Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Keresd a nőt! - Miért nem tudsz most dönteni? És miért nem veled van a baj

Miért nem tudsz most dönteni? És miért nem veled van a baj

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - Egyedi köntösbe burkolt lelkifröccs

Egyedi köntösbe burkolt lelkifröccs

Keresd a nőt!
Mobility - Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Mobility
Rendezvények - Zene, fény és közösség – jótékonysági karácsonyi koncert a Fő utcában

Zene, fény és közösség – jótékonysági karácsonyi koncert a Fő utcában

Rendezvények
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Stylelife - A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

Stylelife
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.12.15-21.

Mi történik a héten? 2025.12.15-21.

Stylelife
Keresd a nőt! - Minden rosszban, van valami jó

Minden rosszban, van valami jó

Keresd a nőt!
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Keresd a nőt! - Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Miért épp az ünnepek idején törnek elő a régi érzések és kapcsolati minták?

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Gasztronómia - 10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

Gasztronómia
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R

  • 2021. december 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az a különleges helyzet adódott, hogy egy olyan autó járt nálunk, amelyik ugyan közúton is közlekedhet, de valójában nem arra való. Rendszáma van, még ködfényszórót is kapott, sőt ránézésre egy ötajtós hatchback, de valójában ezek közül semmire sincs szüksége. A Renault Mégane RS Trophy-R ugyanis egy versenyautó. Egy versenypályára született különlegesség.

  Megosztás Küldés

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Az ilyen egyedi dolgok nem tömegeknek való. De ez a Renaultnál is pontosan tudják, így a Thropy-R egy limitált szériás autó. Egészen pontosan 500 darab készült belőle, amelyek közül a 100. járt nálunk. Bele lehetne menni abba, hogy miért kerül ennyibe vagy annyiba? Megér-e legalább 10 millió forint többletet ez a változat a „sima” RS Trophyhoz képest, amelyek közül, mind a manuális, mind az automataváltós változat is járt nálunk. De a különbség közöttük és az R változat között, ha nem is annyira drasztikusan, de hasonló, mint egy WTCR autó és egy szalonban kapható hasonmás között.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Így az árkülönbség máris érthető, ráadásul virtuális, hiszen a minden darab gazdára talált már, így a boldog tulajdonosoknak ez inkább egy jó befektetés, mint egy hagyományos autónál várható értékvesztő kiadás. De nem ez itt a lényeg, hanem az, amit a Renault megalkotott a Trophy-R -rel és annak bizonyítéka, hogy a francia cég akar és mer dacolni a mai korral. Olyan autót dob piacra, amiért megkövezik, ami nem divatos, ami nem alternatív hajtású. Viszont ezzel az autóval beírja magát minden autószerelmes lelkébe. Egy kő kemény, fantasztikus álomautót tett fel az árlistájára. De mit tud és miben azonos, illetve miben más a Trophy-R?

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Az újratervezéskor egyetlen dologhoz nem nyúltak. Ez pedig a motor. Ugyanaz az 1,8 literes turbómotor dolgozik ebben a változatban és ugyanúgy 300 lóerőt és 400Nm nyomatékot képes leadni. Úgy vélem nem akarták már jobban túlhúzni a teljesítményt, hiszen ezzel az értékkel is az élen járunk. Amit viszont meg lehet tenni, hogy a súly/lóerő arányt javítják. Így is lett. A fölösleges holmik nagyrésze repült a karosszéria alól, illetve egyes elemek karbonból készültek ebben a változatban. Ilyen a motorháztető, amellyel 8 kg-ot spóroltak, de a versenygumik is karbonfelnire kerülhetnek. De a gumikról valamivel bővebben is érdemes néhány szót ejteni. A súlykönnyítés érdekében a hátsó ülések kikerültek, helyükre gumiabroncs tároló műanyag alapzat került. A pályagumikat itt tudjuk szállítani, ameddig el nem jutunk a felhasználás helyszínére. Addig az utcai használatra is engedélyezett úgynevezett slick slim gumikat használhatjuk. Ezek átmenetet képeznek az utcai és a pályagumik között. Így alkalmasak arra, hogy közúton is érezhessük (ésszel!) a pálya hangulatát.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

