Kulcsszó keresés /


Szinte, de mégsem – SsangYong Torres EVX

A SsangYong Torres elektromos változatát, az EVX-et teszteltük, amelyről elmondható, hogy sokban hasonlít a benzines változatra, de mégsem ugyanaz. A különbség olyan, mintha egy ráncfelvarrott verzió lenne, de nem erről van szó. Az elektromos kivitel nemcsak meghajtásban, de külsőjében is jelentősen eltér. A másik érdekesség, hogy időközben a tulajdonosváltás miatt már nem is SsangYong a márkanév. Mivel az új KGM logó és név még nem jelenik meg a típuson, egyelőre mondhatjuk, hogy szinte SsangYong-ról van szó.

olvass tovább

Az elektromos kicsi – Mini Cooper SE

Önmagában nem új dolog, hogy a Mini Coopernek létezik elektromos változata. Talán az egy picikét izgalmasabb, hogy az egyébként szinte azonosnak tűnő benzines és elektromos kivitel a meghajtáson kívül milyen sok egyéb különbséget is rejt, mintha két egymást nem ismerő fejlesztő csapatnak adtak volna azonos alkatrészeket. Így a végeredmény befoglaló méretek szempontjából természetesen megegyezik, mégis másképpen kerültek az építőelemek egymásra.

olvass tovább

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S

Telnek az évek, és sorra jönnek ki az újabb Mini generációk. Jelenleg a negyediknél tartunk, és ha az elektromosítás így folytatódik, lehet, hogy benzines Mini már másik karosszériával nem is lesz többé. Legalábbis a BMW jelenlegi elképzelése szerint 2030-ra teljesen elektromossá válik a márka, így ez nagyon is benne van a pakliban. Ebből már sejthető, hogy a mostani tesztünk alanya egy benzines Mini, abból is az erősebb kivitel.

olvass tovább

SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4

A vadonatúj Mini Countrymanből már több is járt nálunk. Volt egy erősebb és egy általánosabb használatra szolgáló benzinmotoros is a kezeink között. Ami viszont hiányzott a listáról az a tisztán elektromos változat. Ebből is van két verzió, egy vadabb négykerék meghajtásos 313 lóerős és egy gyengébb első kerekes 204 lóerős. Természetesen mi az erősebbet teszteltük.

olvass tovább

Újra itt a gokartszezon

  • 2024. március 15.

Bár az időjárás márciusban és áprilisban még hajlamos megtréfálni minket, egyre több és több okunk van rá, hogy tűkön ülve várjuk a tavaszi szezont. Persze a zöldülő és virágba boruló természet sem elhanyagolható, de a benzingőz rajongói mind tudják, hogy ilyenkor veszi kezdetét a gokartszezon is! A drivingcamp már készen áll, így nincs más dolgunk, mint összehívni a csapatot egy izgalmas versenyre!

olvass tovább

Pickup a csúcson – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

Nem is végződhetett volna jobban az év, mint minden idők legerősebb Ford Rangerjének tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől is, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.

olvass tovább

Benzines családi 2023 – Citroën C4 X 1.2

Sok-sok korszakot éltünk meg azzal kapcsolatban, hogy mi az ideálisnak mondható családi autó. Természetesen ennek korlátja leginkább a pénztárca, amely akárhogyan panaszkodunk, azért szerencsére egyre nagyobb. Bár egyértelmű és érthető, hogy a várakozásaink ezzel kapcsolatban jóval nagyobbak. A Citroën ugyan soha nem volt benne az első ötben a márkák közötti eladási darabszám sorban, de mindig is jelentős tényezőnek számított. A C4 X esetében pedig olyan autót alkottak, amely szinte minden szempontból az ideális, most divatos családi autó szempontjainak felel meg.

olvass tovább

Tudatosan – BMW X1 xDrive30e

Talán ilyen alaposan nem teszteltünk még modell sort, mint a vadonatúj BMW X1-et. Ez a széria teljes mértékben megtestesíti azt a koncepciót, amit pár évvel ezelőtt a BMW stratégiai célként felvázolt. Egy nagyon tudatos, kellőképpen racionális elképzelést, amely azt mondja, hogy minden meghajtásnak megvan a maga helye a piacon. Nem ördögtől való dízelt vásárolni, ha valaki sokat megy autópályán, szükség van a hagyományos benzinmotorra és fontos szerepet játszik a tisztán elektromos meghajtás is. A mostani tesztalanyunk a plug-in hybrid (PHEV) változat, annak is az erősebb változata, a 30e.

olvass tovább

Versenytárs nélkül – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

Nem is kezdődhetett volna jobban a vadonatúj Ranger bemutatása, mint a minden idők legerősebb verziójának a tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.

olvass tovább