Kulcsszó keresés /


A Toyota lefektette „Woven City”, a jövő okosvárosának alapkövét

  • 2021. február 25.

A Toyota megkezdte hatalmas várakozások övezte projektje, a jövő városa prototípusának szánt Woven City felépítését a Fuji hegy lábánál, egy korábbi Toyota üzem, a Shizuoka prefektúrában, Susonoban található korábbi Higashi-Fuji elnevezésű telephelyén. A Wowen City tulajdonképpen egy élő laboratóriumként és szellemi műhelyként szolgál majd az ott dolgozó tudósok számára a jövő technológiáinak fejlesztése számára, legyen szó a mesterséges intelligenca, a robotika, az okosotthonok, okosvárosok, okosautók, autonóm mobilitás vagy éppen az abszolút zöld energiahordozók területét érintő kutatásokról.

olvass tovább

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

Számomra a kis kategóriában mindig a Jazz jelentette az etalont. Emlékszem rá, hogy egyszer egy nagy autókereskedő cég műszaki igazgatója azt mesélte nekem, hogy azért nem szereti a Jazzt, mert annyira kevés a meghibásodás ezzel a típussal, hogy ha minden kocsi ilyen lenne, be lehetne zárni a szervízt. Csak olaj és fékbetét cseréből nem lehet megélni, tette hozzá. Nem akarok az adott úriember tapasztalataival vitatkozni, biztos van ellenpélda, de valahogy ennél a beszélgetésnél értettem meg igazán, hogy a Jazz magasabb listaára csupán egy adat és sok-sok más szempontot is figyelembe kell venni, ha autót választunk.

olvass tovább

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2

Rengeteg oka van annak, hogy mostanában fehér holló az a gyártó, aki mini kategóriában új autót mutat be. Talán a divat a legfontosabb oka, hiszen manapság imádunk magasabban ülni. Ha tovább kutatunk a lehetséges okok között, akkor az árhoz, illetve a biztonsági és környezetvédelmi előírásokhoz jutunk. A kis méretű autókra ugyanis ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy luxusterepjáróra. A CO2 kibocsájtási határok, büntetések, valamint a különböző kötelezően beszerelendő vezetéstámogató funkciók, biztonsági eszközök ára sokkal nagyobb arányban hat a végső árra, így kis autót vásárolni egyre kevéssé éri meg.

olvass tovább

Korrekt – Hyundai i30 1,5DPi

Vannak autók, amelyeket azért szeretünk, mert kimagasló vagy egyedi vezetési élményt nyújtanak. Vannak, amelyeket a rengeteg lóerő miatt titulálunk felejthetetlennek, vagy éppen azért, mert olyan formavilágot adnak, amit bárki észrevesz. A Hyundai i30 nem ezek miatt szerethető, hanem azért, mert elérhető az ára, gazdaságos az üzemeltetése és a mai kisköbcentis turbómotoros világban egy hagyományos szívó benzinmotort rejt a karosszéria, ami vélhetően elnyűhetetlen lesz, ráadásul egyáltalán nem is rossz.

olvass tovább

A teljesség varázsa - Volvo XC40 plug-in hybrid

A 2018-as év autója immáron plug-in hybrid változatban is kapható, ezzel kiegészült és teljessé vált a Volvo kínálatában a zöld rendszámmal kapható autók listája. De vajon megéri-e a borsos felár, mit tartogat az XC40 ebben a változatban? Oldalunkon járt már két használt Volvo is (az XC70, illetve egy XC90), de új autóként ez a változat volt az első. Így a fenti kérdés megválaszolásán kívül nagy izgalommal vártuk az XC40-et.

olvass tovább

A világsztárok mellett a Lexus is reflektorfénybe került a Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon

  • 2020. szeptember 17.

A 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál mobilitási partnereként a világ vezető környezetbarát luxusautómárkájaként ismert Lexus is sütkérezett a rivaldafényben a múlt hétvégén. A rangos filmművészeti seregszemlét immár negyedik egymást követő éve támogatott Lexus által rendelkezésre bocsátott luxusautókkal okkal olyan hírességek érkeztek a fesztiválra, mint Pedro Almodóvar, Tilda Swinton, Vanessa Kirby, Alessandro Gassman, Anna Foglietta vagy épp Oliver Stone. A rendezvénysorozaton a márka olyan autókat állított reflektorfénybe, mint a tisztán elektromos hajtású UX 300e és az új stílus-ikon, az LC Convertible, és a fesztivál vendégeit és szervezőit 36 prémium öntöltő hibrid elektromos autóból álló Lexus-flotta szállította.

olvass tovább

SUV francia módon - Peugeot 2008 1.2 GT Line

A Covid-19 járvány karantén időszaka előtt pár nappal még maszk nélkül láthattuk a Peugeot 2008-at, ugyanis akkor volt a hivatalos sajtóbemutató. Vészterhes időszak következett ez után az autó kereskedelmében és természetesen a gazdaság más pontjain is, amely mind a mai napig érezteti hatását. Ahhoz, hogy a vásárlói kedv visszajöjjön, talán pont ilyen autókra van szükség.

olvass tovább

Hurrá itt a nyár! – VW T-Roc Cabriolet

A Volkswagen autóit rendszeresen azzal bélyegzik meg, hogy unalmasak. Sokszor hallhatjuk, hogy tucat autókat gyártanak. Nem vagyok az ügyvédje a cégcsoportnak (sajnos), de hosszasan tudnám sorolni az ellenpéldákat. Felsorolás helyett viszont legyen szó inkább a valóságról: itt a T-Roc tető nélkül!

olvass tovább