Az ma már közhely, hogy egy nőnek mennyire fontos a hajviselet, az ápoltság. Évszázadok óta tudjuk, hogy a női identitás része, mert kifejezi a nőnek önmagához, a testéhez és a személyiségéhez való érzelmi viszonyát.
A XXI. századi fogyasztói társadalomban nőnek lenni nem egyszerű.
A nők általános szorongása és alapkérdése szokott lenni, hogy „elég szép vagy vonzó vagyok?” Sokan komoly gátlásokkal küzdenek, vannak, akik nem szeretik külsejüket, és vannak, akik bármikor cserélnének egy-egy ismert arccal, ha azt gondolják, ők sikeresebbek vagy boldogabb életet élnek.
Az igazi női vonzerő nem csak a külsőtől és az alaktól függ, sokkal inkább a női identitástól. Ez a koragyerekkorban kialakuló tudattalan tartalom az, ami meghatározó lesz a nőiség kialakulásában. Az irodalomból megismerhető legendás női alakok általában olyan érzést keltenek a férfiakban, ami egyrészt a saját férfiasságuk megerősítését is jelenti, másrészt kiváltja a gyengédséget és a „megmentést”, a védelmezést és a támogatást. Ezek a női jellemzők akkor is átsütnek az illető karakterén, ha egyébként hősies amazonok, berepülő pilóták vagy űrhajósok.
Beautizmus az új szociológiai fogalom, melynek jelentése: a szépség a belépő a sikeres és boldog élethez. Világszerte nők milliói vannak olyan kényszerpályán, ahol az attraktív külső megszerzése a cél, amiért pénzt és energiát áldoznak, miközben tehetségük, szorgalmuk és tudásuk értékét háttérbe szorítják.
A XX. vége és XXI. század eleje egy majdani kutató szemével olyan képet fog mutatni, melyben a pénz és a fogyasztás állt mindenekfelett, a tárgyi és írásos dokumentumok feltárják majd, mekkora haszonnal működött a szépségipar és a divatirányzatok. Látják majd, hogy az emberek akkoriban szinte mindent megtettek azért, hogy külsejüket megváltoztassák, olyan ruhákba burkolják, amiket a trend diktált.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez