NAGY-SZÍN-PAD! verseny - a jövő könnyűzenéje
A Babel, a The Biebers, a Headbengs, a Honeybeast, a Kelemen Kabátban, a Margaret Island, a Middlemist Red, az Ocho Macho és a Soerii & Poolek áll színpadra és száll versenybe a NAGY-SZÍN-PAD! győztese címért idén. A Petőfi Rádió és a VOLT Produkció - műfajában egyedülálló - programjának a főtámogatója az OTP Junior, melyben olyan előadók és zenekarok versenyeznek, amelyek nem csak ismertek, de koncertjeik Budapesten és vidéken is rendszeresen rajongók százait vonzzák, dalaik pedig folyamatosan szerepelnek a Petőfi Rádió műsorában.
A verseny tétje nagy: a győztes a legnagyobb hazai fesztiválokon jut főszerephez, Robbie Williams, John Newman, Fatboy Slim és Ákos előtt léphet fel, meghívást kap a 2015-ös Petőfi Rádió - Szimfonik Live koncertre és a közmédia különdíjaként Magyarországot képviseli majd 2016-ban a Eurosonic Fesztiválon Hollandiában! De, ami talán a legfontosabb: a szervezők szándéka szerint a NAGY-SZÍN-PAD! igazi iránytű lehet, amely időről-időre megmutatja, merre tart a jővő könnyűzenéje…
“A nagyszínpad jelentése szimbólikus és szó szerint értendő is egyben. A fesztiválra járó közönség sokszor találkozott már azzal a jelenettel, amikor a nagyérdemű hangosan és perceken át skandálja kedvenc zenekarának koncertjén: “nagy-szín-pad, nagy-szín-pad!”. Teljesen mindegy, hogy a koncert éppen hol és milyen körülmények között zajlik. A fontos a figyelem felkeltés: a közönség azt üzeni, hogy erre a zenekarra oda kell figyelni!” – világít rá a NAGY-SZÍN-PAD! céljára Lobenwein Norbert, alapító-főszervező. “A NAGY-SZÍN-PAD! verseny célja is hasonló. Fesztivál- és koncertszervezőként időről-időre találkozunk olyan produkciókkal, amelyek dalait már játssza a Petőfi Rádió, a koncertjeikre tömegével járnak a rajongók, vagyis önerőből eljutottak egy komoly szintig. Mi rájuk akarjuk irányítani egy sokkal szélesebb közönség figyelmét, nekik szeretnénk segíteni. Persze nem önzetlenül: a célunk az, hogy a hazai fesztiválok programja, a klubok kínálata, a hazai popkultúra időről-időre képes legyen megújulni, valódi és hiteles zenészekkel teljen meg.“ – tette hozzá a szervező.
A NAGY-SZÍN-PAD! története egy évre nyúlik vissza. Tavaly januárban a VOLT Produkció és a Petőfi Rádió együtt indította útjára a versenyt, amelyet akkor a Mary PopKids nyert meg, az Ivan & the Parazol a második, a Szabó Balázs Bandája pedig a harmadik helyen végzett. De bőven akadnak NAGY-SZÍN-PAD!-os előadók, akiket egy éve még alig ismert a közönség, mára azonban teltházas turnékkal büszkélkedhetnek. Elég, ha a Halott Pénzre gondolunk, amely a tavalyi, NAGY-SZÍN-PAD!-os részvétele óta szinte példa nélküli sikert ért el.
Horváth Gergely, a csatorna felelős szerkesztője a NAGY-SZÍN-PAD! indulásakor találóan “tehetségmutatóként” jellemezte a versenyt.
“Nem tehetséget kutatunk, hanem a reflektorfényt irányítjuk azokra, akik már biztos lábakon állnak. A NAGY-SZÍN-PAD! számukra olyan ugródeszka lehet, amely – szándékunk szerint - segít abban, hogy még nagyobb sikereket érjenek el.” - mondta el Horváth Gergely, a Petőfi Rádió és a Petőfi TV felelős szerkesztője. “Aki a NAGY-SZÍN-PAD!-ra kerül már többszörösen bizonyította tehetségét, és bárhol is tartanak ezek az előadók saját útjukon, a NAGY-SZÍN-PAD! arra jött létre, hogy segítsen szintet lépni. És aki tud élni e lehetőséggel, arra okkal mondhatjuk, hogy a közeljövő magyar könnyűzenéjének meghatározó előadója lehet” – tette hozzá a szerkesztő.
A “NAGY-SZÍN-PAD!” főszponzora az OTP Junior, mely az első helyezett számára egy videoklip forgatást biztosít. „Szeretnénk, ha minél többen felfedeznék és megismernék a tehetségeket. Az OTP Junior már tavaly is főszponzorként állt a kezdeményezés mellé, ami hatalmas siker volt, így nem is volt kérdés, hogy idén is támogatjuk a NAGY-SZÍN-PAD!-ot. Azt reméljük, hogy így minél többekhez eljut a minőségi hazai zene. Az már most is látszik, hogy nagyon erős a mezőny. A tavalyi évhez hasonlóan idén is Facebook oldalunkon biztosítjuk a verseny alatt a szavazást. A szavazók fesztivál napijegyeket és belépőkett nyerhetnek a NAGY-SZÍN-PAD! döntőjére. Mindenkit arra buzdítunk, hogy szavazzon, hiszen ezen múlik a zenekarok továbbjutása” –mondta Dolezsai Gergely, az OTP Bank marketingkommunikációs főosztályvezetője.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez