A La Perla Budapesten
A különleges enteriőrű budapesti üzlet gyönyörű környezetben, a Magyar Állami Operaház közvetlen szomszédságában nyílt meg.
Ada Masotti, egy rendkívül bátor és tehetséges olasz hölgy 1954-ben megvalósította álmát, létrehozta egyedi, kézzel készített fehérnemű márkáját a legszebb olasz hagyományok alapján. Ada Masotti Bologna legjobb szabóságában sajátította el a szakma fortélyait. Később Arany Olló néven vált ismertté azon képessége révén, ahogy a város legtökéletesebben formált fűzőit, legfinomabb fehérneműjeit készítette.
Ez a kivételesen tapasztalt asszony fektette le annak a különleges szaktudásnak az alapjait, amely a mai
napig a legfontosabb részét képezi a La Perla filozófiájának. Ennek négy alappillére: a kézműves
hagyomány, a női test pontos ismerete, az innováció és a tradíció tökéletes elegye valamint az olasz
identitás. A csodálatos 1960-as években a divat színessé, szexivé és változatossá vált. Ebben az újító hullámban a La Perla a fehérneműk egy új generációját mutatta be, és az első színes modelleket – például virágos mintás darabok fekete csipkével – kínáló olasz fehérnemű márkaként új fejezetet nyitott a női fehérnemű történetben.
Az 1970-es évek a szexuális forradalom és a női egyenjogúsági mozgalmak jegyében teltek. Mindez a
fehérneműk terén is megkívánta az újításokat, amelyek könnyű, szabad, új vonavezetésű csipke
remekműveket eredményeztek. Míg a feministák melltartó égetésére buzdítottak, addig a
fogyasztói társadalom nagy lelkesedéssel üdvözölte az Amanda melltartót, a háromszög és a csőfazonú
melltartó eredeti kombinációját.
Az 1980-as éveket két szimbólum testesítette meg: egyfelől a karrierista nő, másfelől pedig a rock sztár. A fehérneműk terén bekövetkező stílusrobbanás magával hozta a nők és fehérneműjük közötti viszony
megerősödését. Ettől kezdve viselőjük a fehérnemű minőségére ugyanolyan hangsúlyt fektetett, mint
magára az öltözékre. A La Perla ennek a korszaknak egy jelentős résztvevője lett azáltal, hogy
megalkotta az első széles pántú, teljes egészében sztreccs csipke bodyt.
Az 1990-es évek dualizmusát először gazdag anyagok, kidolgozott szabásminták jellemezték, a glamour
lett a divat jelszava. Az évtized közepén viszont egy új irány hódított teret: a minimalizmus, és ezután egyszerű, letisztult vonalak és színek jellemezték ezt a periódust. Ezzel a trenddel párhuzamosan a La Perla megalkotta a luxus és ultra-glamúros fehérnemű vonalát. Egyúttal egy új fotográfiai stílust is bevezetett, ahol a modern, eltökélt és karizmatikus nő a vágy témája – és többé nem csupán a tárgya. Ezután nemcsak műtermekben, hanem loftokban, kertekben, teraszokon és egyéb különlegesen helyszíneken is megelevenedett a La Perla világa.
Már a magyar fővárosban is!
2008-ban a céget a JH Partners, egy San Francisco-i központú, luxusmárkákba történő befektetéssel
foglalkozó vállalat vásárolta fel. Az elmúlt években a La Perla globális márkává nőtte ki magát. 2010-ben egy erős kereskedelmi fejlődés figyelhető meg a cégnél a stratégiailag növekvő piacokon, legfőképpen Ázsiában, a Közel-Keleten, Kelet-Európában és a volt Szovjetunió területein. A legfontosabb fővárosokban és a legelőkelőbb luxus shopping desztinációkban több mint 40 mono-brand butik nyílt központi irányítással vagy exkluzív disztibútorok bevonásával. A különleges enteriőrű budapesti üzlet gyönyörű környezetben, a Magyar Állami Operaház közvetlen szomszédságában, a Hajós utca 7. szám alatt nyílt meg.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez