Design és minőség felsőfokon
Szeretnénk külföldön is irodát nyitni, ez persze az indulás óta „bennünk van”, manapság pedig már sok munkát lényegesen könnyebb lenne például Londonból bonyolítani. A rengeteg külföldi publikálási lehetőség, megrendelés is ebbe az irányba tol minket, na de eljön majd az a pillanat is…
Hogy álltok neki egy kampánynak? Mik azok a szempontok, amiket szem előtt tartotok egy kampány megtervezésénél és kivitelezésénél?
Nos, a szempontok összetettek. Van egyszer az igény, hogy a kampány kitűnjön a többi közül, látszódjon ebben a „reklámzajos” világban. Ha kitűnt, akkor tetsszen, gyönyörködtessen, vagy elgondolkoztasson, hogy többet adjon annál, hogy vedd meg, próbáld ki… Persze fontos, hogy kommunikáljon, és a végén eladjon, hisz az ügyfél ezt várja. Emellett törekszünk arra is, hogy aki látta, emlékezzen, nem feltétlenül egy képre, hanem egy érzésre, vagy egy gondolatra, vagy csak egy pillanatra... A kivitelezésnél törekszünk arra, hogy minden apró részlet egyedileg megalkotott, kidolgozott, igényes munka legyen, olyan, mint a békebeli manufaktúra kézműves alkotásai. Ugyanis rájöttek a megrendelők, hogy nem feltétlenül a tömegtermék az, ami mindig, mindenhova kell, és mindig, mindenhol beválik.
Kikből áll a csapat? Hol dolgoztatok, mivel foglalkoztatok az Artificial Group előtt?
A csapat magja a három alapító tag. Ávéd István Kommunikáció-fotográfia szakon végzett, az Egyesült Államokbeli Southern Oregon University-n és azóta fotóz, hivatalos fotósa volt több magazinnak, melyeknek köszönhetően bejárta a világot. Haberland Attila grafikusként végzett itthon, majd stylistként Londonban. Ezt követően megalapította a Art Models ügynökséget, mely mára az egyik vezető modellügynökség lett. Attila emellett kizárólagos stylistja a Music Television-nak és a VIVA TV-nek. Fazekas Péter grafikusként végzett és azóta grafikusként dolgozik. Éveken át foglalkozott a 3D lehetőségeivel, emellett több csapatban zenél. A csapatba tartozik még irodavezető, aki rendszerezi a dolgokat körülöttünk, PR szakember, stylist, illusztrátor.
Az általatok készített alkotásokat nézve olyan érzésem van, mint azoknál a zenészeknél, akik évek óta együtt zenélnek és képesek reagálni a másik minden apró rezdülésére, amikor érzed azt, hogy minden a helyén van, mindenből a megfelelő arányú összetevő került bele a "főzetbe". Könnyen sikerült ezt elérnetek? Esetleg sok kompromisszumot kell kötnötök egymással a mindennapi munka során?
Vannak emberek, akik ha találkoznak „egy nyelvet beszélnek”. Olyan érzés, mintha ezer éve ismernéd a másikat, pedig akkor látod először. Kimondja a kérdést, ami a fejedben motoszkál hónapok óta, vagy befejezi a mondatot, amit elkezdesz. A legfontosabb, hogy olyan emberekkel vedd körül magad, akik értenek, építenek, és mindig van véleményük, amivel hozzá raknak, nem elvesznek… Mi ilyenek vagyunk.
Ez, persze nem azt jelenti, hogy állandóan egyetértünk mindenben, mi is sokat vitatkozunk, de ezek a viták építő jellegűek, előre visznek, inspirálnak. Végül pedig nem kompromisszummal végződnek, hanem egy konstruktív nagy ötlettel, amiben minden benne van, amit bele akart rakni egyikőnk vagy másikon.
Egy-egy kampány elkészítésénél mennyire kaptok szabad kezet a megrendelőtől? Gyakran előfordul, hogy konkrét elképzelésük van, vagy tőletek várják az ötleteket?
Mivel már sok ügyféllel volt szerencsénk együtt dolgozni, így elmondhatom, van mindenre példa. Van aki konkrét tudja mit akar látni, minden összeállt már, akár a fejében, akár a valóságban és egy apró részlet hiányzik, ami egy nehezen megvalósítható „látványelem” vagy egy extrém jelenet. Aztán persze van olyan is, aki úgy jön hozzánk, hogy van egy ázsiai étterme és kellene, valami… menjünk el, nézzük meg… és így születik meg egy 12 méteres, monumentális fényreklám, az ázsiai utolsó vacsora.
Több díjat is nyertetek. Többek között a CULTiRiS fotópályázatán is, ahol 518 fotós közül értetek el két helyezést is. Melyik díjra vagytok a legbüszkébbek, és miért?
Minden díjra büszkék vagyunk, hisz mindegyik egy más közösség, egy más szakma visszaigazolása, hogy jó úton járunk. Az Eyemazing magazinban, a legnívósabb fotós magazinban publikálni komoly dolog, főleg olyan fotósok munkái mellett, mint Pierre & Gilles, Paul Cassidy vagy Erwin Olaf. 2009-ben egy 10 oldalas anyag jelent meg rólunk itt. Azonban az ügyfelek, a közönség visszajelzése legalább annyira fontos. Büszke vagyok, arra, hogy az Artificial Group mellett egy olyan világcég tette le a voksát, mint a Tie Rack. A Turizmus Zrt. Magyarország kampányát is megemlíteném, és nem azért mert mi mutathattuk meg a világnak, milyen is Magyarország, hanem mert az elkészített anyag közönségsiker volt külföldön és a belföldi kutatások eredményein is magas tetszési, felismerési indexeket mutatott. Szóval sok minden van… talán azért mert sok év kemény munkájával értük el ezeket, és nem érzem azt, hogy a szerencsének köszönhetően hullott az ölünkbe. Szerencsénk másban volt, abban, hogy találkoztunk és azóta is sok remek emberrel találkozunk és dolgozunk együtt, de a sikerekért megdolgoztunk.
Tervezitek, hogy nyit a csapat más művészeti irányokba is? Például mozgókép, vagy képzőművészeti alkotások.
Ahogy említettem sok kiváló szakembert ismertünk meg és sokan, akik úgy érezték ugyanaz a stílus, ugyanaz az értékrend, csatlakoztak így, vagy úgy. Velük van lehetőségünk például filmeket, teljes marketingstratégiát készíteni. Képzőművészeti alkotásokat folyamatosan készítünk, ezek meg is jelentek több külföldi magazinban: TerriTorry, Beast, Pool, Eyemazing.
Kapcsolódó link: Artificial Group
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez