Ezekre az anyajegyekre figyelj
Míg korábban a bőrrák és a melanóma az idősek betegségének számított, ma már egyre gyakoribb a huszonéves és harmincas korosztály körében is. A bőrrák időben szűrve és felismerve jó eséllyel kezelhető.
olvass továbbMíg korábban a bőrrák és a melanóma az idősek betegségének számított, ma már egyre gyakoribb a huszonéves és harmincas korosztály körében is. A bőrrák időben szűrve és felismerve jó eséllyel kezelhető.
olvass továbbSzárnyalj szabadon! alcímmel hirdetett ma művészeti pályázatot a Bodó Galéria és Aukciósházban az Alkoss Szabadon Fiatal Művészekért Alapítvány. A pályázatra 8-13, illetve 14-20 év közötti fiatalok jelentkezését várják a szervezők, álomutazásuk megfestésével vagy rajzolásával. A nyertes pályamű alkotója mindkét korosztályban a főtámogató Budapest Airport által felajánlott párizsi úttal lesz gazdagabb, a legjobb alkotásokat elárverezik, és a bevételből óvodák számára vásárolnak fejlesztő eszközöket, valamint udvari árnyékolókat.
olvass tovább“A kor az csak egy szám. “ - szokták mondani. Manapság már rendkívül színes a társadalmunk, és igen eltérő a korosztályokon belüli gondolkodás is. Nincsenek beskatulyázott - életkorból adódó társadalmi elvárások. Ha csak egy szórakozóhely vendégeinek életkorát vezetném fel egy számegyenesen, már az is rendkívül jól tükrözné, mennyire színes a skála.
olvass tovább2011-ben diplomázott a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, Enyedi Ildikó osztályában, mint filmrendező. Osztálytársa volt többek között Rév Marcell is. A régi osztály pedig a mai napig inspirálja és támogatja egymást. Cannes, Tallinn, megannyi filmfesztivál. Kárpáti György Mórral eddig többnyire az éppen aktuális alkotásairól beszélgettek, mi most megpróbáltuk egy kicsit jobban megismerni a rendező valódi személyét is, a Manyi Kulturális Házban ülve. Mennyire sikerült?
olvass továbbA GLC az eladási darabszámok alapján a márka legfontosabb modellje. Most, hogy az elektrifikáció miatt az SUV-ok között is egyre inkább találkozunk tisztán elektromos modellekkel, azt hihetnénk, hogy kevesebb fókuszt kap a C osztály alapjaira épített terepjáró. Hát ez egyáltalán nem igaz, sőt, pont ellenkezőleg. A Mercedes új, magasabb mércét állított a kategóriában ezzel a modellel.
olvass továbbAz introvertált személyt, az emberek többsége egyszerűen beskatulyázza a „magának való”, félszeg embertípusba, pedig ezek az emberek koránt sem ennyire egyszerűen osztályozhatóak. Közöttük is vannak olyanok, akikben fellelhetőek extrovertált jellemzők is. Carl Gustav Jung a Lélektani típusok című, 1921-ben elkészült könyvében ír a személyiségtípusokról, ahol először lett publikálva az introverzió, mint személyiség típus. Ezen belül 4 különböző introvertált személyről beszélhetünk, lássuk melyek ezek!
olvass továbbAz első Mercedes, amely némi csalódást okozott számomra, az a T-osztály. Nem azért, mert magával a típussal van problémám, hanem azért, mert a Mercedesnek személygépjárművek között találkozhatunk vele. Amennyiben egy Renault Kangoo tesztet írnék és a tömegmárkák szintjéhez kellene hasonlítani az autót, alig lenne kritikai megjegyzésem. Így az egyetlen kihívás számomra, hogy el tudjak vonatkoztatni egy C osztály, vagy akár a B osztály által kínált színvonaltól, amely egyérteműen más szint. Utóbbi ki fog futni és várható volt, hogy a "családi" kategóriában szükség lesz utódra.
olvass továbbKlímaberendezésekkel szerelték fel a Bethesda Gyermekkórház neurológiai osztályát. A levegőminőség javítása és a megfelelő körülmények elengedhetetlenek a gyógyuláshoz.
olvass továbbA fehérnemű nem lehet tabutéma, hiszen a mindennapi életünk része, és ez mindkét nemre és minden korosztályra vonatkozik. Helyes, sőt szükséges beszélni a fehérneműkről, az aktuális trendekről, modellekről és így tovább. Természetesen a divat és a vele járó különböző változások ezen a területen is közrejátszottak. A modern fehérneműk jellemzője a kényelmes viselet és az esztétikai szempontok kombinációja, amely az aktuális trendek alakjában ölt testet. Ez nemcsak a női fehérneműkre igaz.
olvass továbbÚgy gondolom, hogy a Mercedestől már megszokhattuk, hogy előrébb jár a versenytársaknál. Erre bizonyíték, hogy sorra hozza ki az elektromos modelleket minden kategóriában. Az Audi nagyon le van maradva és a BMW is csak pár szegmensben jött eddig ki tisztán elektromos fejlesztésű/meghajtású modellel. Az S osztály elektromos változatát, az EQS után az eggyel kisebb testvért, az EQE-t teszteltük.
olvass továbbA kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.
olvass továbbAz egyik nagy kérdés az életben, ami mindenkit foglalkoztat, különösen a fiatal, 15 és 35 év közötti korosztályt: vajon mi az én életem célja? És pontosan hogyan lehet ezt megtalálni? Rengeteg forrásból áradnak ma felénk ezek a kérdések. Te is észrevetted már? Szinte a csapból is ez folyik: “Mi a Te életcélod? Mi a Te küldetésed? Találd meg a szenvedélyedet, azt, amiért megszülettél!” De miért lett ma ennyire égetően fontos ez a kérdés?
olvass továbbAz időben elkezdett tudatos bőrápolás, minőségi professzionális kozmetikumok rendszeres használata hosszú évekkel kitolja az első ráncok megjelenését. A Solanie termékek között mindenki megtalálja a bőre számára leghatásosabb ápolókat.
olvass továbbEgyértelmű, hogy megjelenése alapján a kisbusz kategória csúcsát jelenti a Mercedes V-osztálya. A márkához méltó finom eleganciát sikerült belecsempészni a külső formatervbe. Így lesz a V-osztály méltó részese a teljes Mercedes famíliának. Ennek ellenére, hogy az a réteg, akinek ezt a modellt szánják, vajon ezt választja-e, az már egy másik kérdés, mert ugyan a belső formatervvel sincs egyáltalán probléma, de a funkció sok esetben háttérbe szorul.
olvass továbbMegint az élet dobott nekem egy témát, ezért valódi gondolatok jönnek, nem egy fantasy regény első fejezete. Kezdem talán azzal, hogy van az úgy néha, hogy azt érzi az ember megtalálta végre az igazit. Nem történik semmi különleges, csak a lelkünk becsönget az agyunkba és egyszerűen bedobja a táskáját, mint a sulisok iskolakezdéskor az osztályterembe. Aztán telnek, múlnak a napok, a hetek és rájövünk, hogy egyedül élni mennyire más, mennyire elszoktunk tőle, hogy életünk egy-egy mozzanatát „meg kell” osztanunk valakivel. Az egyikőnk pl az életének párkapcsolati szempontból egy nehéz időszakának végén jár, építkezik és utálja a munkáját, míg a másik egy betegség után lábadozik, költözés után próbálja az életét rendbe tenni, egy beteg idős anyukával a hóna alatt.
olvass tovább6 termékosztály, 40 luxus világmárka, több mint 1000 db rendszeresen frissülő termék, 2 féle, világszinten is egyedülálló luxusszolgáltatással kiegészítve: Magyarországon indult el a Kelet-Közép-Európában példa nélküli koncepció, amely a világ legelegánsabb luxusáruházainak miliőjét kínálja online formában a lokális vásárlóknak. A SNOBELIER több, mint luxustermékek lelőhelye, különleges kurátori koncepciójával, elegáns és felhasználóbarát kialakításával szeretne szakértő személyi tanácsadója lenni a kínálatában böngésző vásárlóknak.
olvass továbbSikerre ítélt vállalkozást kezdett a Mercedes 1993-ban, amikor a 190-es utódjaként bemutatta az első C osztály modelljét. Világszinten ez idáig 8,6 millió darab fogyott ebből a típusból, úgy, hogy a most elbúcsúzó MK4 kódjelű elődből 2,5 millió darab került értékesítésre. Nem csoda tehát, hogy minden tudásukat latba vetették, hogy a profitabilitás szempontjából is kiváló modell töretlenül folytassa eddigi pályafutását. De vajon sikerül-e a nagy ellenféllel a BMW 3-sal szemben maradandót alkotni?
olvass továbbVannak a robogók, vannak a nagyrobogók és ezek után van még egy fokozat. Egy kategória, amihez viszonylag kevés motor tartozott. Yamaha T-Max, BMW 650C vagy éppen a megszűnt Suzuki Burgman 650. A Honda viszont ez a méretosztályt újra értelmezte és bár köbcenti alapon versenytársként érkezett, de felépítése, technikája miatt nehezen tudom egy kalap alá tenni az imént említett mega, maxi, óriás robogókkal, vagy nem is tudom hogyan kell őket hívni.
olvass továbbSokat hezitáltam, hogy szükséges-e átfogóbban bemutatni az Mercedes E osztályt, mielőtt a most tesztelt változatra rátérnék. Kell-e, szükséges-e egy ikon bemutatása? Az osztály megnevezését 1993-ban vezette be a Mercedes-Benz, de az elődmodelleket már 1953-tól gyártották. Három emberöltő elteltével pedig ritka, hogy bárkinek be kellene részletesen mutatni a Mercedes történetének legsikeresebb modelljét.
olvass továbbA gerincsérv (más néven porckorongsérv) egy olyan probléma, ami a gerincet felépítő egyes csigolyák között található porckorongot, illetve a környező szöveteket érinti. Elsősorban a 30-50 éves korosztályt, a népesség 1-3%-át érinti. A porckorong felépítését egy puha, zselészerű center, a nucleus pulposus, illetve az ezt körülölelő merevebb, gumiszerű anyag, az annulus fibrosus alkotja. A porckorongsérv akkor alakul ki, amikor az annulus elgyengülése, sérülése lehetővé teszi, hogy a nucleus kidomborodjon (herniáció). A gerincsérv, ami a gerinc bármelyik részén kialakulhat, irritálhatja a közelben lévő idegeket, ezzel fájdalmat, zsibbadást vagy gyengeséget okozhat a karban vagy a lábban.
olvass tovább