Kulcsszó keresés /


100 éves a Párisi Nagy Áruház

  • 2011. április 12.

1911 márciusában adták át a nagyközönségnek Budapest első, valóban exkluzív bevásárlóközpontját, a Párisi Nagy Áruház-at. A hányatott sorsú épület - melyen kiválóan tükröződik Hazánk XX-ik századi történelme - 100 éves születésnapjára végre régi fényében ragyoghat.

olvass tovább

VinCE 2011

  • 2011. március 29.

Idén már második alkalommal költöztek be egy hétvégére (2011.március 19-20.) a hazai és külföldi borászok, borkereskedők, és a gasztronómia képviselői a budapesti ötcsillagos Corinthia Grand Hotel Royal patinás épületébe. A VinCE 2011 minden részletében megtervezett professzionális boresemény a borvilág, a gasztronómia, a borkereskedelem és a borszerető közönség számára.

olvass tovább

Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára

  • 2008. szeptember 09.

Az elmúlt években világszerte számtalan új értékesítési csatorna jött létre, amelyek meghatározó része ma már digitális. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a piaci verseny globálissá vált, melyben a hazai kereskedők nagy részének - pár üdítő kivételtől eltekintve - sajnos óriási hátránnyal kell megküzdenie. Radó Mátyás, az augusztusban megjelent „Egységesített Kereskedelem” című üzleti szakkönyv társszerzője szerint a legtöbb hazai tulajdonú kereskedelmi vállalat még a webáruháza felépítésével birkózik, miközben már rég az üzleti evolúció egy következő szintjével, az omnichannel szemléletű értékesítés kiépítésével kellene foglalkoznia. Ez a lemaradás azt eredményezi, hogy a hazai kiskereskedelem fájdalmasan ki van szolgáltatva a környező országokból a magyar piacra belépő, erősebb versenyzőknek. Ahhoz, hogy a hazai kereskedelem helyzete pozitív fordulatot vegyen, paradigmaváltásra lesz szükség, melynek során a hazai üzletek sem kerülhetik el, hogy bizonyos értelemben technológiai vállalatokká alakuljanak át.

olvass tovább

Egyre több az ötven feletti munkavállaló

  • 2008. április 02.

A következő tíz-húsz évben nő az 50 évnél idősebbek, illetve csökken a fiatalok aránya a teljes népességhez képest, ezért a kereskedelemben i  új szemléletre van szükség - mondta Kozák Ákos, a GfK kutatóintézet ügyvezető igazgatója.

olvass tovább

Hatott-e Napóleon a divatra?

  • 2007. november 27.

Igen, mégpedig erőteljesen. Az ő császársága idején, a XVIII. Század elején alakult ki az empire stílus, a lyoni selyemgyártás fellendülése is annak a köszönhető, hogy Napóleon kereskedelempolitikai okokból megtiltotta az indiai muszlin behozatalát.

olvass tovább