88 éves korában elhunyt Paco Rabanne
A spanyol divattervező egyedi fém ruháiról vált világhírűvé és összetéveszthetetlenné. A márka kiemelkedő jellemzői: szereti a kontrasztokat, rendkívül sexy, innovatív, szenvedélyes, forradalmár, áthágja a szabályokat, a fémek játéka és az arany ragyogása meghatározó.
A Primőr által több mint 25 éve forgalmazott ikonikus prémium márka 1968-ban indult újtára, amikor is a tervező a Puig illatszergyártó céggel megkezdte az együttműködését, ami a mai napig töretlen sikerrel működik.
Megemlékezve az ikonikus tervezőről, aki humoráról és pozitív gondolkodásáról is ismert volt, megosztok egy kedves bemutató videót:
Emlékét imádott illatainkkal – a Lady Million/1Million, Invictus/Olympéa és a Fame/Phantom illatcsaládokkal – tovább visszük.
„Egy konkrét benyomást akartam megvalósítani; egy olyan nőnek a képe rajzolódott ki előttem, aki szabad, kedves, akit nem egy tárgyként kezelnek, aki megáll a saját lábán és tudja, hogyan lehet független.”
- 1934-ben Spanyolországban született
- Gyermekkorában Spanyolországban polgárháború dúlt, így a család Franciaországba költözött
- Családjában egymástól nagyon különböző világnézetekkel találkozott, a vegyes hatásoknak köszönhetően személyiségébe beleivódott a tolerancia, a mások sorsa felé való nagyfokú nyitottság és a nagylelkűség.
- Egyetemistaként Párizsban építészetet tanult, diákéveiben divatkiegészítőket készített, hogy tanulmányait saját maga finanszírozhassa
- Édesanyja Cristobal Balenciaga híres divattervező asszisztense volt, így az építészet útjáról egy másik ösvényre terelgette Rabanne-t: összehozta a szakma akkori nagyágyúival
- Paco Rabanne forradalmi tervező, radikális dizájner, aki felrázta a 60-as éveket, ő volt az első, aki eldobható papírruhákat dobott piacra
- Az első nagy bemutatók tervezője, ahol a modellek mezítláb vonultak a kifutón, rendkívül bátor, extrém, avantgárd, mindmáig imád provokálni
- Egyedi: érzéki formákkal és az iparban használt anyagokkal dolgozik, fém ruháiról vált világhírűvé, melyben a fémek játéka és az arany ragyogása a meghatározó
- Első illata 1969-ben jelent meg
- Az általa fémjelzett illatok építészeti ihletésűek, egyben szabad szelleműek
- Több illata is ikonikussá vált és mérföldkőként szolgál a parfümök világában
- 2013 óta Julien Dossena a márka kreatív igazgatója, véleménye szerint paco rabanne szereti a kontrasztokat, keveréke a radikális avantgárdnak és a szexi, kulturált attitűdnek. A paco rabanne parfümöket azoknak ajánlja, akik bevett szabályok nélkül élnek, akik nem a szokások rabjai, és valami olyat keresnek, ami exkluzív és egyben kreatív
MÁRKAÉRTÉKEK
Fémek, fények, fércek: Eleinte műanyagot és fémet bőségesen tartalmazó kreációit fogóval és forrasztópákával állította össze a tű és az olló helyett. Az idők során nehéz és rideg fém anyagai "megszelídültek". Rugalmasabbá tette drótszövésű páncélkabátjait, és ötvözte azokat a szövettel.
Újító: Sokat játszik a fénnyel, szívesen alkalmaz kristályos és visszatükröződő anyagokat. Elsőként dobott piacra papírruhákat, melyeket kis táskákban árusítottak. Továbbá ő volt a feltalálója az első "öntött" ruhának, a kötött bundának és az alumínium dzsörzének.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez