Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Stylelife - Mindent a cél érdekében -  Mindent a Bak jegyről

Mindent a cél érdekében - Mindent a Bak jegyről

Stylelife
Keresd a nőt! - Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

Keresd a nőt!
Otthon & Design - Top10: így varázsolhatod ragyogóvá a vacsora asztalt karácsonykor

Top10: így varázsolhatod ragyogóvá a vacsora asztalt karácsonykor

Otthon & Design
Keresd a nőt! - Elhulló könnyeimben

Elhulló könnyeimben

Keresd a nőt!
Stylelife - Nagy téli bakancslista – programok, amelyek felejthetetlenné teszik az ünnepi időszakot!

Nagy téli bakancslista – programok, amelyek felejthetetlenné teszik az ünnepi időszakot!

Stylelife
Stylenews - Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

Stylenews
Keresd a nőt! - Egyedi köntösbe burkolt lelkifröccs

Egyedi köntösbe burkolt lelkifröccs

Keresd a nőt!
Mobility - Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Mobility
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Stylelife - A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

Stylelife
Keresd a nőt! - Minden rosszban, van valami jó

Minden rosszban, van valami jó

Keresd a nőt!
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Gasztronómia - 10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

Gasztronómia
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter –...

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1

  • 2024. május 09.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Sokat gondolkoztam rajta, mi lehet a motivációja annak, hogy olyan nevet ad a Honda a legújabb elektromos autójának, amit nem könnyű megjegyezni Aztán arra jutottam, talán annyi cyber támadás érte őket, hogy az autó nevében is szerepeltetni akartak olyan karaktereket, hogy ne lehessen csak úgy feltörni. De ha nagyon akarjuk, akkor ejthetjük úgy is, hogy anyone, azaz bárki. Az új e:Ny1 ugyanis akár bárkinek is jó lehet.

  Megosztás Küldés

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Úgy vélem, a Honda számára komoly érvágás volt, hogy a Honda e, azaz az első elektromos járművük sikertelen lett. Természetesen itt sokkal inkább „lelki törésre”, mintsem anyagira gondolok, bár biztos az utóbbi is fájt.  Azt hiszem ennek nem a forma, vagy éppen az egyedi megoldások voltak az okai, hanem talán az, hogy jóval megelőzte a korát. A forma, a technikai megoldások és a hangulat pár évvel ezelőtt kevésbé volt fontos és persze mindezek mellett ki kell mondani, hogy az árazás és a hatótáv sem volt teljesen rendben ezzel a modellel. A túlzott innováció az elektromos autók elterjedésének hajnalán egyértelműen nem volt fontosabb szempont, mint a hatótávolságnak való megfelelés. Akárhogyan is, ennek a típusnak a forgalmazása megszűnt mindenféle utód nélkül. Az új modell pedig láthatóan a sallang mentes, különösebb egyediséget nem tartalmazó SUV irányában haladt. Ez jó irány lesz-e, majd kiderül, az viszont biztos, hogy emiatt a külső miatt kicsit negatív érzésekkel indultam neki az autó tesztelésének.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Az új elektromos Honda formai szempontból leginkább a HR-V-re hasonlít. Olyannyira, hogy felfogható úgy is, hogy ennek a modellnek az elektromos változata. Méreteikben is nagyban megegyeznek, illetve formaviláguk is teljesen hasonló. Az e:NY1 természetesen az elektromos járművek legfontosabb külső jegyeivel rendelkezik, tehát a hűtőrács burkolt, rajta a megújult Honda logóval. Azért,hogy ne álljon teljesen feleslegesen itt ez a leburkolt részlet, a Honda mérnökei e mögé helyezték el az autó töltő csatlakozóját, amely a belső térből gomb segítségével nyitható. Ez egy egészen ritka, szokatlan megoldás.Oldalról nézve szinte teljesen megegyezik az e:Ny1 a HR-V-vel. Egyenes tetősík, majd hirtelen töréssel indul lefelé a hátsó rész. Ami kevésbé szép megoldás, hogy az alvázra elhelyezett akkumulátor csomag látványosan kilóg lefelé. A magasra emelt autó emiatt mégsem olyan magas, mint ahogyan azt gondolnánk, erre figyelni kell.
Az autó hátsó része a mai divatnak megfelelően egybefüggő hátsó lámpákat kapott. Alattuk a Honda felirat található.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

A belső térben jelentős a változás a HR-V-hez képest. A legfeltűnőbb részlet a hatalmas központi kijelző, amelyet a méretei miatt egyszerre három dologra használhatunk. Bár mutatós, ha egy ilyen hatalmas felületen a Waze vagy Google Maps teljes képernyőn látható, de ennél sokkal okosabb megoldás, hogy az álló formátumú, 15”-es érintőképes képernyő három részre van osztva. A felső rész a térképé, illetve a telefon tükrözése ide történik, majd a rádió/egyéb központi funkciók találhatóak és végül, legalul a klíma vezérlő gombjaival találkozunk.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Mivel a felbontás, valamint a képernyő sebessége már nem jelent problémát, így a három részre szétosztott képernyő sem okoz majd lassulást, vagy bármi egyéb hasonló gondot, ellenben nagyon kényelmes, hogy nem kell ide-oda kapcsolgatni a képernyők között.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

A Honda belsejében az általános minőségérzet, az összeszerelés teljesen hibátlan. Jó hangulatú a belső tér, miközben az ülések is megfelelően kényelmesek, remek a fej és a lábtér is.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Az elektromos autók esetében a legfontosabb kérdés a hatótáv, illetve az energiagazdálkodás. A e:Ny1 esetében a fejlesztő mérnökök remek munkát végeztek.
Az autó bruttó 68,8kWh, nettó 61,9 kWh nettó kapacitású akkumulátorral rendelkezik. Ebből táplálkozik a 150kW teljesítményű (204 lóerő) és 310Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor. Ezzel a teljesítménnyel nem lesz sportautó a Honda, még akkor sem, ha a vezetési üzemmódot ebbe az állásba kapcsoljuk. Elektromos autók között átlagosnak mondható a 7,6 másodperces gyorsulása és a 160km/h maximális sebességre való limitálás is.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Tehát, ha nem is sportautó – amelyre egyébként a legritkább esetben van szükség véleményem szerint – de napi használatra, kényelmes, dinamikus közlekedésre tökéletesen megfelel. Cserébe viszont az egyik legkedvezőbb fogyasztású elektromos autót kapjuk. Városi forgalomban nem fogyaszt többet, mint 12kW, illetve tesztünk során vegyes használat esetében is megelégedett 16,5kW-tal. Ezek alapján a saját mérésünk szerint is könnyedén tud 370 km-es hatótávot, amely a WLTP 412 km-től egyáltalán nincsen messze.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Amiben alul marad a legújabb elektromos autóktól az az egyenáramú töltés sebessége. Itt maximum 78kW teljesítmény felvételére képes. De ha otthon van lehetőségünk tölteni, akkor egy fázis esetében 7,8kW, illetve három fázisnál 11kW töltési sebesség lehetséges. Ez pedig azt jelenti, hogy éjszaka könnyű szerrel feltölthető az autó.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Az ára maradt az utolsó kérdés, amelyet még nem említettem. Az e:Ny1 16,9 millióba kerül, de ahogyan tájékozódtam, jelenleg 4 millió forintos árkedvezmény is kapható rá. Ezen felül lehet még a vállalkozások számára a további 4 millió forintos támogatást igényelni. Ezekkel összeségében pedig egy kifejezetten kedvező árú, versenyképes modell a Honda, amely a hatótávolsága, jó összeszerelési minősége miatt rendkívül szimpatikus ajánlat. Igaz ugyan, hogy formai szempontból nem a legkülönlegesebb, de a Honda láthatóan nem erre a képességre ment rá, hogy vevőket szerezzen. Kíváncsi vagyok, hogy a kódnak tűnő neve ellenére, hány honfitársunk fogja ezt a modellt választani, ha az elektromos autózás mellett dönt. 

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - STYLENEWS - Mobility - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

  • e:Ny1 teszt Honda e:Ny1 teszt Honda elektromos teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1
    • Autó & Motor
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor - Stylelife, divat, életmód, stílus
    10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor
    • Stylelife
    Mindent a cél érdekében -  Mindent a Bak jegyről - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mindent a cél érdekében - Mindent a Bak jegyről
    • Stylelife
    30 romantikus vígjáték téli estékre - Stylenews, divat, életmód, stílus
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    • Stylenews
    A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál
    Mások talán nem tudják, de mindezeket a szorongásaid miatt teszed
    Tippek, hogyan ne agyalj
    Így előzd meg a karácsonyi plusz kilókat!
    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra
    6 fajta meditációs gyakorlat
    Amire a nő harmincon túl valójában vágyik

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU