Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Otthon & Design - Top10: így varázsolhatod ragyogóvá a vacsora asztalt karácsonykor

Top10: így varázsolhatod ragyogóvá a vacsora asztalt karácsonykor

Otthon & Design
Keresd a nőt! - Közös ügyünk az állatvédelem – portréinterjú  Dr. Vetter Szilviával

Közös ügyünk az állatvédelem – portréinterjú Dr. Vetter Szilviával

Keresd a nőt!
Stylelife - Nagy téli bakancslista – programok, amelyek felejthetetlenné teszik az ünnepi időszakot!

Nagy téli bakancslista – programok, amelyek felejthetetlenné teszik az ünnepi időszakot!

Stylelife
Divat & Stílus - Stílusiskola: karácsonyi outfitek fehérrel

Stílusiskola: karácsonyi outfitek fehérrel

Divat & Stílus
Stylelife - Mindent a cél érdekében -  Mindent a Bak jegyről

Mindent a cél érdekében - Mindent a Bak jegyről

Stylelife
Keresd a nőt! - Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

Isten nem siet. Nem időkhöz kötött hanem szándékhoz

Keresd a nőt!
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.12.22-28.

Mi történik a héten? 2025.12.22-28.

Stylelife
Mobility - Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Luxus Elérhető Áron: Omoda 9 SHS Teszt

Mobility
Hírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Hírek
Stylenews - 10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

10 dolog, amit nem tudtál a Grincsről

Stylenews
Stylelife - A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

A kutya hirtelen kedvetlen, lassú, bújós? – A csendes betegségek láthatatlan jelei

Stylelife
Keresd a nőt! - Minden rosszban, van valami jó

Minden rosszban, van valami jó

Keresd a nőt!
Keresd a nőt! - A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál

Keresd a nőt!
Gasztronómia - 10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

10 kreatív és aranyos süti, amit el kell készítened idén karácsonykor

Gasztronómia
  1. STYLENEWS
  2. Mobility
  3. I love it - Tivoli 1.5GDI

I love it - Tivoli 1.5GDI

  • 2020. február 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyon nehéz az új és feltörekvő márkák helyzete, különösen azoké, amelyek mélyről indultak. Talán a leginkább így van ezzel a Ssangyong. Csúnya autókat gyártani, aztán egyszerre csak szépeket, vagy legalábbis elfogadható formájúakat, nem megy máról holnapra. Fizikálisan, ha az autógyárnak sikerül is, a vásárlók számára ennek az elfogadása sokkal lassabb folyamat.

  Megosztás Küldés

I love it - Tivoli 1.5GDI - STYLENEWS - Mobility - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,
Márpedig a mai Ssangyong egyáltalán nem csúnya, mint ahogy pár évvel korábban volt.  Az a pozitív lendület, ami a többi koreai márkát viszi, mindenképpen kihat a Ssangyongra is. Volt idő, hogy a KIA vagy Hyundai modelljeire is furcsán tekintettünk. Manapság pedig az egész világ imádja őket.
A Ssangyong brand megítélésén, ismertségén viszont még sokat kell dolgozni, hiszen az autó egy önkifejezési eszköz. Éveken át fogjuk birtokolni, megjelenünk vele nap, mint nap. És talán nincsen másik tárgy, amiről a környezetünk jobban meg tudna ítélni bennünket, mint az autónk.
I love it - Tivoli 1.5GDI - STYLENEWS - Mobility - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

A Tivoli határozottan egyedi autó, mind külsejét, mind belső terét tekintve. A vevőkör tehát egyértelműen azok közül fog kikerülni, akik egyediségre vágynak és nem szeretnének a tömegmárkák szürke sivárságában elsüllyedni. A vásárlókör ebben a szegmensben hatalmas. Mondhatnám, hogy a Tivoli vetélytársa a Suzuki Vitara, de ez nagyon leegyszerűsítené a helyzetet, hiszen minden gyártó részt vesz a kiskategóriás crossover szegmensben. Mindazonáltal, ha az ár/érték arányt tekintjük, akkor valóban a Vitara az, akivel a Tivoli szembe száll(t). Formai szempontból is van némi hasonlóság, bár a Tivolit nagyon nehéz lenne egyetlen autótípushoz hasonlítani.
A 2015-ben megjelent Tivoli rendkívül alapos ráncfelvarráson esett át tavaly. Nevét egyébként, ahogy a címből is kiderül, az I Lov(e) it kifejezés fordított leírásából, illetve az olasz város neve után kapta. A facelift lényegesen erősebbre sikerült, mint amit ilyenkor megszoktunk. Gyakorlatilag egy vadonatúj autót kaptunk, amely kívülről a jelentős orrmódosításból, belül pedig egy nagyon alapos átdolgozásból állt.

I love it - Tivoli 1.5GDI - STYLENEWS - Mobility - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

A crossover jelleget, tehát a magasított felépítést, tovább hangsúlyozza az autón körbefutó fekete műanyag fényezetlen csík. Robosztus megjelenést sugall az első, a korábban említett átdolgozott lökhárító. A tervezés során nagy hangsúlyt fordítottak rá, hogy az autó relatív rövid méretéből, minél több jusson a beltérbe.  Széles tengelytávja és az üléspozíció székszerű elhelyezése legalább egy kategóriával nagyobb térérzetet biztosít. A műszerfal szinte merőlegesen áll, szögletes formái pedig az európai szem számára kicsit szokatlan formavilágot hordoznak. Ezzel pedig egyáltalán nem azt akarom mondani, hogy ne lenne szép belülről az autó. Az alapanyagok ugyan nem mindenhol a legpuhábbak, de összeillesztési hibákkal, vagy akár recsegő illesztésekkel sehol nem találkozni.  Talán az én szememnek a rengeteg helyen használt zongoralakk borítás nem megszokott. De ha már a minőség és az anyaghasználat kérdésénél tartunk, akkor itt kell kiemelni a műszerfalat és a középkonzolon elhelyezett monitort.
I love it - Tivoli 1.5GDI - STYLENEWS - Mobility - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

A tesztautónk az egyik legjobban felszerelt DLX felszereltségű változat volt, elképesztő számú széria és extra felszereltséggel. Ezek között volt az automata váltó, valamint az igencsak látványos, 10,25”-es HD LCD műszerfal, valamint a 9”-es érintőképernyős multimédia egység a középkonzolban. A digitális műszerfal jól konfigurálható és látványos. A középkonzolon lévő kezelőegység pedig viszonylag könnyen kezelhető, és a telefonunk is kitükrözhető rá. A Ssangyong-ok kihangosítója általában tökéletes minőségű, a Tivoliban ez sajnos inkább csak közepesnek volt mondható.  Ez a kocsi ugyan nem presztízs márka, de ebbe a kis SUV-ba sikerült belepakolni szinte mindent, ami a mai modern autógyártás során elérhető. Egy Mercedes, vagy BMW felszereltsége, műszerfala sem tud többet, mint ennek a feltörekvő márkáé. Az összes vezetéstámogató funkció, mint a sávtartó, vagy a vészfékező rendszer ugyancsak a felszereltség részét képezte. Ami viszont nem értettem, hogy miért nem került adaptív sebességtartó a kínálatba. Emiatt nem mondhatjuk csak, hogy a Tivoli képes a második szintű önvezetésre. Ez akkor valósul meg, ha az autó automatikusan képes felvenni az előttünk haladó jármű sebességét, sávban tartja a járművet és akár képes leállni, vészfékezni. Ha ezt nem is tudja, de arra képes, hogy figyelmeztessen, ha túl közel került egy jármű, illetve a városi dugóban jelzi, ha az előttünk dugóban araszoló gépkocsi éppen elindult.
I love it - Tivoli 1.5GDI - STYLENEWS - Mobility - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

A térkialakítás nem csak az első ülésen ülők számára kedvez, a hátul ülők számára is kellemes a lábtér. A térérzet pedig a magas tetővonalnak köszönhetően szintén kellemes. Aranyos, egyedi megoldás az első ülések hátsó felére rögzített gumipánt, aminek a segítségével rögzíthetik a hátsók a csomagjaikat az üléshez. Szükség is van erre, hiszen a belső tér növelésének hátrányával a csomagtartónál találkozunk. Ha politikailag korrekt akarok lenni, akkor úgy fogalmaznék, hogy az nem túlságosan nagy. Városi használatra természetesen elegendő, és szükség esetén a hátsó ülések lehajtásával a csomagtér tovább bővíthető.

I love it - Tivoli 1.5GDI - STYLENEWS - Mobility - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

Összességében a Tivoli egy remek autó. Sokkal-sokkal jobb, mint az image-e. Egyetlen fájdalompontja a méretéhez képest magas fogyasztása, ugyanis 9,1 literes fogyasztást mértünk vegyes használat során.  Véleményem, hogy a körülbelül 1l-es többletet bőven kompenzálja a remek felszereltség és a dinamikus teljesítmény. A 163Le-s 1.5l-es motor remekül viszi a viszonylag nehéz 1400kg feletti járművet. Futóműve kifejezetten kellemes, az egyes úthibákon szinte észrevétlenül halad át. A kormánya kicsit amerikai stílusra lett hangolva, így a „szokásosnál” könnyebben tekerhető.  Aki a Tivolit választja biztosan nem fog csalódni, viszont meg kell szoknia, hogy egyelőre kétszer kell elmondania, hogy milyen márkájú az autója, mert a márka ismertség még nem áll az élen. Utóbbi viszont biztosan hamarosan változni fog, ha megnézzük, hogy milyen modellkínálata és ára van a Ssangyongnak.

I love it - Tivoli 1.5GDI - STYLENEWS - Mobility - ssangyong, ssangyong crossover, ssangyong tivoli, ssangyong tivoli teszt,

  • ssangyong ssangyong crossover ssangyong tivoli ssangyong tivoli teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével
    • Stylenews
    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium
    • Autó & Motor
    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO
    I love it - Tivoli 1.5GDI
    Heti top 10A hét legjobb írásai
    Egy igazi apának a családja az első - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy igazi apának a családja az első
    • Keresd a nőt!
    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod
    • Keresd a nőt!
    Mindent a cél érdekében -  Mindent a Bak jegyről - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mindent a cél érdekében - Mindent a Bak jegyről
    • Stylelife
    30 romantikus vígjáték téli estékre
    A legszebb karácsonyi ajándék lenne, ha még egyszer együtt ülhetnénk az asztalnál
    Tippek, hogyan ne agyalj
    5 nosztalgikus fekete-fehér film karácsonyra
    6 fajta meditációs gyakorlat
    Amire a nő harmincon túl valójában vágyik
    Top10: tippek a karácsonyi ajándékok stílusos becsomagolásához

    Kapcsolódó cikkek

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    Helyet követel magának – SsangYong Korando 1.5 GDI Premium

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    A legpofásabb Ssangyong - Korando 1.5 TURBO

    Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD

    Akár így is történhetett – Ssangyong Musso Grand Premium 4WD

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4

    Méltatlan bánásmód – SsangYong Rexton G4


    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legfrissebb cikkek
    Divat & Stílus
    Szépség
    Életmód
    Otthon & Design
    Stylelife

    DIVAT&STÍLUS

    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity

    SZÉPSÉG

    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok

    KERESD A NŐT

    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont

    STYLELIFE

    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family

    STYLE LOUNGE

    STYLENEWS

    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények

    STYLEHOME

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • DIVAT&STÍLUS
      • Hírek
      • Stílusiskola
      • Celebrity
    • SZÉPSÉG
      • Smink
      • Bőrápolás
      • Hajápolás
      • Illatok
    • KERESD A NŐT
      • Fesztelen mindennapok
      • Lélekhangok
      • Férfi szemmel
      • Szívvonal
      • Férfiszempont
    • STYLELIFE
      • Gasztronómia
      • Otthon & Design
      • Egészség
      • Fitness
      • Stylebusiness
      • Utazás
      • Esküvő
      • Stylekids
      • Style family
    • STYLE LOUNGE
    • STYLENEWS
      • Aktuális
      • Interjúk
      • Mobility
      • Style ART
      • Kultúr-kitérő
      • Rendezvények
    • STYLEHOME
    • MENSTYLE.HU