A hátsó ajtók szintén le lettek csupaszítva, hiszen nincsen funkciójukban szükség rájuk. Az ablakok itt vékonyabbak, mozgató mechanizmust nem építettek beléjük. Az első ülések is fix verseny kagylóülések, amelyeket kizárólag előre-hátra lehet alapban állítani. Csavarszett segítségével állítható a dőlésszög, de az is limitált keretek között. Fölösleges volt ezektől megijedni, mivel kifejezetten kényelmesnek bizonyultak a 180 centiméteres magasságomhoz.
Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Szintén az autó tömegének csökkenetésre is hatnak azok a kiegészítők, amelyek révén válik igazán versenygéppé a Trophy-R. Ilyen az Akrapovics titánium kipufogórendszer, a szabályozható Öhlins lengéscsillapító rendszer és a valódi karbon diffúzor. A hátsó futómű szintén könnyített, továbbá kikerült az összkerék kormányzási rendszer, amely az RS Throphy-ban is benne volt. Összeségében 130 kilogramm tehertől szabadították meg az autót, így picit több, mint 1300 kilóra sikerült csökkenteni az össztömeget. Ez a súly kiválónak mondható.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Többször írtam, hogy ugyan utcai használatra is alkalmas a Trophy-R, de egyértelműen nem arra való. A futómű borzalmasan kemény. Minden úthiba, zökkenő kegyetlenül érezhető az utastérben. Garantált, hogy vesekő mentesen szállunk ki belőle egy óra kocsikázás után. Természetesen a motor hangja is sokkal jelentősebb, mint egy hagyományos Mégane-ban, de talán ez a kevesebb probléma. Feledteti ezt az alapzajt a kipufogórendszer Isteni csodája. Ahogy durrog, visszapöffen az autó az egyszerűen megunhatatlan. Élmény minden egyes pillanata.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

A lengéscsillapítók és a futómű manuálisan állítható, amely végtelen szabadságot ad a sofőrnek, hogy kihozza a versenypályán magából és autójából a maximumot. Szinte végtelen annak lehetősége, miként állítja be valaki a gépet. Nem az elektronikán, hanem a puszta fizikán múlik, hogy mit érhetünk el az autóval. Iszonyatosan megy, elképesztő vad, nyers és komoly vezetői tudás kell ahhoz, hogy meg tudjuk ezt a háromszáz lovat zabolázni. Ne egy steril elektronikával teletömött kompakt autót képzeljünk el, amikor a Trophy R-ről beszélek. Ez egy valódi versenygép, amely el tudja magát szállítani a versenypályára.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Ehhez az úthoz tartoznak azok a kellékek, amelyekkel egyébként fel van szerelve a Mégane. A középső 7” -es érintőképernyős infotainement, amelyre a telefon kitükrözhető, tempomat, hifi, vannak természetesen légzsákok, Full Led fényszórók, tolatókamera és még egyedi, versenyzászlót szimbolizáló ködfényszórók is. Ezek a normál hétköznap kellékei, bár meggyőződésem, hogy a Trophy- R nem az első, még csak nem is a második autója a garázsban annak, aki ezt birtokolja. Ez egy félprofi versenyautó, egy kiváló játékszer és a szimbóluma annak, hogy a Renault hisz a motorsportban. Egy reméljük nem utolsó ereklyéje egy kihalóban lévő korszaknak, ahol még a benzingőz és a károsanyag kibocsájtás helyben történik.

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

Egy biztos, a Renault Mégane R.S. Trophy-R egy csodálatos játékszer. Némi ellentmondással ugyan amiatt, hogy közúton is használhatóvá maradt, de így is nagyon szerethető módon, hiszen az ember szája még laikusként is folyton fülig ért, akkora élményt okoz.       

Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - STYLENEWS - Mobility - mégane rs trophy-r, Renault Mégane RS Trophy-R teszt, Renault Sport, RS Trophy-r teszt,

  • mégane rs trophy-r Renault Mégane RS Trophy-R teszt Renault Sport RS Trophy-r teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Street Legal – Renault Mégane RS Trophy-R
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor - Stylelife, divat, életmód, stílus
    10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor
    • Stylelife
    Mások talán nem tudják, de mindezeket a szorongásaid miatt teszed - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mások talán nem tudják, de mindezeket a szorongásaid miatt teszed
    • Keresd a nőt!
    A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál
    Tippek, hogyan ne agyalj
    Így előzd meg a karácsonyi plusz kilókat!
    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra
    Stílusiskola: outfit ötletek céges karácsonyi partykra
    Hogyan nyűgözhetsz le egy nőt
    Top10: home decor ötletek decemberre

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU