A Cadbury története
A XIX. század közepén John Cadbury birminghami üzletében árusította az akkor még újdonságnak és luxuscikknek számító kakaót és folyékony csokoládét.
Ez az egyedülálló ötlet alapozta meg azt a csokoládébirodalmat, amelyet ma Cadbury Limited néven ismerünk. A családi vállalkozás gyorsan fejlődőt, a Cadbury család azonban nem csak jó, hanem a legjobb akartak lenni. A kiemelkedő minőségű alapanyagok, a szakértelem, az új technológiai eljárások és az egyedülálló marketing stratégia eredményeként születtet meg 1904-ben az első táblás csokoládé tikos receptje.
Ez a termék a mai napig egyedülálló minőséget képvisel a csokoládé piacon. A puha, bársonyos ízű, rendkívül magas tejtartalmú csokoládé – ami a Cadbury’s Dairy Milk nevet kapta, és ma is Anglia legkedveltebb táblás csokoládéja – előrevetítette a jövőt: a XX. század elejére a Cadbury család Bourrnville-i üzeme a világ legmodernebb csokoládégyára lett.
A Cadbury testvérek úttörőik voltak a cégkapcsolatokban, és az alkalmazottak szociális körülményeire is nagy gondot fordítottak, ami ez egyre több, jó minőségű munkaerőt vonzott. 1969-ben a Cadbury Group összeolvadt a Schweppsszel, aminek köszönhetően a Cadbury Schweppes Plc. a nemzetközi élelmiszerpiac meghatározó szereplőjévé vált. Napjainkban a Cadbury 128 saját termékkel Angliától Új-Zélandig a világ modern részén megtalálható. Világszerte több tucatnyi gyárában készülnek a csúcsminőségű termékek, amelyek közül jó néhány már Magyarországon is kapható.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez