6. Budai Gourmet Bor és Jazznapok
Szakmai programok:
14:30 A közösségi értékesítés új formája: Soproni Kékfrankos Kft. A közösségi értékesítés és marketing tapasztalatairól beszélget Rigler Zsolttal (Bormarketing Műhely, Sopron) Geönczeöl Attila szakíró.
A soproni pincészetek megalapították a Soproni Kékfrankos Kft-t, Magyarország első közösségi borkereskedelmi cégét. ?Aki a Soproni Kékfrankos Kft-től vásárol, az gyakorlatilag közvetlenül a pincészettől vásárolja a bort? ? állítják a szervezők, akik szerint cégük klasszikus értelemben nem lesz versenytársa a többi borkereskedőnek.
˝A Soproni Kékfrankos Kft. 2010. március 9-től indítjuk útjára, hogy egy klasszikus bor kis- és nagykereskedelmi társaság révén erősítsük a soproni borok piaci pozícióit˝ - közölte a vállalkozás induló sajtótájékoztatóján Taschner Kurt borász, a Kft. ügyvezetője. A cég különlegessége, hogy a nyereségorientált vállalkozás tulajdonosai nonprofit szervezetek: a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. és a Soproni Borút Egyesület. Így érthető, hogy az üzleti életben megszokottól eltérő módon a Soproni Kékfrankos Kft. esetében a tulajdonosok egyetértésével az eredmény kizárólag közösségi célra fordítható a borvidék, a soproni borászatok és boraik érdekében.
Amennyiben ötlete, véleménye vagy kérdése van az adott témával kapcsolatban, írja meg: hozzászólások »
15:15 Mire jó a Michelin csillag? Gondolatébresztő beszélgetés az első magyar Michelin csillag apropóján. Gerendai Károly (Costes) és Csapody Balázs (Kistücsök) étterem tulajdonossal beszélget Szabó Edit újságíró.
Costes és Kistücsök - két nagyszerű étterem. Az egyik Budapest szívében, a másik a Balaton déli partján. Az egyikben francia sztárinstruktor tanította be a személyzetet, portugál séfje kifogástalan francia alapanyagokkal dolgozik, a másikban a hagyományok tiszteletére és a regionális alapanyagok minél szélesebb körű alkalmazására törekszik a magyar iskolákban tanult, de külföldi munkahelyeken edződött konyhafőnök.
Két út, egy cél: olyan sikeres éttermet vinni, amelynek konyháját szeretik, munkatársait tisztelik az egyre nagyobb számban visszatérő vendégek. A Costes nemrég Michelin csillagot kapott, a Kistücsöknek pedig bérelt helye van a hazai éttermek toplistáján. Valamit tehát tudnak. De vajon hogyan látja a mai magyar gasztronómia helyzetét a két ház tulajdonosa, Gerendai Károly és Csapody Balázs? Mire jó a Michelin csillag, kell-e minden honi étteremnek ilyen elismerésre vágynia? Tervekről, célokról, vágyakról, elképzelésekről, trendekről, alapanyagokról, ízekről és a vendéglátás hétköznapi örömeiről beszélgetünk.
Amennyiben ötlete, véleménye vagy kérdése van az adott témával kapcsolatban, írja meg: hozzászólások »
16:00 Szezonális borok - időszakos választék. Új lehetőségek a kiskereskedelemben és Horeca-ban. Kerekasztal beszélgetés a kereskedelmi, marketing és borászati lehetőségekről.
Moderátor: Geönczeöl Attila
A borászatban és borkereskedelemben egyaránt nagy jelentősége van a szezonalitásnak, hisz mind a termelés, mind a fogyasztás alapvetően szezonális. Külön időszaka van a friss könnyed fehérboroknak, a rozéknak, az ünnepek borinak, vagy akár a nagyobb testű téli boroknak is, illetve a gasztronómiában a szezonális ételekhez társított boroknak (pl. spárga-borok). Ez az időszakosság kreatív módik kiterjeszthető a kereskedelem további területeire is, hisz egy-egy-akció, termelő, fajta, borvidék előtérbe helyezése kereskedelmi szempontból hasonlóképp működik akár a kiskereskedelemben, akár a gasztronómiában nézzük. Ezekről a fogyasztási szokásokról, és az ezzel kapcsolatban alkalmazható kereskedelmi és marketing technikákról beszélgetünk a termelés, kereskedelem, gasztronómia területéről érkező szakemberekkel.
Amennyiben ötlete, véleménye vagy kérdése van az adott témával kapcsolatban, írja meg: hozzászólások »
Kóstolózóna:
Ezen szakmai napon a ProWein-hez hasonló kóstolózónát alakítunk ki. A kóstolózónában egy-egy témához kapcsolódóan egy csokorra valót válogattunk a 2009-es év legszebb - akár szezonális listázásra alkalmas- boraiból. Itt a szakemberek egy helyen, akár egymással összevetve szabadon kóstolhatják meg és értékelhetik a tematikának megfelelő borokat.
* könnyű és illatos nyári borok (2009)
* rozék (2009),
* soproni borok (kiemelt vendég-borvidék)
A kóstolózónába borászonként egy-egy bort válogattunk. A kóstolózóna a kiállítás területén kerül kialakításra, ahol szakavatott személyzet kóstoltatja a megfelelően előkészített borokat. A legjobb eredményt elért borokat díjazzuk, amelyről az oklevelet a borászok már másnap ki is tehetik a standon
Forrás: http://www.budaigourmet.hu
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez