Mike jelenti a spanyol tengerpartról 2. rész
A kedvencem a kétsávos utak használata. Itt ugye gyakori a körforgalom. És a lényeg hogy kétsávos úton mindenki a saját sávjában hajt be majd ott is hajt ki. Na de itt. Itt máshogy van. Itt a jobb szélső sávban haladó behajt a körforgalomba. Annak a kanyarját levágva áthajt a belső sávon, aztán kifelé megint levágva visszahajt a külső sávba, majd egyenesen kihajt, index nélkül, tehát a szemközti várakozót megszivatva, de úgy hogy ott is rögtön sávot vált. Ebben az a vicces, amikor mellette megyek és nézem, ahogy az orra közeledik az enyémhez. Na akkor duda!
Erre persze visszarántja a kormányt és néz értetlenül, hogy mi zavarhatta meg a szokott rutinját, majd megpróbál a saját sávjában maradni. Ezzel vigyázni kell, mert nehezen megy nekik. Ritkán csinálják. Ha véletlenül megúsztuk egymás mellett a körforgalmat, akkor jön a kihajtás. Én a belsőből indexelve kihajtanék jobbra szintén a belsőbe, de közben figyelnem kell, hogy ő is kanyarodik-e a külsőben. Nem mindig. Néha simán körbemegy a külső sávban és keresztbe megy előttem. Pedig a külsőből egyből ki kellene hajtania. Ilyenkor is csak bárgyú tekinteteket kapok a dudára. Rosszabb esetben ijedten félrerántja a kormányt és kiszáll megnézni, hogy azért dudáltam-e mert nem ég a féklámpája. Áhhh dehogy! Csak viccelek. Sosem állnának meg ellenőrizni, hogy valami nem ég, hiszen akkor észrevennék, hogy a kocsik felének nincs hátsó vagy első világítása. Azt nem veszik észre, ha az index nem működik, hiszen sosem használják.
A parkolás természetesen külön művészet. Ennek szabályai a következők. Mélygarázsba lehajtva menj neki mindkét falnak, de minimum a jegykiadó automatát védő bazivasoszlopnak. Egyik sem lesz nehéz. A mélygarázsok lejáratai szűkek, de cserébe legalább jó meredekek is. Teljesen beláthatatlan. A jegykiadó-automata pedig biztos, hogy olyan szögben van kirakva, hogy csak hetedikre tudnál ráfordulni, de ezzel ők nem bajlódnak. Egyből beveszik. Az oszlopot.
Felszíni parkolásnál fő szabály, hogy ha tök üres az egész parkoló és rengeteg hely van, akkor mindenképpen keress egy kocsit, ami mellé odaállhatsz úgy, hogy alig tudj kiszállni. Legjobb ha megpróbálsz két kocsi közé beszorulni. Így nehezebben húzzák meg később a kocsidat. Jah… nem. Minden kocsi meg van húzva mindenhol. Itt a festékréteg vastagságát vizsgáló csodagépet árulni pont olyan felesleges mint, keresztény zarándokokat szállító buszon iszlám imaszőnyeget árulni.
Amennyiben simán az utcán akarsz beállni egy szűk helyre akkor marad a billiárd módszer. Mivel hely az soha sehol nincs. Ha sikerült kinézned egy helyet ahová biztosan nem férsz be csak simán, elöl-hátul meglököd a parkoló autókat (ezek előzékenyen nem húzzák be a kéziféket) és már bent is vagy. Cserébe te se húzd be, mert amikor akit meglöktél ki akar állni az is meg fog lökni, hogy ki tudjon állni. Ha véletlenül másfél-két méterre van tőled, akkor is meg fog lökni. Ekkora távolság annyira valószerűtlen két autó között, hogy el sem hiszik, hogy létezik, így inkább biztosra mennek és meglöknek. Ezt szokták meg. Nemigen szeretnek eltérni a szokásaiktól…
A sebességhatárokról annyit hogy azok mindig az időjárástól függnek. Napos, jó időben tízzel kevesebbel mennek a megengedettnél a belső sávban. Igen autópályán is. Este, hússzal kevesebbel mennek a megengedettnél. Igen autópályán is. Ha elkezd esni az eső, akkor mindenki negyvennel megy. Igen AUTÓPÁLYÁN IS!!! Semmi más nem számít. A táblák csak azért vannak kint, hogy azoknak is legyen munkájuk, akik kirakják őket. Más effektív hatásuk nem figyelhető meg.
A legjobb tanács, amit adhatok azoknak akik itt Spanyolországban akarnak vezetni az az, hogy körforgalomban mindig maradjatok le és mindenkinek adjatok elsőbbséget. Párhuzamos úton haladjatok mindig egy másik kocsi mögött, ami majd töri az utat. Ne próbáljatok sávot váltani. Soha, sehol. Biciklisre SOHA ne dudáljatok akkor se, ha az út közepén szelfizik a leesett biciklilánccal. Ne előzzetek meg senkit. És főleg soha ne indexeljetek.
Ez utóbbi ugyanis nagyon megtévesztő lehet és balesetveszélyes!
Ha érdekelnek Mike további történetei, fotók videók, kövesd a Facebook oldalán.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez