20 dolog, amit jó, ha tudsz, mert utálják a pincérek
11. Feleslegesen ne ugráltassuk a felszolgálót! - Aki kicsit is ismeri a pincérek életét, tudja, épp elég kilométer van a lábában egy műszak alatt, és épp elég más teendője van. Nem csak abból áll a dolga, hogy felszolgálja az ételt, hanem figyelnie kell a többi vendégre, a konyha hívószavára, az érkező és távozó vendégekre. Sőt, sok esetben még a pult mögött is tevékenykedik az italok elkészítése miatt. Akkor hívjuk őt az asztalunkhoz, ha tényleg szeretnénk valamit.
12 Ez nagyon drága! - Ki ne ejtse a száján ezt senki a pincér jelenlétében! Egyrészt meglesz a véleménye, másrészt nem illik. Az étlapon ugyebár szerepelnek az árak, tehát tudjuk, mit veszünk. Sőt, dönthetünk úgy is, hogy ez nem felel meg az igényeinknek, és továbbállhatunk. Azt meg jó, ha tudjuk, a felszolgálónak a legtöbb esetben kevés köze van az étterem árképzéséhez, azzal más foglalkozik. Teljesen értelmetlen ezzel fárasztani.
13. Figyeljünk a pincérre! - Bármennyire is furcsán hangzik, a pincér is ember! Van magánélete, barátai, családja, problémái, jó és rossz napjai, és mint vendégnek, ugyan nem feladata senkinek ezt figyelembe venni, viszont nagyon hálás tud lenni, ha empátiával viseltetünk irányába. Ez azért is fontos, mert van, hogy ők is hibáznak. Ne rójuk fel egyből, és ne húzzuk le őket, se az éttermet. Türelem!
14. Étkezzünk kulturáltan! - Az éttermet soha ne keverje össze senki az otthoni étkezéssel! Itt ugyan nem nekünk kell magunk után rendet csinálni, de ez koránt sem azt jelenti, hogy maszatoljunk, morzsázzunk, piszkoljunk és pecsételjünk! Nyilván előfordulhatnak kisebb malőrök, ezzel semmi gond nincs, de ha disznóólat hagy valaki maga után, legközelebb nem lesz őszinte a pincér mosolya.
15. Ételt és italt ne vigyél be étterembe! Azt ne csomagolgasd ki, és ne majszoljad az két napos szendvicsedet! Mert az ultragáz!
16. Ha az étlapon egy étel körettel együtt van feltüntetve, az azért van, mert a séf így alkotta meg az ételt. Ha ez nem felel meg az ízlésünknek, ne kezdjünk el a felszolgálónak nyavalyogni, panaszkodni, és megmagyarázni a mi igazunkat. Szóljunk neki normálisan, és meg fogja oldani a problémánkat, még akkor is, ha közben a séf kétszer leharapja a fejét.
17. Viselkedjünk normális, emberi módon! - Hangoskodni, vulgáris kifejezéseket használni, trágár módon véleményt nyilvánítani bunkóság. Ezzel megzavarhatunk másokat, és tönkretehetjük az étterem hangulatát. Nem csak saját magunkkal teszünk rosszat, hanem az étteremmel is, nem mellesleg a pincér nem óvónő, és nem az anyukánk, pláne nem kidobó-ember. Ha mulatozni szeretne valaki, arra megvannak azok a kultintézmények, ahol zokszó és különösebb megbotránkoztatás nélkül duhajkodhat bárki.
18. Ha az étterembe lépünk, hagyatkozzunk a pincérre az asztalválasztás tekintetében, mivel ha épp előttünk végzett valaki, nem biztos, hogy fel van ránk készítve az asztal. Mind a vendég, mind pedig a pincér kellemetlenül érezheti magát.
19. Ha valakinek problémája van az étellel, nem kell egyből balhézni, a szakács sem mindenható, és tévedhetetlen, sőt, az ízlések teljesen eltérőek. Ne aggódjunk, ha normálisan elmondjuk a problémánkat, biztos lehetünk abban, hogy a pincér mindent megtesz azért, hogy elégedettek legyünk. Akár ki is cseréli az ételt.
20. A szervízdíj a közhiedelemmel ellentétben nem azért van, hogy a borravalót helyettesítse, sajnos a legtöbb helyen a szervízdíjat a pincér meg sem kapja. Épp ezért, ha elégedett a vendég, és úgy gondolja, hogy megérdemli a pincér, éreztesse köszönetét.
Budafoki Tamás további írásai ------> Instagram, Facebook, Blog
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez