4 jel, hogy intelligensebb vagy, mint gondoltad
Nem szükséges IQ teszttel bizonyítani az értelmi képességeidet. A magas intelligenciának más jelei is léteznek. Lássuk mik ezek!
olvass továbbNem szükséges IQ teszttel bizonyítani az értelmi képességeidet. A magas intelligenciának más jelei is léteznek. Lássuk mik ezek!
olvass tovább„Néhányan azt gondolják, hogy a luxus a szegénység ellentéte. De nem. A luxus a vulgaritás ellentéte” – Coco Chanel. A Mercedes-Benz GLC tesztelésekor azon kívül, hogy kiélveztem ennek a páratlanul kifinomult autónak a vezetését, leginkább az járt a fejemben, hogy manapság hol van a határa a luxusnak? Mikortól számít luxusnak egy cikk? Mert az szinte biztos, hogy egyre kevesebb márka mondhatja magáról, hogy luxus, így a Mercedes sem az. De bizonyos termékek, ebben az esetben bizonyos felszereltségi szinttől, már egyértelműen annak mondhatóak.
olvass tovább2023 év autója a Jeep Avenger lett. A két magyar zsűritagot is tartalmazó, 57 tagú tekintélyes bizottság meggyőző fölénnyel döntött arról, hogy a most tesztelt autónkat ítéli a legjobbnak. Ezzel elsőként szerezte meg az immáron Stellantis tulajdonban lévő Jeep ezt az elismerést. Közel 10 hónap várakozás után, végre lehetőségünk volt kipróbálni a márka első elektromos autóját.
olvass továbbAz idei szezonban a tesztelhető modellek zöme a naked kategóriából érkezett. Nem hiába, a csupasz motorok tarolják a piacot. Formájuk, dinamikájuk tökéletesen alkalmas a hétköznapi használattól kezdve a napi túrázáson át mindenre. A lecsupaszított külső pedig 100%-ban hozza a mai divatirányzat adta irányvonalat. Fiatalos, dinamikus motorok, ahol a GSX-8S, ha úgy tetszik egy új szereplő, hiszen hosszú idő óta az első igazán újnak tekinthető motor a Suzuki kínálatában.
olvass továbbAmikor a kollégám jelezte, hogy egy CL500-at fog elhozni tesztelésre, akkor őszíntén megmondom,, hogy elsőre a Mercedes jutott az eszembe. Persze tudtam, hogy motort fogunk tesztelni, de valahogy ez a betűkombináció ezt a képet hozta elő rögtön a fejemben. A régi és az új, mint képvilág, különleges módon mégis megmaradt a próbakörök, motorozások során. Természetesen más teljesítményt és élményt okozva, mint a négykerekű CL esetében, de ez egyáltalán nem negatív kijelentés. A Honda CL500 más módon ikonikus.
olvass továbbA BMW XM minden szempontból egy „leg”. Legnagyobb, legdrágább, legmegosztóbb. Sok embernek, mint ahogy nekem is, első látásra nem tetszik. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg komment lesz a képek alatt, amelyekben az olvasók kifejtik, hogy mennyire rondának látják ezt a formát és még ingyen sem kellene nekik. Hát elmondom, hogy ezeknek az embereknek a többségének nem is lesz, hiszen a tesztautó 76 millió fölött volt. De ennél sokkal érdekesebb, hogy megérteni és megszeretni ezt az autót nem megy pár pillanat alatt. Nekünk is csak akkor sikerült, amikor visszaadtuk és átültünk egy másik kocsiba.
olvass továbbA ne ítélj elsőre mondás igazi cáfolata ez a fantasztikus motor! Bevallom őszintén, hogy első ránézésre egyáltalán nem fogott meg a 800DE. A csőrös kialakítás és a harsány svéd zászlóra emlékeztető színe nem villanyozott fel elsőre. Azt gondoltam, hogy kialakítása miatt egy főként terepre tervezett motort fogunk tesztelni, amely nagyon szűk rétegnek készül. Óriásit tévedtem!
olvass továbbHogy milyen Harleyt teszteltünk? Egy túra-endúrót! Igen, nem tévedés, a rengeteg versenytárs mellett, amely ebben a szegmensben található, megjelent egy új versenyző. Egy különleges koncepcióval, amely biztosan nem kerül feledésbe. Az már más kérdés, hogy a Harley közösség mennyire fogja maga közül valónak érezni a Pan Americásokat?
olvass továbbGyermekként részese lehettem egy melegséggel teli nagyszülők szeretetének. Igaz, már az egyik nagyszülőm nincsen közöttünk, de mindig emlékezni fogok azokra az időkre, amikor biciklivel értem jött az óvodába. Soha nem fogom elfeledni, a nagyival gyúrt tésztákat, amiket a babáimnak készítettünk. Még mindig, emlékszem rá.
olvass továbbAz új C4-et követően, annak megemelt, úgynevezett X változatát teszteltük, amely egy mérettel ugyan kisebb, mint a C5X, de formai irányelveiben hasonlónak mondható. Újszerű, egyedi és különlegessége, hogy a divatosabb 5 ajtós kivitel helyett ez a modell 4 ajtós. Mostanság ez kevésbé trendi, de az emelt hasmagasság és a szedán forma együttes használata egy különlegesség. Mi mást is várhatnánk a Citroëntől?
olvass továbbSokszor érezhetjük azt, hogy szembe megyünk az autópályán. Szerintem a legtöbb autósújságíró ezt érzi, amikor mostanában leginkább elektromos hajtású vagy hibrid autókat tesztel, mintha csak és kizárólag ezekre lenne szükség. És itt nem, vagy nem csak az érzésről beszélek, amellyel ezek a járgányok kevésbé rendelkeznek, hanem a funkcióról. Hosszú, végtelen utak, sok-sok autópálya, nagy távolságok. Ez az, amit a dízel a legjobban tud. A BMW sor hatos dízele pedig ezt a funkciót juttattja a csúcsra.
olvass továbbTalán nincs is ideálisabb pillanat ennek a két nagyágyúnak az összehasonlítására, mint a mostani. Az autópiac újra mélyrepülésbe kezdett, a magánvásárlók száma vészesen visszaesett. Akikre továbbra is talán jobban lehet számítani, azok a céges vásárlók. Persze a Corolla és az Octavia nem csak a vállalkozások számára izgalmas modellek, hiszen családi autónak is kiválóak. Múlt havi hír, hogy az Octavia újra átvette az eladási számok alapján a vezetést, így nagyon kíváncsiak lettünk rá, hogy mennyire érdemes erre a cseh márka.
olvass továbbNem csak európai szemmel nézve hatalmas méretű a május végén bemutatott Land Rover Defender 130. Ezek után nem meglepetés, ha elárulom, hogy a valaha épített legnagyobb Land Rovert teszteltük az elmúlt napokban. A három ajtós 90, illetve az öt ajtós 110-es kivitel után a hosszított változat debütált nemrégiben, amelyben nem kevesebb, mint 8 utas is elfér (2+3+3 elosztásban) és még a hátsó sorban is azt lehet mondani, hogy kompromisszumok nélküli az utazás.
olvass továbbA Honda CB650R-t teszteltük. Egy gyönyörű naked motorkerékpárt, amely nagyszerű felfüggesztésével, érzékeny futóművével, remekbeszabott váltójával és kényelmes üléspozíciójával egy szinte multi funkciós motorkerékpár. Mi kellhet ennél több, ha városban vagy rövidebb túrákra szeretnénk menni? Talán nem is kell jobb, hiszen a négyhengeres blokk megbízható és dinamikus társunk tud lenni.
olvass továbbHaszongépjárművek esetében rendkívül ritka, hogy érzelmekről lehet írni a teszt során. Persze vannak szebbek vagy éppen praktikusabbak, amelyeket ezen tulajdonságuk miatt lehet szeretni, de az ID. Buzz Cargo talán az első olyan, ahol a magával ragadó forma teljesen más irányba viszi a gondolatokat, mint kizárólag a funkcionalitásról szóló leírás elkészítése.
olvass továbbA világpremier után, kicsit ugyan megkésve, de tavaly Európában is elérhetővé vált a negyedik generációs X-Trail. Megérte várni, hiszen egy kompromisszum mentes SUV, amely a típusnál elérhető egyedi hajtásláncával az elektromos autózás élményét képes adni, miközben genetikailag a hibridekhez áll inkább közel. A minden extrával felszerelt csúcs X-Trailt teszteltük.
olvass továbbA 2023-as modellév kizárólag vizuális változásokat hozott a Honda egyik legnépszerűbb nagymotorja számára. 2 x 2 tagból áll a kínálat, ugyanis a most tesztelt Adventure Sports mellett a „kisebb” Africa Twin is szerepel a kínálatban. Mind a két modell rendelhető DCT, azaz dupla kuplungos automatával is. A mostani, rendhagyó tesztünkben a csúcsváltozatnak számító AS változatot, amely még DCT-vel is fel volt fegyverezve, vetettük össze a BMW GS-sel.
olvass továbbTalán ilyen alaposan nem teszteltünk még modell sort, mint a vadonatúj BMW X1-et. Ez a széria teljes mértékben megtestesíti azt a koncepciót, amit pár évvel ezelőtt a BMW stratégiai célként felvázolt. Egy nagyon tudatos, kellőképpen racionális elképzelést, amely azt mondja, hogy minden meghajtásnak megvan a maga helye a piacon. Nem ördögtől való dízelt vásárolni, ha valaki sokat megy autópályán, szükség van a hagyományos benzinmotorra és fontos szerepet játszik a tisztán elektromos meghajtás is. A mostani tesztalanyunk a plug-in hybrid (PHEV) változat, annak is az erősebb változata, a 30e.
olvass továbbA Ford Magyarország jóvoltából egy fantasztikus eseményen vehettünk részt, ahol kipróbáltuk az új Ford Ranger Wildtrak változatát. A vadonatúj Ranger intelligens megoldásaival, sokoldalú felhasználásával tovább erősíti vezető szerepét ezzel a modellel. A teszt út bebizonyította, hogy nem sok olyan hely létezik, amely a Ranger számára problémát jelenthet. A Wildtrak kivitel pedig egy igazi munkás luxus pick-up, amelynek a piaci jelenléte biztosan erősödni fog az új modellsorozat miatt.
olvass továbbA Tesla kilóg a sorból. Nem tartozik és nem is fog soha a hagyományos autómárkák közé tartozni. Egyszerűen azért, mert koncepciózusan máshonan jött és talán máshová tart. A teszthét során egy dologra biztosan rájöttem, mégpedig arra, hogy miért szeretne az összes többi márka a Teslára hasonlítani. Miért próbál minden klasszikus autógyártó elcsenni valamit abból, amit a Tesla megalkotott? A helyzet az, hogy egyelőre ez csak próbálkozás.
olvass tovább