15 híresség szerepel a Hospice kampányában
Dobó Kata, Csányi Sándor, Szellő István és Szalóki Ági mellett több híresség is szerepel a Magyar Hospice Alapítvány november 1-jén induló kampányában. A szpotot a Kreatív Online-on láthatja először, és megkérdeztük az alkotókat is.
Hétféle tévészpot és egy internetes terjesztésre szánt kisfilm készült a Magyar Hospice Alapítvány (MHA) új, november 1-jén induló egyhónapos kampányához. A filmekben 15 közismert ember - színészek, sportolók, zenészek, médiaszemélyiségek - szerepelnek, és ami közös bennük, hogy mindegyikőjüknek személyes élményük van a hospice-szal, így nemcsak az arcukat adták a kezdeményezéshez, hanem beszélnek is arról, mit jelent nekik méltósággal búcsúztatni, búcsúzni. A Hospice filmjeiben ők szerepelnek: Dobó Kata, Csányi Sándor, Tatár Csilla, Várkonyi Andrea, Bródy János, Monspart Sarolta, Gianni Annoni, Steinmetz Barnabás, Szalóki Ági, Torres Dani, Farkas Róbert, Barabás Éva, Szellő István, Klukon Edit és dr. Muszbek Katalin, az alapítvány orvosigazgatója.
A kampány főként online fut majd - hír-, és magazinportálok, Facebook, Google Adwords, a társzervezetek és a szpotban szereplők közösségi oldalain -, de a nagy kereskedelmi televízióban is megjelennek a reklámok, amelyeket úgy állítottak össze, hogy az adott csatorna arcai szerepeljenek benne. A Youtube-ra készült videóban mind a 15-en szerepelnek. A szpotokat a Filmpartners készítette, a cég önkéntesként vett részt ebben a munkában, csakúgy, mint a sminkestől a rendezőig minden stábtag, sőt a Hospice a stúdiót is pro bono kapta két napra. A kreatívfolyamatokat Geszti Péter, az Okego kreatívigazgatója szakértőként segítette. Nyitrai Márton rendező kérdésünkre elmondta, hogy nem először készített olyan reklámfilmet, amelyben "beszélő fejek" vannak, ezért a kihívást leginkább az jelentette, hogy hogyan tudják ezt a néző szempontjából izgalmassá tenni. Garas Dániel operatőrrel úgy döntöttek, hogy az egyszerűségre törekednek. A szereplők csak halvány sminket kaptak, hogy az arcok tisztán látszódjanak, és inkább az azon tükröződő érzelmek meséljék el történeteket. "Itt mindenki érintett volt, és nem könnyű ilyen témában sok ember, meg a lámpák előtt megnyílni. Ráadásul a beszélt nyelv nem jön át a filmen, ezért közösen találtuk ki a szereplők mondatait, amit természetesen személyre szabtunk" - magyarázta a rendező.
Kovács Anitát, a Magyar Hospice Alapítvány programigazgatóját kérdeztük
Mi a Magyar Hospice Alapítvány kampányának a célja?
A téma kényessége (a halál, mint tabu) miatt olyan kampányüzenetet szeretnénk, mely nem feltétlenül a halálhoz kötődik, hanem érzelmekre ható, pozitív, felöleli az egymás iránti tiszteletet, szeretetet, emberi méltóságot, és ebbe beletartozik az utolsó órák méltósága is. Olyan, ami szerethető, büszkén vállalható, közösségformáló, mert a valamilyen közösséghez való tartozás manapság kezdi visszanyerni vonzerejét. A kampány célja a MHA eddigi „rajongói” körét - ezáltal az adományozói kört - széleskörűen bővíteni, a hospice-t a halál helyett az élet végéig tartó méltóság felől megközelíteni, párhuzamosan pedig erőteljes üzenettel az adományozást elősegíteni. Az őszi kampány alapja egy olyan közösség építése, amelynek tagjai törekednek arra, hogy minőségi életet éljenek egy jobb világban. Ahogyan a hospice is teszi: minőségi és emberséges bánásmódot biztosít az utolsó napokban. A közösség fogadalma, hogy a mindennapokban is megfeleljenek ennek az életszemléletnek. Ezt a kezdeményezést egy erős érzelmi töltetű, pozitív üzenetekkel operáló, erőteljesen aktivizáló videóval készítésével és terjesztésével kívánjuk elérni. A videóban magyar hírességek, közéleti emberek, sportolók stb. állnak ki és mondják el, hogy számukra mit jelent, az, hogy minden perc értékes.
Honnan jött a kampány ötlete?
Tavasszal egy online kommunikációs képzésre jártam, és vizsgamunkát kellett készíteni. A kurzus vezetője megkért, hogy ha van aktuális témánk, akkor készítsek egy briefet a hospice-ra, és végül három csapat is erről a témáról készítette a vizsgaanyagát. Az egyik csapat - Stahl Norbert, Laasz Orsi és Szűcs Juli - olyan jó ötletet hozott, hogy végül ezt valósítottuk meg, bár az alapötlettől egy kicsit eltértünk. Ráadásul a csoport tagjai vállalták, hogy önkéntesként felajánlják munkájukat a megvalósításban, de mivel ez túl nagy terhet jelentett a napi munkájuk mellett, nem tudták végig vállalni, így csak egyikük tartott ki velünk. Bekapcsoltunk viszont egy online kommunikációs szakértőt, Káli Györgyöt, és a kampány finisében jelentkezett egy újabb önkéntes pr-es, Tóth Xénia. Mivel az alapítvány nem tud egy komplett ügynökséget megfizetni, így azt az utat választottuk, hogy az egyes területekre kerestünk hozááértőket, többségük önkéntes alapon segített. Pataki Ági is nagyon sokat segített, ő mozgósította a filmes csapatot.
Milyen kampányai voltak korábban az alapítványnak, és azokat kik készítették?
Még a 2000-es évek elején dolgoztunk a McCann Ericksonnal pár éven keresztül, ők készítették az első komoly civil kampányt. Az utóbbi években kampányaink az 1 százalékos időszakra korlátozódtak, hiszen nagyon szűkösek a forrásaink. Ezeket a kampányokat többnyire házon belül és önkéntes segítőkkel oldottuk meg. A Nárcisz-programjainkhoz kapcsolódó esemény kommunikációt pedig igyekeztünk többszintűen használni.
A forgatáson készült képekért kattints a fotóra!
Forrás: kreativ.hu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez