Kulcsszó keresés /


Híres jelenetek legóból

  • 2011. február 04.

Vicces és kevésbé vicces jelenetek, politika és sport, könnyed emlékek, háborús élmények. A közös bennük, hogy mindegyiket megálmodták ezekkel az aranyos kis fröccsöntött műanyagokkal. Azért valljuk meg, Robert Capa híres fényképének legómása kevésbé sokkoló mint az eredeti.

olvass tovább

Facebook hirdetés 1940-ből?

  • 2011. január 07.

Bizonyára sokunk számára lehetnek ismerős képei a második világháború előtti kampányai, reklámplakátjai. Ezek a reklámok már maguk is a történelem részei, jellegzetes stílusukat, formátumukat bárki könnyen felismerheti. Egy Sao Paolo-i reklámügynökség munkáit láthatjuk alább. Régi köntös, mai tartalom.

olvass tovább

Nomad

  • 2010. november 11.

Odin a vikingek vakmerő, vad istene, a Háború és a Halál mellett a Költészeté is. Az első, férfiakat megcélzó Odin butik 2004-ben nyílt Manhattan-ben, és a márkáé ma az egyik legbefolyásosabb New York-i lifestyle butikhálózat. Négy vadonatúj signature illatuk a brand image-éhez hű, éjsötét, erőteljes, masszív, de hangsúlyozottan unisex, nők által is viselhető koncepció.

olvass tovább

A Strasbourgi Ütőegyüttes koncertje

  • 2010. október 08.

A 20. század második felének nyugat-európai művészi zenéje bizonnyal másként alakult volna az 1962-ben alapított Strasbourgi Ütőegyüttes nélkül. Valamennyi koncertjüket a hidegfejű racionalitás és az elképesztő energiákat felszabadító ösztönös muzikalitás feszültsége teszi felejthetetlenné, immár harmincnyolc éve. Gyökereik a háború utáni avantgárd világába vezetnek, s progresszív zenei világképük azóta sem változott. Több mint 250 mű született a számukra, az együttes tagjai 400 különböző hangszeren játszanak, s ütőhangszerparkjuk több ezer darabot számlál.

olvass tovább

A nadrág

  • 2010. október 05.

A nadrág azok a ruhadarabok közé tartozik, amelyeket kezdetben (Európában) csak férfiak viseltek. Éppen ezért, hogy a férfi-nő háborúság egyik fő szimbólumává válhatott. Amikor tréfálkozva föltesszük a kérdést, hogy ebben vagy abban a háztartásban ki hordja a nadrágot, a férfi avagy a nő, félreérthetetlenül a ruházat eme darabjának jelképes voltára utalunk. A nadrág szimbolikusságát azzal is magyarázhatjuk, hogy az öltözködésben betöltött szerepénél fogva az alsónemű után a legintimebb ruhadarab.

olvass tovább

10 legjobb rúzs

  • 2010. október 01.

A rúzs - ami a rouge, vagyis piros szóból származik - karrierje is az első világháború után indult be. Sikere azóta is töretlen, és a mai napig a legtöbbet eladott dekorkozmetikum.

olvass tovább

Alpha Industries pilótadzseki története

  • 2010. szeptember 09.

Valljuk be, melyikünk nem álmodozott az amerikai filmek csodálata közben azon, hogy ő bizony vadászpilóta lesz, magabiztos járással, Ray Ban napszemüveggel és azzal a bizonyos pilótakabáttal. Azzal a ruhadarabbal, mely túlzás nélkül állíthatjuk, ikonikus darabja a második világháború utáni férfidivatnak, mely csak olyan darabokkal említhető egy lapon, mint Humphrey Bogart ballonkabátja, vagy Sean Connery szmokingja. Az Alpha Industries története következik.

olvass tovább

Bűn és büntetlenség

  • 2010. július 06.

Aki olvasta Dosztojevszkij korszakos művét, illetve hallott már Biszku Béla tevékenységéről, majd utóéletéről, az pontosan tudja mennyire telitalálat ez a cím. Egy végül bemutatott film, melyet "majdnem" betiltottak egy gyakorlatilag háborús bűnös jogaira hivatkozva, 2010-ben.

olvass tovább

A hidegháború egy levelezés tükrében

  • 2010. június 22.

A történelmet sokszor befolyásolja egy, vagy több nagy formátumú személy, politikus, hadvezér, király, vagy éppen királynő, királyné. Ugyanakkor vannak olyan periódusok, és személyiségek, akik inkább az háttérben húzódnak meg, és inkább a színfalak mögül irányítják a folyamatokat. George Frost Kennan és John Lukacs levelezését most könyvben is kiadták.

olvass tovább