van közös platformon és az sem változott semmit, hogy ezt az információt a szakembereken kívül, illetve azokon kívül, akik ennek utána olvasnak senki, soha észre sem fogja venni, hiszen gyökeresen eltér a két modell megjelenésében, karakterében egymástól.
Azt hiszem, hogy most már egyértelműen kimondható az X2, X4, X6 trióról, hogy sokkal inkább a formáról, megjelenésről szolnak ezek a modellek, mintsem a praktikumról. Általánosságban azok választanak SUV-ot, akik a magasabb építésből fakadó kényelmes kilátáson, könnyebb beszálláson túl, praktikus, tágas utasterű autót szeretnének. Ez az állítás viszont nem igaz az előbb felsorolt 3 modellre. A presztízs kategória megengedheti magának azt a luxust, hogy lifestyle modelleket is alkosson. Meglátásom szerint ide tartozik az X2 is. Érezhetően szűkösebb az utastere, mint mondjuk az X1-nek. A csomagtér esetében, köszönhetően a jelentős hosszúság növekedésnek ez az állítás viszont nem igaz. Meglepően tágas, 560 literes a csomagtér, amely a hátsó ülések lehajtásával 1470 literig bővíthető.
Mivel az új X2 szinte csak nyomokban tartalmaz hasonlóságokat az elődjéhez képest, ezért érdemesnek tartom kiemelni ezeket az azonosságokat. A motor továbbra is kétliteres turbó, amely teljesítményében valamivel kevesebb, mint korábban volt, hiszen ez 300 lóerős (400Nm maximális nyomatékkal), amely 6 lóerő teljesítménycsökkenést jelent. A motor továbbra is keresztbe van beszerelve az autóba, amelytől egy „igazi” BMW fanatikus alapvetően viszolyog és az erőforrás elsősorban az első kereket hajtja, ami szintén nem egy standard BMW set up. Ettől függetlenül az X2 egy kiválóan vezethető, dinamikus és ezzel a motorral rendkívül gyors és erős autó. 5,4 másodperces 100-as gyorsulása tényleg lenyűgöző és mindeközben a hang/érzés is ott van. Az összeszerelési minőség, az utastér kialakítása tényleg remek, jó érzést ad vezetés közben.
Áprilisban járt nálunk az imént említett műszakilag azonos rokon a Mini Countryman megegyező modellje a JCW All4 kivitele (a cikk itt olvasható). Azért említem ezt itt meg, mert bár a sportosság és a vezetési élmény ott is ugyanúgy megvolt, de a BMW esetében sokkal jobban átjön mindez a belső tér hangulata miatt. Ez is bizonyítja, hogy az érzékeink minden pontjára hatás milyen mértékben módosítható ilyen eszközökkel. Talán pont ezek miatt nekem az X2 jobban tetszett és a Minit inkább az általános jókedvű hangulata, mintsem a sportossága miatt választanám.
Természetesen az új X2 esetében is elérhető szinte az összes biztonsági, kényelmi extra felszereltség, amely miatt az M35i 23,2 millió forintos listaára, többek között a drága, de különleges metálfényezés miatt közel 30 millióig emelkedett a tesztautó esetében. Ez pedig már nagyon nem kevés egy kompakt SUV-ért.
Összeségében elmondható, hogy nagyot húzott a BMW azzal, hogy az X6 mintájára kettővel lefelé is kínál azonos megjelenésű modellt. Óriási benne a potenciál, hiszen ezzel egyedi lett az összes márka közül. Megkéri ugyan az árát, de a vevőkört ez a szempont lehet kevésbé fogja érdekelni. A sportosság, vezetési élmény a helyén van, persze nem szabad összehasonlítani egy lapos sportkocsi élményével, de aki magasban szeret ülni az valószínű ezt az összehasonlítást magában soha nem fogja megtenni. Kifejezetten kíváncsi vagyok, hogy pár év múlva milyen eladási számok lesznek az X2 mellett. Bejön-e a BMW elképzelése?
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez