Design és minőség felsőfokon
Az Artificial Group arra vállalkozott, hogy alkotásait kiemeli a középszerűből, megrendelőit itthon még páratlan minőségű produktummal ajándékozza meg.
Style.hu: Hogyan jött létre az Artificial Group?
Ávéd István fotóművész: Az Artificial Group már réges-régen létezett, igaz darabokban: 3 ember fejében. Ennek a 3 embernek találkoznia kellett és a darabokat összeilleszteni. 2004-ben aztán összejött a nagy találkozás: Ávéd István, fotós, Haberland Attila, stylist és Fazekas Péter, grafikus. 2005-ben alapítottuk a céget, mert keretet szerettünk volna adni annak az elhatározásnak, hogy megmutassuk, egy reklám is lehet értéket képviselő alkotás. Véleményünk szerint egy vállalkozásnak időt kell szánnia arra, hogy saját kedvére alkot, akár megrendelés nélkül, mert valamit szeretne elmondani, megmutatni és közben fejlődni, tanulni… 2006-ban, amikor egy éven keresztül a Stílus Magazin művészeti vezetését láttuk el, kiforrottá vált stílusunk, melyet mi a látványos elemeket használó, fantáziadús és dinamikus történetek bemutató szürreális világnak tudunk körülírni.
Mit tűztetek ki célul magatok elé? Gondolok itt egy-egy kampány kivitelezésére, és hosszabb távú tervekre is.
Az elejétől kezdve tudatosan figyeltünk arra, hogy a kezeink közül kikerülő minden munka minőséget és értéket képviselő műalkotás legyen és ne futószalagon gyártott „csak reklám”. Visszatekintve, úgy érzem ez sikerült, de hosszú tanulási folyamat volt… Szerettünk volna előbb itthon, aztán külföldön ismertté válni. Ez is sikerült, csak fordított sorrendben. Úgy tűnik Ázsiában, Amerikában és Nyugat-Európában befogadóbb volt a közönség, az ügynökségek, az ügyfelek, a szakma. Szerencsére végül itthon is sikerült összefutnunk olyan vállalkozó szellemű megrendelővel, aki szakítani akart a hagyományos megközelítéssel, és „bevállalta” ezt a merész látásmódot. Aztán az első sikeres kampány után, már itthon is jött a többi. Konkrét kampányokra nem gondoltunk, de azt reméltük, hogy „nagy márkáknak” dolgozunk majd. Ez összejött, Tie Rack, Vodafone, Ford, stb.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez