A H&M globális mozgalmat indít a használt ruhák gyűjtésére legújabb újrahasznosítási kampányával
A H&M 2013-ban indította el világszerte ruhagyűjtési kezdeményezését, melynek eredményeképp több mint 40 000 tonna ruhát gyűjtött össze. A vásárlók mára már az év egészében, bármelyik H&M üzletben leadhatják megunt ruháikat vagy textiljeiket, márkára és állapotra való tekintet nélkül. A cél az, hogy minden évben emelkedjen az összegyűjtött ruhamennyiség, és 2020-ra elérje az évi 25 ezer tonnát.
A H&M egy vadonatúj filmmel indítja el a legújabb ruhagyűjtési kampányát, ami január 26-án debütál világszerte a hm.com oldalon. A kampány a ruhák és textilek újrahasznosításának fontosságára hívja fel a figyelmet. A H&M célja, hogy egy zártkörű láncot hozzon létre a divatban, ehhez pedig egy egyszerű megoldást nyújt a vásárlóknak a megunt vagy nem használt ruháik leadására, amiket ezután újrahasználnak, újrafelhasználnak vagy újrahasznosítanak (rewear, reuse, recycle) a H&M ruhagyűjtési kezdeményezésének eredményeképp. Ennek köszönhetően kevesebb ruha landol a szeméttelepeken. A film, melynek szlogenje a "Jöhet!" (Bring it!) azt mutatja be, hogy mi történik a megunt ruhákkal miután leadták őket az üzletben. Inspiráló történeteken keresztül láthatjuk, hogy hogyan lehet megnövelni egy termék élettartamát azzal, hogy az újrahasználás-újrafelhasználás-újrahasznosítás zártkörű rendszerében tartjuk.
2014-ben a H&M bemutatta első Close the loop ("Indítsuk újra a kört!")kollekcióját, melynek darabjai újrahasznosított textilrostok felhasználásával készültek, amely egy nagyon fontos lépés a divat újrahasznosítási körében. Idén tavasszal egy exkluzív online kapható kollekció is készült a ruhagyűjtési kampányhoz, amely két olyan Close the loop darabot is tartalmaz, amelyek teljes egészében használt farmerből készültek. A kollekció a január 30-ai héttől lesz kapható.
Annak érdekében, hogy a H&M divatos és minőségi ruhákat kínáljon a legjobb áron, fenntartható módon, a vállalat célja, hogy változásokat hozzon a divatvilágban. A "Close the loop", vagyis "Indítsuk újra a kört!" a H&M központi kötelezettségvállalása, melyet a fenntartható divat jövőjének érdekében hozott. A cél, hogy egy zártkörű láncot alkosson a textileknek, melyben a megunt ruhadarabokat újra lehet használni és hasznosítani úgy, hogy új textilrostok készüljenek belőle új termékekhez. Ezzel megóvhatóak a természeti erőforrásaink és csökkenthető a szeméttelepekre kerülő textil mennyisége.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez