A legnagyobb kommunikációs hibák
Kimondatlanul maradt szavak
A kommunikációs készségünk javításánál több olyan mondat van, amelyeket el kell távolítanunk a napi használatunkból. Ezek olyan gyakori kifejezések, amelyeket sokan rendszeresen használnak, és aláássa kommunikációs erőfeszítéseinket. A legrosszabb az, hogy az emberek azt gondolják, hogy ez okosabbá teszi őket, de mindeközben, ezek mindent csak eltorzítanak a kommunikációban. Az olyan mondatok, mint a "magától értetődő," "lehet, hogy nyilvánvaló, de ..." és "nem tudod, hogy hogy értem," elveszi a lehetőséget, hogy értelmes módon fejezzük ki érzéseinket és gondolatainkat. Tehát ha legközelebb azon kapod magad, hogy ezeket a mondatokat használod, állj meg és vállalj felelősséget a kommunikációdért. Amikor másoktól hallod ezeket a mondatokat, tudasd velük, hogy így nem tudod őt megérteni, vagy hogy számodra a dolgok nem olyan nyilvánvalóak, mint amilyennek tűnnek.
Mások nem szeretik, ha felhívja őket a rossz kommunikációs stílusukra, de ha egymásnak egy kicsit többet tudunk segíteni kommunikációnkban, akkor talán nem is beszélünk el egymás mellett és jobban megértjük a másik ember személyiségét.
Mit tehetünk?
A kommunikáció problémája az, hogy az emberek azt gondolják, hogy a beszéd elég. A jó kommunikációról szóló elképzelés tévutakon jár és az emberek nem szeretnek időt szánni a kényelmetlen témákra, pedig nagyon sok problémát fel lehetne oldani, ha legyőznénk ezt a fajta védekezésünket.
Ha javítani szeretnénk kommunikációs készségünket, először felelősséget kell vállalnunk a saját kommunikációs készségünkért és folyamatosan munkálkodnunk kell azon, hogy mások is elfogadják és megértsék a szavainkat, a tetteinket és a viselkedéseink mögötti tartalmat. És ha nem, akkor addig kell dolgozniuk, amíg ez nem jut el megfelelően a címzetthez.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez